Gå til innhold
Hundesonen.no

lyden fungerer ikke lenger !?


LindaM

Recommended Posts

her om dagen fungerte plutselig ikke lyden på datan lenger! ;)

Aner ikke hva det kan komme av.. har prøvd alt mulig...(det jeg vet i allefall :lol:)

jeg skulle på youtube, for å se på en video, men lyden fungerte ikke! prøvde å spille av en av sangene jeg har på datan, for å sjekke at det ikke var at jeg hadde kommet borti en instilling på youtube.. og det fungerte ikke da heller..

ja, jeg er utrolig dårlig til å forklare... men problemet er i allefall: Lyden fungerer ikke :P

Datan har vel egentlig vært generellt tullete i det sisste... blandt annet det at det kommer "Not responding" veldig ofte.. slik har det vel vært i noen måneder nå.. vi har også tatt systemgjenoppretning(?) på datan.. det er kun én måned siden, men den er fortsatt like tullete...

Noen som vet hva dette kan være? Er litt fortvilet her jeg sitter ;)

EDIT: la til litt.. + at jeg måtte teste den "endre- knappen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du heeeeelt sikker på at du ikke har aktivert "mute" på pc? Enten, kommet borti knappen som styrer dette direkte enten på tastatur eller på pc'ens kant (hvis du har det) ELLER via startlinjen?

På verktøylinjen, sånn helt nede og til høyre (de fleste har det iaf der) ser du at det er et lite høytaler ikon? Har dette en rød sirkel med hvit innmat og en rød strek over seg? Isåfall har du aktivert mute. Hvis du ikke har et slikt ikon i verktøylinjen (eller hva jeg nå skal kalle det), prøv å gå inn på Start -> kontrollpanel-> lyder og lydenheter. Hvis det er haket av på "demp", så har du mute'et den.

ELLER, slå av og på maskinen. Det kan faktisk være noe forbipasserende (og jeg lar alltid pc'en stå på i perioder, og denne har jeg bommet på selv *flire*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg er helt sikker :P

Maskinen er slått av pg på flere ganger den..

Plutselig, i går, så prøvde jeg å stikke inn hodetelefoner igjen.. da funket det ikke, så stakk jeg den inn og ut noen ganger til, og plutselig fungerte det! men da fungerte det ikke på datan, når jeg tok dem ut igjen.. så tok jeg dem inn, og da funket det, ut, og så fungerte det der også! og nå har det vært litt av og på, så jeg tror ikke det er så veldig lenge til je skal sende datan på reprasjon.. må bare få orden på den eksterne harddisken her førtst, så jeg kan legge over alle bildene :P Har enda 1 år med forikring igjen :P men planen var jo egentlig, å vente til den ble så dårlig at jeg kunne få ny :P men det er jo ikke sikkert at skjer... <_< :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Generelt er kontaktene til hodetelefoner, strømtilkobling o.l. hos enkelte leverandærer svært dårlige, dette gjelder bl.a. HP, Acer og Fujitsu Siemens (det er lodding på kobling mellom ledning og hovedkort som er ekstremt dårlige og tåler lite). Det er iallefall min erfaring som reparatør av maskiner. Kan jo være dårlig lodding mellom ledningene til høytalerne mot hovedkortet på maskinen.

Hvilken modell HP?

- sjekket inne på kontrollpanelet og videre inn på lyd-instillinger? Mute, drivere o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en HP Pavilion dv6000 :P

Ja, har skjekker kontrollpanelet ++

Det var forresten scullcany headset jeg brukte.. det var vel det nermeste jeg hadde :P Lyden er forløpig stabil ennå :icon_confused:;)

Men siden du har litt erfaring med reparasjon(?) o.l.. Vet du hva det derre med at det kommer "Not respondig" på veldig mange programmer, veldig ofte? :P Det har vært sånn i underkant av 1/2 år nå... Det ble heller ikke noe bedre etter vi hadde systemgjenoppretning(?) på den.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Ang. "no responding" ville jeg tro at det er:

- lite ram på maskina

- Drivere ikke er oppdaterte

- Maskinen er ikke gjennomsøkt med malware/spyware programmer, med tanke på å fjerne uønskede programmer.

Etter en rask søk på en verdenskjent søkemotor har jeg funnet ut at den maskina er den minste i 6000-triologien til HP. Den "lagger" ofte når det spilles eller når det brukes ressurskrevende programmer.

Forslag til løsning:

- Sjekk om det er mulig å oppgradere ram

- Gå inn på produsentens hjemmeside og laste ned de nyeste driverne

- laste ned anti spyware/malware-programmer og kjøre slike programmer jevnlig (mange av de beste programmene er gratis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare en liten ting om høytalerne, vet ikke om du fikk løst det? Eller er det fortsatt litt av og på? *leser en gang til* Jo, ser du løste det foreløpig, men da kan du jo titte tilbake hit om det skjærer seg igjen :)

For noen måneder siden slutta høytalerne på min å virke også (nevnte jeg at du har akkurat samma HP driten som jeg har? :)), og etter mye om og men fant vi ut at det var en oppdatering jeg ikke hadde lasta ned, eller noe i den duren. Gikk inn på HP sine sider og brukte timesvis på å finne fram (ok, liten overdrivelse, jeg brukte lang tid ihvertfall) til noen sider der det sto hvordan man skulle oppdatere... Måtte sjekke etter et nummer på undersiden av laptopen og restarte datan og mye annet, men de virka igjen etterpå og har gjort det siden :) Om høytalerne dine skjærer seg igjen kan jeg godt hjelpe deg med å finne fram altså :)

... ja, dette var kanskje litt meningsløst, men jeg føler meg behjelpelig for tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

For noen måneder siden slutta høytalerne på min å virke også (nevnte jeg at du har akkurat samma HP driten som jeg har? :P), og etter mye om og men fant vi ut at det var en oppdatering jeg ikke hadde lasta ned, eller noe i den duren.

Samme som "mitt" punkt 2: Oppdatere driverne til maskina.

Veldig enkelt å dinne frem, gå inn på produsentens hjemmeside, skriv inn pavillion DV 6000 i "søk", så kommer det opp flere valg med bl.a. laste ned drivere/oppdatering (link til alle filene på HP's internasjonale side). Så er det bare å laste ned :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er finurlig at høytalerfunksjoner skal måtte lastes ned i ettertid jeg.. Men det er nå meg da. Uansett, jeg tok et raskt søk etter drivere på min Dell Inspiron 6000. Og ikke en av dem rettet seg mot høytalere. Med mindre (ja, jeg vet jo at jeg absolutt har ingen kontroll innenfor emnet) det går under et annet navn som feks "video og grafikkdrivere" (selv om alt i meg tilsier at dette hører til bilder o.l.)

Såh, vil det si at det ikke finnes drivere til høytalere på min pc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet. Dataen min var nettopp på reperasjon fordi hele dataen låste seg. Da jeg leverte den inn, eller sist jeg brukte den og den funket, var også lyden i orden. Den funker ikke nå, etter at jeg har fått den igjen fra verkstedet :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet. Dataen min var nettopp på reperasjon fordi hele dataen låste seg. Da jeg leverte den inn, eller sist jeg brukte den og den funket, var også lyden i orden. Den funker ikke nå, etter at jeg har fått den igjen fra verkstedet :icon_confused:

Det første jeg ville ha gjort imorgen (eh, senere idag :lol:) var å ringe verkstedet og be dem fikse det. Du har tross alt betalt for en tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...