Gå til innhold
Hundesonen.no

My Princess in white <3

Olsenbanden

Recommended Posts

Skrevet

Ally fikk jeg i september 08, og hun er den mest herligeste hunden jeg har hatt <3

Litt om Ally tuppzi mi da. :)

Hun er Nuch og er mamma til 15 valper.

Min tid med Ally har vært gøy. Hun viste rask tillit til meg å begynte å stole på meg raskt. Som oppdretter sa så gjør hun alt for en godbit, å det er fortsatt tilfelle altså :) heh..

Vi bruker å gå noen fine skogsturer. Men nå som snøen er her på max så er det litt vanskelig å gå i skogen. Ally kommer ikke frem. Men vi går på ski noen dagen å da løper hun i scooterspora som er blitt kjørt opp. Hun koser seg virkelig.

Vi har vært ut hele dagene mange dager å kost oss i snøen. Og hver gang vi kommer inn så legger hun seg ved peisen å varmer seg. hehe..

Det er så godt å ha Ally for da kommer jeg meg så mye mer ut. Mye koseliger å gå turer, ski, trene osv..

Jeg kan ha henne løs uten å bekymre meg over at hun er borte når jeg blunker meg øynene. Og hun kommer raskt når jeg roper henne inn.

2009 blir det forhåpentlig utstilling en del :)

Mer kommer siden. Når jeg først skal skrive om noe/noen så vet jeg ikke hva jeg kan skrive. Men utenom ellers så finner jeg ut masse jeg kunne ha skrevet :P hehe..

Har littt problemer med å legge ut bilder. :):P

post-4510-1228817752_thumb.jpg

post-4510-1228817909_thumb.jpg

Skrevet

Fine søte gode Ally. Hun er en herlig hund hun der. En orm etter å skaffe seg plass på fanget og værer godbiter på mils avstand :)

Men du må jo skryte litt også da - hun er jo Nuch og mamma til 15 valper!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk. Er ikke så flink i norsk.
    • Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...