Gå til innhold
Hundesonen.no

Jokere...

Tapper

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på om dette er en lovlig tråd? Admin. får heller bare slette den hvis den ikke er det...

Saken er den at jeg samler på jokere fra kortstokker, og lurte derfor på om noen snille mennesker (eller andre også, for så vidt :icon_confused: ) her på doggis hadde noen som de ikke trenger, og som jeg kan få? :angel:

Vet det er et litt snålt samleobjekt, men :P

Skrevet

hihi, det var litt snål ja - tror til og med jeg har fra kortstokken med hunderaser, kanskje et litt spesielt samleobjekt? :icon_confused:

Skrevet
hihi, det var litt snål ja - tror til og med jeg har fra kortstokken med hunderaser, kanskje et litt spesielt samleobjekt? :icon_confused:

Ja, det hadde blitt et par av yndlingsjokerne mine :P

Skrevet
Har du lest litt for mye Kabalmysteriet du eller? :icon_confused:

Huh? Boka av Jostein Gaarder? *forvirra* (måtte google "Kabalmysteriet" ;))

Skal sjekke noen av kortstokkene her, så får vi se. Men hender vi trenger jokerne når vi spiller :P Skal sjekke jeg :P

Åå, det hadde vært flott! Men hvis du trenger dem, så skal jeg ikke trompe de fra deg, daa :P

Skrevet
Huh? Boka av Jostein Gaarder? *forvirra* (måtte google "Kabalmysteriet" :icon_confused:)

Åå, det hadde vært flott! Men hvis du trenger dem, så skal jeg ikke trompe de fra deg, daa :P

Haha, ja, den boka. Der samler faren til hovedpersonen på jokere. :P

Skrevet

Oi, stilig, flere som samler på jokere! Trodde det bare var meg :icon_confused: Men nei, har ikke lest den, men tror jeg må låne den på biblioteket en gang :P

Men hvorfor samler han på jokere? Når jeg googla tittelen, så oppfatta jeg faren som en filosofisk person, så det må jo være en grunn?

Åå, jeg har sett et bilde fra den nyeste batman filmen, og der så jeg jokern holde en JOKER! Den hadde vært genial å ha i samlinga!

Men jeg samler på alle slags jokere da, fra "spesielle" til vanlige rød og hvit-mønstrede, så alt mottas med takk :P

Guest Gråtass
Skrevet

Kan desverre ikke sende deg noen jokere, for da går Canasta spillingen til skogen (ja jeg vet at det er ett kortspill for gamle tanter, er vel derfor jeg liker det da...)

Skrevet

Jeg samler på hele kortstokker jeg. Pleier å kjøpe spesielle kortstokker jeg finner og suvenirkortstokker på steder jeg reiser til, men har en ting med at de må være komplette.. hehe :-)

Kult å samle på jokere da, de er jo ofte annerledes fra kortstokk til kortstokk.

Skrevet
Kan desverre ikke sende deg noen jokere, for da går Canasta spillingen til skogen (ja jeg vet at det er ett kortspill for gamle tanter, er vel derfor jeg liker det da...)

Aldri hørt om spillet, da. (men så er jo ikke jeg en gammel tante :icon_confused: beklager- bare måtte.. )

Men det er selvfølgelig helt greit :P

Skrevet
Jeg samler på hele kortstokker jeg. Pleier å kjøpe spesielle kortstokker jeg finner og suvenirkortstokker på steder jeg reiser til, men har en ting med at de må være komplette.. hehe :-)

Kult å samle på jokere da, de er jo ofte annerledes fra kortstokk til kortstokk.

Artig å samle på kortstokker fra steder man reiser til også:icon_confused:

Ja, de er ofte annerledes fra kortstokk til kortstokk, men jeg samler på de med forskjellige baksider (eller er det framsider??), altså den siden hvor det er bilde/mønster. Så har flere like jokerfigurer, men med forskjellige baksider :P

Skrevet

Skal se om jeg kan skaffe deg en Batman-joker jeg, vi hadde en hel liten haug liggende på kinoen jeg jobbet på. Kan du ikke sende meg en PM og minne meg på det om en ukes tid?

Skrevet

Liker det jeg også :icon_confused:

Tror ikke jeg har noen jokere til overs som jeg ikke trenger desverre.

Skrevet
Skal se om jeg kan skaffe deg en Batman-joker jeg, vi hadde en hel liten haug liggende på kinoen jeg jobbet på. Kan du ikke sende meg en PM og minne meg på det om en ukes tid?

Oi :icon_confused: Ja, hvis du sender meg en pm og minner meg på å sende pm til deg. Neida, jeg husker :P

Skrevet
Men hvorfor samler han på jokere? Når jeg googla tittelen, så oppfatta jeg faren som en filosofisk person, så det må jo være en grunn?

Tja, han føler ikke at han hører hjemme blant de andre. Han er tyskerunge, og har aldri møtt faren sin. Han identifiserer seg med jokeren i kortstokkene, en som tenker litt anderledes, som ikke er lik de andre. Også er det en del av boken at han skal samle på jokere, slik at historiene blir bundet sammen, og kabalen skal gå opp :) Det er en veldig bra bok, som passer for voksne såvel som barn. Jeg leste den da jeg var liten, og synes den er like gøy og spennende nå som jeg er voksen.

Skrevet

Da har jeg sett litt her, og sørget for at jeg har igjen jokere til å spille Norsk Remi.. ;)

Men jeg kan ofre Donald kortstokk joker, og Se og Hør kortstokk jokerE...

Om du er intr i dem så send meg en pm med adressa di, så sender jeg de over :)

Skrevet
Er en ufrivillig samler av hybelkaniner jeg. .og NEI jeg ønsker ikke flere tilsendt takk :)

*flirer* Den "hobbyen" kjenner jeg også til dessverre.

Men Tapper, lurer meg på om ikke Flippa spiste en kortstokk her for en tid tilbake siden. Hvis jeg finner noen overlevende jokere fra den, så skal jeg gi en lyd.

Skrevet
Da har jeg sett litt her, og sørget for at jeg har igjen jokere til å spille Norsk Remi.. :P

Om du er intr i dem så send meg en pm med adressa di, så sender jeg de over :P

Sender deg pm, jeg :icon_confused:

Er en ufrivillig samler av hybelkaniner jeg. .og NEI jeg ønsker ikke flere tilsendt takk :(

HAHAHAHAHA, genialt :lol:

*flirer* Den "hobbyen" kjenner jeg også til dessverre.

Men Tapper, lurer meg på om ikke Flippa spiste en kortstokk her for en tid tilbake siden. Hvis jeg finner noen overlevende jokere fra den, så skal jeg gi en lyd.

Hadde vært flott! :lol: *krysser fingrene for at jokerne er "i live"*

• 2 weeks later...
Skrevet
Da har jeg sett litt her, og sørget for at jeg har igjen jokere til å spille Norsk Remi.. :D

Om du er intr i dem så send meg en pm med adressa di, så sender jeg de over :D

Jeg fikk de i går, tusen takk skal du ha! :)

Skrevet

Hei på deg. Det ser ut som alle Batman-jokerne er borte fra kinoen, men jeg skal fortsette å lete jeg!

Skrevet
Hei på deg. Det ser ut som alle Batman-jokerne er borte fra kinoen, men jeg skal fortsette å lete jeg!

Hadde vært veldig fint! ;)

Flott! Hadde du dem fra før eller ?

Hadde de fra Se og Hør, men den fra Donald hadde jeg ikke fra før av ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...