Gå til innhold
Hundesonen.no

Brukschampion i både spor og rundering


Carina

Recommended Posts

Hvordan fungerer det egentlig når hunden er champion, dvs har tre cert for to forskjellige dommere, i BÅDE spor og rundering? Får de en tittel for hver 'gren'? Bernt har jo en schäfer, Utzon's X-Dolly, som har masse cert i både spor og rundering, og han får ulike svar avhengig av hvem han treffer på i NKK. Hva er det riktige, er det egentlig noen som vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer det egentlig når hunden er champion, dvs har tre cert for to forskjellige dommere, i BÅDE spor og rundering? Får de en tittel for hver 'gren'? Bernt har jo en schäfer, Utzon's X-Dolly, som har masse cert i både spor og rundering, og han får ulike svar avhengig av hvem han treffer på i NKK. Hva er det riktige, er det egentlig noen som vet det?

Det er jo NKK som skal sitte på svaret. Bruksavdelingen.

Men så langt har jeg bare sett hunder i Norge med en tittel. Nbch og ikke noe mer.

Mener jeg så for en stund tilbake angående tittler, hvor hvilken var tilatt i Norge hva ble tatt bort om det var mange o.l. At det faktisk stor N(ru)bch & N(s)bch. Men jeg finner ikke den linken, og søke funksjonen til NKK er håpløs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo NKK som skal sitte på svaret. Bruksavdelingen.

Men så langt har jeg bare sett hunder i Norge med en tittel. Nbch og ikke noe mer.

Mener jeg så for en stund tilbake angående tittler, hvor hvilken var tilatt i Norge hva ble tatt bort om det var mange o.l. At det faktisk stor N(ru)bch & N(s)bch. Men jeg finner ikke den linken, og søke funksjonen til NKK er håpløs...

Grunnen til at jeg spør er at mannebeinet har sendt mail til NKK et par ganger og spurt, og han får forskjellige svar hver gang. Første gang fikk han beskjed om at de bare fikk en tittel, så sjekket han på dogweb og der sto Dolly som NB(Ru)CH, og når han sendte en ny mail sa de at hun fikk for begge deler men at han måtte sende inn søknad om championat. Så gjorde han det og nå har hun to titler, men ser ingen andre som har det og har alltid hørt at de bare fikk den ene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...