Gå til innhold
Hundesonen.no

Har jeg rett...


Carma

Recommended Posts

Du har nok rett i at man blir farget av hva man er oppvokst med, ofte dessverre..

Fortsatt OT: Da gleder jeg meg til vi ser dem f.eks. i lydighetskonkurranse :P

Men altså, du setter bra trente dachser opp mot dårlig trente bc`er, så ja - dachs KAN være lydigere enn bc, så du har helt rett.. :closedeyes:

Ja... så selv om jeg og andre har prøvd å forklare at det kanskje er en ide å "fornye" sitt syn på hundedressur litt så skal det vel litt til for å klare/gidde/ville forandre godt fastgrodde ideer...

Og SELVFØLGELIG! er en godt trent dachs mer lydig enn en utrent bc! :P En understimulert og utrent bc vil sannsynligvis være verre enn de fleste... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men helt klart, det finnes nok betydelig flere kjempelydige BC'er enn det finnes dachser! :P Tror nok at BC'ene lærer fortere eller liker bedre og jobbe .. (?) Men hvilken som helst hund kan jo bli kjempelydig da, uansett rase og form.

Bare man trener mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, trist situasjon for hunden, håper det ordner seg! :D Det eneste lyspunktet er vel at personen innså at hunden ikke var rett for han...

Ja, denne hunden iallefall.... Men blir dessverre ikke overrasket om han skaffer seg en annen hund plutselig... En bc da antageligvis, de er jo som sagt lydige vettu... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne hunden iallefall.... Men blir dessverre ikke overrasket om han skaffer seg en annen hund plutselig... En bc da antageligvis, de er jo som sagt lydige vettu... :lol:

De er jo født lydige de vel? :D Han får nok et enda bedre hundehold med en BC... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja! Med en bc kan man simpelthen ikke mislykkes! De tåler det meste av rop og knøvling, ville aldri finne på å gjøre noe "ulydig" og er kjempeenkle å bare plassere igjen hjemme i 12 timer om gangen! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var jeg som kjørte å leverte sammen med "Eier", men det er s¨nn ca som Bente sier.

Hu vi leverte hos igjen var blid som ei sol, utenpå hvertfall, og uffet og syns det var dumt og synd det ikke gikk bra, men ikke så mye å¨gjøre med det, sa hu.

Så ble bikkja levert til hu bare, og vi dro...

Ganske udramatisk..

Nå vet jeg ikke hva som er skjedd med henne, men hu er nå levert, takk og lov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg! nå- før jeg blir søvnløs over denne hunden -og 18-åringen: - hva med - for å få satt en stopper for dette her - en tanke å aktivisere/snakke med utleier? - siden denne jo har "makta" når det gjelder å godta hundehold i utleiobjektet sitt.

Er utleier et fornuftig /voksent menneske - så finnes det nok av grunner til å nekte hundehold (selv om du har fått lov). Denne finner nok på noe - f.eks. sårbare gulv i den delen av huset - hva som helst som ikke går på leietaker som person. det er jo det mest "dempende".

Men - som utleier behøver man ikke oppgi grunn en gang, og det skal stå i kontrakten/avtales at man tillater hundehold.f.eks., siden det jo fører til større slitasje på utleieobjekt/oppussingsutgifter for utleier osv.osv.

Om utleier nå liksom oppdager at leietaker vil ha /holder hund uten at dette er kontraktfestet - eller noe - hvasomhelst, hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg! nå- før jeg blir søvnløs over denne hunden -og 18-åringen: - hva med - for å få satt en stopper for dette her - en tanke å aktivisere/snakke med utleier? - siden denne jo har "makta" når det gjelder å godta hundehold i utleiobjektet sitt.

Er utleier et fornuftig /voksent menneske - så finnes det nok av grunner til å nekte hundehold (selv om du har fått lov). Denne finner nok på noe - f.eks. sårbare gulv i den delen av huset - hva som helst som ikke går på leietaker som person. det er jo det mest "dempende".

Men - som utleier behøver man ikke oppgi grunn en gang, og det skal stå i kontrakten/avtales at man tillater hundehold.f.eks., siden det jo fører til større slitasje på utleieobjekt/oppussingsutgifter for utleier osv.osv.

Om utleier nå liksom oppdager at leietaker vil ha /holder hund uten at dette er kontraktfestet - eller noe - hvasomhelst, hva?

Kan være jeg husker feil, men mener at utleier var far til denne 18 åringen? (orket ikke scrollingen akkurat nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være jeg husker feil, men mener at utleier var far til denne 18 åringen? (orket ikke scrollingen akkurat nå)

Nei, ikke fullt så ille heldigvis! Han er indirekte i slekt med meg (var gift med mitt søskenbarn) og dermed bare indirekte indirekte i slekt med nabo'n (siden han er sønnen til min brors samboer). Hehe, følg med i neste episode av.... osv.. ;)

Vi vurderte å kontakte huseier og be han nedlegge forbud. Men valgte å ikke gjøre det, denne gangen.... Skulle han plutselig få ide om at han vil ha hund igjen kommer jeg nok ikke til å gi meg uten kamp. Jeg er jo for å gi folk en sjanse da, han var jo så brennende engasjert liksom... Men nå har han iallefall bevist ovenfor meg at han ikke bør ha hund, og forhåpentligvis har han bevist det for seg selv også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med dette Carma, er at denne guttungen ved neste korsvei husker alt dere sa og gjorde for ham i denne litt pinlige episoden. SÅH, du kan kanskje gå ut ifra at han ikke snakker med deg/dere om dette i forkant... men at dere plutselig møter ham med den nye hunden. Og da er det for sent å "ikke gi deg uten en kamp" ...

......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med dette Carma, er at denne guttungen ved neste korsvei husker alt dere sa og gjorde for ham i denne litt pinlige episoden. SÅH, du kan kanskje gå ut ifra at han ikke snakker med deg/dere om dette i forkant... men at dere plutselig møter ham med den nye hunden. Og da er det for sent å "ikke gi deg uten en kamp" ...

......

Jo, det KAN jo tenkes.... Selv om jeg nok ikke tror det... Men hva kan jeg gjøre for at det ikke skal skje? Så lenge han uansett ikke kontakter huseier på forhånd for å få "go" for hund så hjelper det jo ikke om jeg har snakket med han først...... Og så er det VELDIG gjennomsiktig her altså! Huset står midt i skogen, uten naboer og det er i tillegg temmelig lytt... Og tror vel broren min vil si fra til oss om han får høre noe om hund igjen (og naboen vil helt klart snakke med mora først og hun vil absolutt si noe til broren min). Så får vi heller hogge tak i gutten og filleriste han om det blir helt nødvendig... Men tror virkelig han fikk seg ei lita lekse da, at det ikke var så gøy som han hadde trodd.... *krysse fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...