Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du julekalender?


HHC

  

79 stemmer

  1. 1.

    • Har ikke
      21
    • Vanlig sjokoladekalender
      19
    • Ponduskalender
      1
    • Kinder kalender
      13
    • Pakkekalender
      20
    • Jul i blåfjell kalender
      0
    • Flax kalender
      21
    • Annen en nevnt over
      13


Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar
Aldri for gammel for sjokoladekalender vel :shocked:

Jo?

Sjokoladekalender er greit nok, men pakkekalender blir litt mye når man går i niende synes jeg. Har ikke hatt det på flere år jeg nå.

Pakkekalender er greit opp til en viss alder. Femte - sjette kanskje. Det verste som fins er "mette" unger som ikke vet å sette pris på gavene de får. Jeg mener ikke at alle unger som får pakkekalender er slik.

Det kommer litt an på hva barnet får ellers på året og hvor stilige/dyre/store gavene i kalenderen er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo?

Sjokoladekalender er greit nok, men pakkekalender blir litt mye når man går i niende synes jeg. Har ikke hatt det på flere år jeg nå.

Pakkekalender er greit opp til en viss alder. Femte - sjette kanskje. Det verste som fins er "mette" unger som ikke vet å sette pris på gavene de får. Jeg mener ikke at alle unger som får pakkekalender er slik.

Det kommer litt an på hva barnet får ellers på året og hvor stilige/dyre/store gavene i kalenderen er. 

Min fetter og kusine på 23 og 18 får pakkekalender av mammaen sin.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo?

Sjokoladekalender er greit nok, men pakkekalender blir litt mye når man går i niende synes jeg. Har ikke hatt det på flere år jeg nå.

Pakkekalender er greit opp til en viss alder. Femte - sjette kanskje. Det verste som fins er "mette" unger som ikke vet å sette pris på gavene de får. Jeg mener ikke at alle unger som får pakkekalender er slik.

Det kommer litt an på hva barnet får ellers på året og hvor stilige/dyre/store gavene i kalenderen er.

Jeg får småting jeg trenger: Neglefil, lipgloss, neglelakk ovs. De fleste gavene koster 15-40kr så er ikke så mye dyrere enn de var da jeg var yngre. Mamma syntes også det er koselig. Klart jeg begynner å bli litt gammel for det, men vi syntes begge det er koselig så :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på universitetet og jeg får pakkekalender :wub:

Lenge leve barnsligheten. Får julehefter og flaxlodd og sjokolade. Kjempekoselig! Mamma har selvfølgelig en som jeg laget til henne og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var liten, så hadde jeg sånn fyrstikkeske-kalender. Sånn med 24 fyrstikkesker limt sammen, 4 i bredden og 6 i høyden. :wub: Også med nr på eskene, og enten en tyggis eller 5krone, eller sjokolade, klistremerke eller lapp oppi. Var det lapp, så var det et hint til å finne en ny lapp et sted i huset, som hadde et hint til hvor pakken lå. :P Kjempemorsom kalender. Eller så pakkekalender hengt opp på kleshenger, som hang en plass i huset.

Etter at jeg flyttet hjemmefra, så sendte mamma julekalender i posten til meg, fra jeg var 17 til 20. I år har jeg fått 4 veldig fine tekstmeldinger, og får de første pakkene i morgen, håper jeg. :P Snille, snille mammaen min det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo?

Sjokoladekalender er greit nok, men pakkekalender blir litt mye når man går i niende synes jeg. Har ikke hatt det på flere år jeg nå.

Pakkekalender er greit opp til en viss alder. Femte - sjette kanskje. Det verste som fins er "mette" unger som ikke vet å sette pris på gavene de får. Jeg mener ikke at alle unger som får pakkekalender er slik.

Det kommer litt an på hva barnet får ellers på året og hvor stilige/dyre/store gavene i kalenderen er.

Jeg får pakkekalender i år også, jeg (går sisteåret på vgs). :wub: Det er siste året jeg får av mamma og pappa, da (og jeg får ikke svære ting, men småting som jeg trenger eller en liten sjokolade). Jeg har fått gavekalender i ulike variasjoner ca. hele livet mitt, tror jeg? Hehe... Tidligere (da søstera mi fremdeles bodde hjemme) fikk vi annenhver dag, da. Og før deg igjen, da vi var små, pleide vi å ha en puslespillkalender hvor vi fikk noen puslespillbiter hver dag, sånn at vi den 24. desember hadde fått lagt et helt puslespill. Sånne ting er koselig, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo?

Sjokoladekalender er greit nok, men pakkekalender blir litt mye når man går i niende synes jeg. Har ikke hatt det på flere år jeg nå.

Pakkekalender er greit opp til en viss alder. Femte - sjette kanskje. Det verste som fins er "mette" unger som ikke vet å sette pris på gavene de får. Jeg mener ikke at alle unger som får pakkekalender er slik.

Det kommer litt an på hva barnet får ellers på året og hvor stilige/dyre/store gavene i kalenderen er. 

