Gå til innhold
Hundesonen.no

Isoporkopp, eller pappkopp?


Brennan

Recommended Posts

hvorfor skal du ha fisken i en kopp :wub:

Det er sånn at man skal skjære en isoporkopp i to, og feste den med teip i vann-overflaten.

Der skal hann-kanpfisken bygge ca. to lag med skumrede, så skal kampfisk-hunnen legge egg der.

(Koppen holder skumredet stilt, tett og sammen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn at man skal skjære en isoporkopp i to, og feste den med teip i vann-overflaten.

Der skal hann-kanpfisken bygge ca. to lag med skumrede, så skal kampfisk-hunnen legge egg der.

(Koppen holder skumredet stilt, tett og sammen.)

Bedre å ha stille vannflate, mye og tette planter og litt dunkel belysning - trigger fisken mer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At belysningen er dempet, gjerne ved bruk av flyteplanter.

Sånn sett. :lol: Har bare 2-3 andemater, skal se om dem formerer seg.

Jeg har ikke bugt isopor kopper, bare haft stille vand med flyteplanter, det er mine kampfisk glade for, hannen skummer mye og leken er igang.

Hvis ikke andematen (flyteplanten min) formerer seg, skal jeg kjøpe mere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett. :P Har bare 2-3 andemater, skal se om dem formerer seg.

De har du fått av meeeeeg! :P

Hvis ikke andematen (flyteplanten min) formerer seg, skal jeg kjøpe mere. :P

Døøø, du kan jo få av meg da, istede for og kjøpe! - De jeg fikk av Marianne, har formert seg noe sinsykt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU er ALTFOR snill ! :P :P

Nei, det er du som er snill som tar i mot! :P Hallo?! Jeg må jo kvitte meg med halvparten, det er jo snart fult! :P

Edit: Jeg fant filmen hvor "Isopor-koppen" er :P Da kan dere se hvordan det ser ut, også er det veldig stilig og se når hunnen legger eggene der da! :P Håper det er greit at jeg legger den ut Kristin .. :P

Edit 2: Også må jeg jo legge den ut også da! :P

:P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Tror ikke det er lurt med teip i akvarier :P Det holder nok ikke, pluss at det er "lim" bakpå og vi vet jo ikke hvordan den funker i vann :icon_confused:

Det er jo ikke meningen å ta teipen under vann.. :)

Hvis man teiper koppen på "kanten" der oppe, i overflata, da vil jo koppen holde seg der. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på hvordan det skal se ut i et "kampfisk-akvarium".

Har søkt på Youtube.com for og se hvordan de skal ha det, i noen akvarium

var det bare halvfullt, skal det være sånn?

Kan du ta et bilde av akvariumet og legge det ut her så jeg får se

hvordan du har innredet det? :rolleyes:

Grunnen til at jeg vil vite dette er at jeg har tenkt på og kjøpe en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har det halvfult har det bare slik fordi det da er lettere og skifte vann :P Bruker jo ikke pumpe på karene, og da må man jo skifta halparen ut ganske ofte. Jeg synes det er finest med fult, og tror fisken synes det er fint og ha mye plass og svømme på. Det skal være mye planter, spessielt hvis du skal ha jentene og gutt sammen, så jentene kan gjømme seg i dem. Også er det fint og ha andemat, da kampfiskene liker og bygge skumrede i dette. Og som sakt skaper dette en "dunkel" belysning. Det skal ikke være pumpe i karet, så da er det lurt og ha ancistrus eller andre "rengjøringsfisker". Eller, altså, du kan jo ha pupe i karet, men da skaper den strøm, og kampfisken lever naturlig i sumper, hvor vannet er helt stillestående. Strømmen gjør også at hannens skumrede blir ødelakt.

Fint om du har fisken på badet (om du har varmekobler der) så kan du ordne en passende varme til karet, og da vil han nok begynne og bygge skumreir :icon_confused:

Og hvis du skal kjøpe kampfisk, har du klart akvarium? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...