Gå til innhold
Hundesonen.no

chow chow

randis

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har tenkt på å skaffe meg hund, og da chow chow. Har hatt hund som barn/ungdom da en blanding av golden retriver og buhund. Har lest at chow ikke er den beste hunden for nybegynnende. Bor i leilighet på 50 kvadrat, usikker om det er stor nok plass. Man vet jo at hund, valp, tar tid, men man kan jo likevel ikke alltid være hjemme av den grunn. Jobber som sykepleier og jobber turnus. Bor alene. Noen som kan gi meg noen gode råd. Dette er en hunderase jeg syns er fantastisk flotte og har virkelig lyst på en:)

Skrevet

Er mange som er alene og i jobb som alikvel har hund. Det går som regel bra. Men det kan være smart å planlegge valpekjøpet til en periode man kan ta ut endel ferie.. Har du satt deg inn i rasen du ønsker eller vil du ha rasen pga utseende? Mener ikke å være kritisk her, men jeg vet at chow chow har SÅ rette bakben at de ofte har problemer med sener og leddbånd.. Hørte bla om en chow chow som hadde stukket av og sprunget som en gal (jaget?) over at jorde, noe som gjorde at den røk korsbåndet i ene bakbenet.. Det finnes jo mange som har chower som sikkert ikke er plaget med sine bakben, men det gjelder vel som så mye annet å ta forhåndregler.. :wub:

Skrevet

Jeg har en Chow Chow mix :wub: ,verdens beste osvosv... Så når jeg nå ser litt rundt ,så har jeg falt pladask for Eurasier ,det er jo også en rase som er avlet frem med bla.Chow. Ut i fra det jeg har lest om rasen så heller jeg til at det blir en slik etterhvert :rolleyes: .