Men tingene skal jo ikke være dyre, det er jo kun små overraskelser.. For min del er hele julen en eneste stor barnslig glede, og håper jeg aldri vokser fra den :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg kalender idag jeg, ei venninne gav meg haribokalenderen. Og så har vi en "lokal" kalendersak hvor vi kan vinne gavekort o.l. Pakkekalender er det noen år siden jeg fikk, men jeg fikk så lenge jeg bodde hjemme pluss et års tid til. I år fikk mamma pakkekalender av meg. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en sånn sjokolade kalender fra Kiwi til 10 kr, men likte den ikke, smakte pencelin jo!

Så har en kinder kalender og flaxlodd kalender. Ønska meg egentlig hjemmelagd kalender,

men mamma orka ikke å lage det i år.

Urk, jeg er enig... Har traumer etter å måtte ta pencilin i flytende form som liten...

Jo?

Sjokoladekalender er greit nok, men pakkekalender blir litt mye når man går i niende synes jeg. Har ikke hatt det på flere år jeg nå.

Pakkekalender er greit opp til en viss alder. Femte - sjette kanskje. Det verste som fins er "mette" unger som ikke vet å sette pris på gavene de får. Jeg mener ikke at alle unger som får pakkekalender er slik.

Det kommer litt an på hva barnet får ellers på året og hvor stilige/dyre/store gavene i kalenderen er. 

Jeg får fremdeles pakkekalender av mor, og jeg er 18 :wub: Synes det er utrolig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23, og fikk pakkekaldender helt til i fjor, jeg :wub: dette året glemte mamma seg litt, og hun rakk ikke å lage pakkekaldender til alle tre. Så jeg og lillesøss på 20 fikk hver vår føaxkalender, mens lillebror på straks 16 har pakkekalender enda. Skjønner ikke hvordsn man kan være "for stor" for pakkekalender i 9. klassen... Det er jo kun snakk om en liten ting hver dag, altså en karamell, en liten twistbit, en tyggis og slikt.

Jeg og søss har i flere år lagd pakkekaldener til mamma og pappa, en til hver. Og pappa er som en liten unge, og gleder seg til hver dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg var på besøk med en venninne som går i tiende, og igår hadde hun fått hudkrem i pakkekalenderen sin. I kalenderen så jeg at det i alle fall var en DVD og kanskje bøker. Turte ikke å studere så nøye.

Det syns jeg blir litt drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pakkekalender som tante har brodert til meg og kjøpt gaver til :P Hadde ikke pakkekalender når jeg var liten, det er først i de senere år at jeg har fått en slik en! :P

Hittil har jeg fått godteri og et par sokker.

To ganger, bare i år, har jeg åpnet pakken kvelden før, fordi jeg ikke klarer å vente til morgenen :wub: Deriblandt i dag, hvor jeg har åpnet og spist "gullpenger" som jeg egentlig skulle gomlet i meg i morgen tidlig... Godt nå, men gasnske surt i morgen kan jeg tenke meg!:P

Tante er så sleip at hun har pakket alt skikkelig godt inn, det meste ligger oppi doruller eller esker fordi jeg er så fæl til å klemme på pakkene og gjette hva det er :P

Er så koselig med kalender atte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg var på besøk med en venninne som går i tiende, og igår hadde hun fått hudkrem i pakkekalenderen sin. I kalenderen så jeg at det i alle fall var en DVD og kanskje bøker. Turte ikke å studere så nøye.

Det syns jeg blir litt drøyt.

Venninnen min har fått midjebelte, øredobber og stringtruser hittil i sin kalender, men jeg synes ikke det er noe galt i det sånn sett. Heldige henne som får slike dyre ting, skulle gjerne fått det jeg også.

Det er vel forskjell fra familie til familie på hva som er "dyre" ting. Jeg får også litt større ting lenger opp mot jul. En julaften fikk jeg også DVD i min kalenderpakke :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg var på besøk med en venninne som går i tiende, og igår hadde hun fått hudkrem i pakkekalenderen sin. I kalenderen så jeg at det i alle fall var en DVD og kanskje bøker. Turte ikke å studere så nøye.

Det syns jeg blir litt drøyt.

Hvorfor det?

Hvis de har penger, hvis de har muligheten, hvis det ikke er noe påtvunget og hvis foreldrene faktisk gjør det fordi de har lyst å være hyggelige, hvorfor ikke?

Nyt heller juletida enn å være bitter over andres gaver :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en kinderkalender til meg selv i år. Nam :wub:

Ellers får jeg pakkekalender annenhver dag (jeg og søsteren) av mamma (hun tvinger med regelrett, så da skal hun få lov) Jeg får også relativt dyre pakker, men det er som regel ting jeg trenger. Har fått mineralpudder og skinnvotter i kalenderen allerede, og det er ting jeg bruker ofte og har et behov for. Nå som jeg ikke bor hjemme sparer de penger allikevel :P . Er det noe billigere en dag tar jeg så absolutt ikke på vei, og skjønner godt at variasjon i prisnivå er helt nødvendig om jeg ikke skal blakke mora mi så vi må spise knekkebrød på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har 10 kroners sjokoladekalender som jeg fikk av gubben og en hundekalender (tegninger) som jeg fikk av mamman min (og jeg er snart 35 år...) De er snille de, som vet hvor mye barnslige meg verdsetter sånt "dill".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...