Gå til innhold
Hundesonen.no

Eierskifte.

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Hvordan er det med eierskifte(omregistrering?!) av hund når nåværende eier(på papiret) er myndig og vil føre det over til umyndig person? Blir det ugyldig`?

Grunnen til at jeg lurer er vel at jeg vil ha min egen hund i mitt navn, og ikke pappas. Det er mest lettvint sånn, da pappa får alt av brev ol(pm'er, reklame, info, innkalling til vaksinasjon...) adressert til seg, og ofte kan dette bli lagt i glemmebunken.. I tilegg er det jeg som er medlem i raseklubben og det er jeg som er "medlem" i NKK.. Skjønner jeg det rett så burde jo jeg få rabatt når jeg melder på hund til stevner, men siden hunden står i pappas navn(som ikke er medlem av noen som helst klubber), så får vi ikke rabatt?!

Mulig dette ble litt uklart...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med eierskifte(omregistrering?!) av hund når nåværende eier(på papiret) er myndig og vil føre det over til umyndig person? Blir det ugyldig`?

Grunnen til at jeg lurer er vel at jeg vil ha min egen hund i mitt navn, og ikke pappas. Det er mest lettvint sånn, da pappa får alt av brev ol(pm'er, reklame, info, innkalling til vaksinasjon...) adressert til seg, og ofte kan dette bli lagt i glemmebunken.. I tilegg er det jeg som er medlem i raseklubben og det er jeg som er "medlem" i NKK.. Skjønner jeg det rett så burde jo jeg få rabatt når jeg melder på hund til stevner, men siden hunden står i pappas navn(som ikke er medlem av noen som helst klubber), så får vi ikke rabatt?!

Mulig dette ble litt uklart...?

Jeg står sammen med mamma. Både siden det er begges hund, og av andre grunner. F.eks selger ikke oppdretter til personer under 18, så slik er det greit. Og dersom det skulle dukke opp noe annet å de vil bruke det mot meg så står mamma der. Nå er det ikke så lenge igjen til jeg er myndig selv da, men uansett :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...