Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye fôr får din hund på 25kg?

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Lurer litt på hvor stor mengde fôr du gir din hund som veier rundt 25kg?

Cane veier 27 kilo og får 1 kg vom og hundemat per dag. Hvis han får tørrfor er det to fulle målebeger per dag.

Hvilken rase?

Belgisk fårehund, groenendael

Hvordan er holdet på hunden din?

Akkurat nå er han litt tynn, men ellers slank og greit med muskler

Hvilket fôr?

Vom og hundemat og Proplan Performance

Hvor mye aktivitet får hunden i løpet av en dag?

Normalt 1-1/2 time tur og lydighet, felt + rundering eller spor.

Skrevet

Min riesenschnauzer er 45 kg, han går på pro plan og får 12 dl hver dag;) Han er akuratt passe, ikke feit og ikke for tynn. Vi er i minstefall ute en time om dagen, varierer veldig fra dag til dag;)

Er det ikke andre her me stor hund som kan fortelle hva de gir?

Skrevet

Jeg aner faktisk ikke mengden til mine hunder, men det kan jeg jo sjekke når de skal fôres i morgen.

Orry veier 26-27 kilo, Norma veier 19-20 kg. Begge fôres for tiden på RC Medium Sensible, men om fryseplassen hadde vært stor nok hadde vi fôret på V&H. Når jeg fôret på V&H fikk de ca 350-400 gram om dagen, samt litt tørrfôr.

Skrevet
Luna veier 24,xx og får 300 g Hills Scientific large breed puppy. Står på pakka at hu skal ha 600, mennehhh, nei.

Får nå godbiter og ellers om dagen som utgjør en del da. Får spørsmål om jeg har jaktlabrador, men bikkja er lita av vekst generelt. 1 times frislipp og 2 x tur hver dag.

Ups, veier visst 26 kg nå :rolleyes2:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...