Gå til innhold
Hundesonen.no

Billigste mobilabonnement?

Tyson

Recommended Posts

Jeg har inntil nå hatt ucan2.. dette er jeg IKKE fornøyd med..

de er DYRE.. pluss at de tar 129 kr i mndavgift også har jeg 200 kr i nonstop i tillegg..329 kr mnd uten å ha ringt ett eneste minutt.. å jeg ringer i tillegg ca 100 kr mnd.. så blir dyrt i lengden

Så nå er jeg også på jakt etter nye nytt.. sender endel meldinger, men ringer gjerne også.

Nå som jeg skal begynne å betale halvparten (Har deal med mamma om jeg klarer å fullføre vgs uten pauser så betaler hun hele til fylte atten så halvparten til jeg flytter ut)(begge søsknene mine sluttet i andre klasse med friår...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg funderer på å bytte abbonement nå, har hatt Telenor bedrift Proff nå, men er svært misfornøyd pga villedende salgsreklame. Jeg ser også at det er mer lønnsomt å ha privatabonnement kontra bedriftsabonnement (særlig når bedriften består av en person liksom..)

Vurderer å bytte tilbake til Tele2 fordi jeg har hatt de tidligere og syns det var helt greit. I tillegg så er 80% av alle private samtaler til Tele2. Desverre så har ikke jeg helt den store oversikten over hvor mye jeg ringer, så jeg syns det er vanskelig å finne ut hvilken leverandør og produkt jeg skal velge. Vanligvis ligger regningene mine på over 1000kr pr mnd, med tele2 champion var jeg nede på ca 800 kr pr mnd. Jeg ringer mye og sender kanskje 50 sms i løpet av en mnd..

Alternativene sånn jeg ser det nå er 3;

1. Onecall fastpris (som jeg bare pga den utrolig irriterende tv-reklamen egentlig ikke vil ha)

2. Tele2 Snakkis

3. Tele2 Champion/Sheriff

Telenor er ikke et alternativ med mindre de kommer med ett hekkans bra tilbud..

Så om noen syns eller mener noe om dette vil jeg være utrolig takknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet til Tele2 Sheriff i begynnelsen av september og kjøpte samtidig ny telefon (ikke subsidiert telefon, altså).

Fikk en regning på sånn 167,- i oktober men det var sånn "skrapet sammen" siste mnd. uten Sheriff abonn.

Men etter det har jeg ikke hørt noe som helst fra dem, da.. Og det passer meg selvsagt utmerket.

MEN viktig i slike sammenligninger er forbruk, forbruk og forbruk! Det er HER man kan se hvilke ab. som lønner seg eller ikke.

Jeg bruker mob'en veldig lite, og har sendt 125 meldinger og om jeg gjetter på totalt 30 ringeminutter siden beg. av september, så kanskje jeg til og med tar i litt.. Så jeg bør være under det Sheriff gir bort i mnd (så lenge de gidder å opprettholde dèt abonnementet!).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også onecall, og har aldri hatt så lave regninger i mitt liv. De to siste regningene, etter at de skrudde opp prisene, har vært på under 150 kr. Tidligere har jeg hatt regninger på mellom 700-900 kr! Jeg er superfornøyd med onecall og har aldri hatt problemer med dekning e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Tele 2 Kompis, så ringer jeg gratis til andre tele 2 kunder. Ringer mest til samboer, så da har vi begge tele 2 og ringer gratis. Helt okei minuttpris og sms pris. Koster 29 pr pmd. Min regning ligger på ca 350 kr når jeg får den. Får den ca hver måned- annenhver måned. (de sier regning sendes ut når beløpet har overgått 300 kr. så jeg har ikke helt oversikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Djuice Nonstop og betaler 299,- i måneden. Da sender jeg gratis sms og mms. Ganske mye, men jeg sparer utrolig på det! Før har jeg hatt rundt 120 i avgift i måneden og regninger på ca 1100,- hver måned. Nå har jeg fra 450-500 hver måned :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har chess king. Ikke noe gratis sms eller ringeminutter eller mndpris, men ca 150-300kr mnd. Tidligere hadde typen også det samme, da betalte vi 40kr hver for å ringe/sende sms gratis til hverandre. Nå er det bare jeg som har det, og jeg lurer på om jeg fremdeles betaler 40kr for friends. Selv om jeg nå ikke aner hvem friendsa mine er.. :lol: Betaler i tillegg 149kr mnd på en mobil jeg ikke bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har djuice nonstop og djuice friends. Sender meldinger så det svir litt i måneden på ene telefonen, og ringer for det meste fra den andre, siden de fleste jeg snakker mye med har djuice. Blir ikke høye regningene av sånt. :lol:

Meneh.. blir du ikke litt "spaltet" av å operere med to mobiler? Altså, konstant sende sms fra den ene selv om de kom inn på den andre osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meneh.. blir du ikke litt "spaltet" av å operere med to mobiler? Altså, konstant sende sms fra den ene selv om de kom inn på den andre osv?

Vet det ikke var meg du quotet, men jeg svarer allikevel siden jeg har to telefoner...

Jeg bruker KUN den ene telefonen utgående. Den ligger for det meste hjemme, avslått, og jeg slår den kun på når jeg skal ringe til noen. Og de jeg kjenner vet at jeg kun er å treffe på den andre telefonen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Tele 2 Champion før og var egentlig fornøyd med det, men så gikk de over fra telenor til netcom sitt nett og da bytta jeg, fordi netcom har dårligere dekning. Nå har jeg Talkmore, forhåndsbetalt abonnement og er i grunn ganske fornøyd med det. 0, 34 pr sms, gratis å ringe alle Talkmore kunder også er det 0,69 pr minutt (tror jeg) til andre abonnenter.

Men de har ikke subsidierte telefoner da. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...