Gå til innhold
Hundesonen.no

Jokere...

Tapper

Recommended Posts

Jeg er ikke helt sikker på om dette er en lovlig tråd? Admin. får heller bare slette den hvis den ikke er det...

Saken er den at jeg samler på jokere fra kortstokker, og lurte derfor på om noen snille mennesker (eller andre også, for så vidt :icon_confused: ) her på doggis hadde noen som de ikke trenger, og som jeg kan få? :angel:

Vet det er et litt snålt samleobjekt, men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest litt for mye Kabalmysteriet du eller? :icon_confused:

Huh? Boka av Jostein Gaarder? *forvirra* (måtte google "Kabalmysteriet" ;))

Skal sjekke noen av kortstokkene her, så får vi se. Men hender vi trenger jokerne når vi spiller :P Skal sjekke jeg :P

Åå, det hadde vært flott! Men hvis du trenger dem, så skal jeg ikke trompe de fra deg, daa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, stilig, flere som samler på jokere! Trodde det bare var meg :icon_confused: Men nei, har ikke lest den, men tror jeg må låne den på biblioteket en gang :P

Men hvorfor samler han på jokere? Når jeg googla tittelen, så oppfatta jeg faren som en filosofisk person, så det må jo være en grunn?

Åå, jeg har sett et bilde fra den nyeste batman filmen, og der så jeg jokern holde en JOKER! Den hadde vært genial å ha i samlinga!

Men jeg samler på alle slags jokere da, fra "spesielle" til vanlige rød og hvit-mønstrede, så alt mottas med takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Kan desverre ikke sende deg noen jokere, for da går Canasta spillingen til skogen (ja jeg vet at det er ett kortspill for gamle tanter, er vel derfor jeg liker det da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på hele kortstokker jeg. Pleier å kjøpe spesielle kortstokker jeg finner og suvenirkortstokker på steder jeg reiser til, men har en ting med at de må være komplette.. hehe :-)

Kult å samle på jokere da, de er jo ofte annerledes fra kortstokk til kortstokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan desverre ikke sende deg noen jokere, for da går Canasta spillingen til skogen (ja jeg vet at det er ett kortspill for gamle tanter, er vel derfor jeg liker det da...)

Aldri hørt om spillet, da. (men så er jo ikke jeg en gammel tante :icon_confused: beklager- bare måtte.. )

Men det er selvfølgelig helt greit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på hele kortstokker jeg. Pleier å kjøpe spesielle kortstokker jeg finner og suvenirkortstokker på steder jeg reiser til, men har en ting med at de må være komplette.. hehe :-)

Kult å samle på jokere da, de er jo ofte annerledes fra kortstokk til kortstokk.

Artig å samle på kortstokker fra steder man reiser til også:icon_confused:

Ja, de er ofte annerledes fra kortstokk til kortstokk, men jeg samler på de med forskjellige baksider (eller er det framsider??), altså den siden hvor det er bilde/mønster. Så har flere like jokerfigurer, men med forskjellige baksider :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det jeg også :icon_confused:

Tror ikke jeg har noen jokere til overs som jeg ikke trenger desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeg kan skaffe deg en Batman-joker jeg, vi hadde en hel liten haug liggende på kinoen jeg jobbet på. Kan du ikke sende meg en PM og minne meg på det om en ukes tid?

Oi :icon_confused: Ja, hvis du sender meg en pm og minner meg på å sende pm til deg. Neida, jeg husker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor samler han på jokere? Når jeg googla tittelen, så oppfatta jeg faren som en filosofisk person, så det må jo være en grunn?

Tja, han føler ikke at han hører hjemme blant de andre. Han er tyskerunge, og har aldri møtt faren sin. Han identifiserer seg med jokeren i kortstokkene, en som tenker litt anderledes, som ikke er lik de andre. Også er det en del av boken at han skal samle på jokere, slik at historiene blir bundet sammen, og kabalen skal gå opp :) Det er en veldig bra bok, som passer for voksne såvel som barn. Jeg leste den da jeg var liten, og synes den er like gøy og spennende nå som jeg er voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en ufrivillig samler av hybelkaniner jeg. .og NEI jeg ønsker ikke flere tilsendt takk :)

*flirer* Den "hobbyen" kjenner jeg også til dessverre.

Men Tapper, lurer meg på om ikke Flippa spiste en kortstokk her for en tid tilbake siden. Hvis jeg finner noen overlevende jokere fra den, så skal jeg gi en lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett litt her, og sørget for at jeg har igjen jokere til å spille Norsk Remi.. :P

Men jeg kan ofre Donald kortstokk joker, og Se og Hør kortstokk jokerE...

Om du er intr i dem så send meg en pm med adressa di, så sender jeg de over :P

Sender deg pm, jeg :icon_confused:

Er en ufrivillig samler av hybelkaniner jeg. .og NEI jeg ønsker ikke flere tilsendt takk :(

HAHAHAHAHA, genialt :lol:

*flirer* Den "hobbyen" kjenner jeg også til dessverre.

Men Tapper, lurer meg på om ikke Flippa spiste en kortstokk her for en tid tilbake siden. Hvis jeg finner noen overlevende jokere fra den, så skal jeg gi en lyd.

Hadde vært flott! :lol: *krysser fingrene for at jokerne er "i live"*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Da har jeg sett litt her, og sørget for at jeg har igjen jokere til å spille Norsk Remi.. :D

Men jeg kan ofre Donald kortstokk joker, og Se og Hør kortstokk jokerE...

Om du er intr i dem så send meg en pm med adressa di, så sender jeg de over :D

Jeg fikk de i går, tusen takk skal du ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. Det ser ut som alle Batman-jokerne er borte fra kinoen, men jeg skal fortsette å lete jeg!

Hadde vært veldig fint! ;)

Flott! Hadde du dem fra før eller ?

Hadde de fra Se og Hør, men den fra Donald hadde jeg ikke fra før av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...