Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen i Februar?

Baby

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Vi skal selvsagt.

Basenjiklubben er jo med-arrangører.

Boxerklubben har allle raser fordelt på 2 dager, mens basenjiklubben kun har gr 5 + boxer. Det vil si at det blir dobbel- utstilling for gr 5 + boxer, enkel- utstilling for de resterende raser.

Noen som skal begge dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Noen som vet om hotellet i tilknytning til Letohallen tar imot hunder?

Eventuelle andre hundevennlige hoteller i nærheten?

Jeg har aldri fått noen problemer med å ta med med Josie til hotellet ved Letohallen, men jeg ville nok nevnt det ved bestilling (jeg har bare vært der som skriver, så jeg vet ikke om du bare kan ta med hunden). Har sett flere utstillere også med flere hunder, så det er nok ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått noen problemer med å ta med med Josie til hotellet ved Letohallen, men jeg ville nok nevnt det ved bestilling (jeg har bare vært der som skriver, så jeg vet ikke om du bare kan ta med hunden). Har sett flere utstillere også med flere hunder, så det er nok ikke noe problem :)

Ja man bestiller jo helt klart hotellrom med hund.

Det forhører vi oss alltid om når vi reiser med hundene.

Synes det er veldig kjekt med de som opplyser om slikt på sidene sine egentlig, så slipper man å kaste bort tid på hoteller som ikke tar imot hund.

Men da skal jeg ta en telefon til hotellet på Letohallen.

Tusen takk for raskt svar Miriam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man bestiller jo helt klart hotellrom med hund.

Det forhører vi oss alltid om når vi reiser med hundene.

Synes det er veldig kjekt med de som opplyser om slikt på sidene sine egentlig, så slipper man å kaste bort tid på hoteller som ikke tar imot hund.

Men da skal jeg ta en telefon til hotellet på Letohallen.

Tusen takk for raskt svar Miriam!

Hehe, ikke stol på sidene til Leto helt enda i hvertfall, den trådløse nettforbindelsen de skriver om er 'bare' i det gamle bygget, dvs at det ikke er trådløst nett i det nye hotellet. Alltid vært veldig greit å ha med hund dit, de som jobber der har alltid vært veldig hyggelige og greie.

Og det var jo veldig greit å svare raskt når det faktisk var noe jeg kunne svare på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Har meldt på Niki.. Salukien :)

Iiii, så spennende.... :)

Og jeg som skal reise bort den helgen og får ikke se "barnebarnet" debutere i ringen <_<

Skal fikse resten av grindene i bilen så det blir plass til bla deg, Niki og Mira når vi skal noen steder så da er jeg vel tilgitt?

Forventer FULL rapport pr tlf altså...Og bilder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Dit blir det å ta en liten tur.

Håper på gooood plass i hallen (som de lovet i annonsen), og sen møtetid. Da er det jo bare kos å dra på utstilling, da.

Har ikke fått noe PM ennå, labbis. Men det er da alt for tidlig for sånt ennå, da.

Skal kun stille en champion hann, men håper på LITT flere påmeldte enn det som var nå i helgen, da (3 hver dag)... Så kjedelig når det møter så få.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiii, så spennende.... :blink:

Og jeg som skal reise bort den helgen og får ikke se "barnebarnet" debutere i ringen <_<

Skal fikse resten av grindene i bilen så det blir plass til bla deg, Niki og Mira når vi skal noen steder så da er jeg vel tilgitt?

Forventer FULL rapport pr tlf altså...Og bilder!

Du er tilgitt "bestemor" :ermm: Nå kommer jo snart Mira hjem, så da trengs det stooor plass til henne i skipet ditt.. Hehe.. Eller nå har jeg begynt å tippe, så snart blir jeg mange millionær, så da kan jeg kjøpe mitt eget skip *drømmer*

Full raport skal bli :rolleyes2: Fikk PM i dag, og det er 8 påmeldt. Rebecca skal stille henne. Kanskje jeg begynner å lea meg i ringen etter hvert...

Ehm, har du fått deg ny hund? :hug:

Ja, hun kom til meg på senhøsten :bye: Ei fantastisk jente på 1,5 år. En viss persjon over deg her klart å overtalte meg.. :icon_cry:

Har skrevet noen ord og lagt ved noen bilder av henne i tråden til Mira på "Din hund"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...