Gå til innhold
Hundesonen.no

Det lille positive=)


Zoey

Recommended Posts

Jeg har en sånn bitteliten tendens til å se litt svart på ting. Spesielt hvis hverdagen ikke har tenkt å gå eksakt sånn som jeg gjerne skulle hatt den til å gjøre :D

Men så kom jeg i prat med en artig kar for en stund siden. Han mente hardknakket at det VAR nor positivt i absolutt alt.. uansett hvor negativt det var.

Så jeg tenkte "jaja.. deg om det, jeg skal gå hjem og kose meg med mine negativ tanker" MEN så tar jeg meg i at det denne fyren har sagt faktis satt seg litt fast i hodet mitt, så nå har jeg nesten ubevisst begynt å se det positive i alle mulige ting!. Det er faktisk ganske festlig :D

Så nå skal jeg utfordre dere Doggiser: Plukk ut det absolutt mest negative dere har opplevd de seneste dagene, og skriv minst 5 positive ting om det! (Det kan være verdens mest idiotiske ting, bare det er positivt) :P

Jeg kan begynne:

Blei spysjuk her om dagen, Faktisk noe av det værste jeg vet.. MEN:

*Man får utrolig flat mage av å spy litt

*Det er faktisk ganske så greit å ligge på et varmt badegulv

*Man får med seg alle serien som går på tv om formiddagen

*Det er så koselig når vovva kommer å snuter borti deg å sier at hun er gla i deg selv om du er syk..

*jeg ble syyyykt go til å sklitakle dassen mens jeg brakk meg :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har vondt i hodet om dagen og da blir jeg en selvmedlidende sutrekopp..

Meeen for å se det positive ved hodepine (type ekstrem- hjelper ikke med ibux-ish):

* Man slipper å bekymre seg for hva man skal ha på seg, for man ligger i senga allikevel

* Ingen andre dager (bortsett fra første feriedag) man kan sove så mye man vil uten dårlig samvittighet

* Man kan spise hva man vil, noe som for min del resulterte i 1 liter is.

* Man får hørt nytt fuglesangen og skogens sus- for tv, pc, radio og andre støykilder er slått av.

* Man kan snike seg unna etthvert julebord med verdens beste unnskyldning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALWAYS SEE GOOD IN BAD - Gammelt kinesisk ordtak (høres sikkert helt annerledes ut på kinesisk... :rolleyes: )

Og jeg er helt enig med mannen "din" jeg! Det finnes ALLTID ett eller annet positivt som kommer ut av negative ting! Av og til står de ikke helt i stil da... Om du mister et barn i krybbedød så hjelper det kanskje lite at du får plass til treningsrom, mulighet til å dra til syden og slipper å bruke en million de neste 18 år (visstnok det de koster innen da)...

Men hmmm... Det mest negative i mitt liv akkurat nå er at jeg har SINNSYKT mye retting jeg ikke har gjort, og det kommer stadig mer...

5 positive ting med det? Hmmm...

1. Det kommer til å bli syyykt deilig når jeg endelig blir ferdig!

2. Jeg har virkelig fortjent juleferie, ingen skal få komme og fortelle meg at lærere ikke jobber for avspaseringa nå!

3. Jeg har god samvittighet for at jeg faktisk gidder å go the extra mile for elevene mine.

4. Innimellom så kommer det faktisk noe artig ut av disse elevene!

5. I dag hadde jeg egentlig ikke skrekkelig lyst til å gå tur og da var det greit å ha en lovlig unnskyldning for å sende andre ut. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... eksamen kommer opp, og eg blir alltid stresset og føler eg aldri får lest nok. Eg hater egentlig å prestere på denne måten.

Men det positive er:

- man får en god utdannelse etter alle disse eksamene.

- man får vist at man har lært noe, og alt ikke er forjeves.

- man føler seg 10kg lettere når en er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka har passert 23.00, jeg skal skrive særemnet mitt på skolen i morgen og er bare halvveis ferdig med disposisjonen min. Jeg mangler å skrive disposisjon til den viktigste delen, også må jeg finne de sitatene jeg skal ta med. Jeg har med andre ord dårlig tid og mye å gjøre, i tillegg til at jeg er trøtt.

Det positive med denne situasjonen er:

- Jeg får jobbet i fred fordi mamma og pappa er i ferd med å gå og legge seg

- Jeg fryser ikke (i motsetning til tidligere i kveld) fordi ovnen har skapt badstu-tilstand i stua

- Jeg får øvd meg på å utfordre mine fysiologiske behov (jeg er kjempetrøtt men MÅ holde meg våken)

- Jeg lærer forhåpentligvis at jeg bør være flinkere til å jobbe jevnt og trutt med langsiktige prosjekt (haha, as if)

- Det er ikke så mange nye innlegg som kommer på doggis nå, så jeg får konsentrert meg mer om arbeidet mitt

- Eh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser tungt på en ny uke med skole:

  • Tenk så fint det blir med helg etterpå!
  • Hver dag er en dag nærmere jul
  • Tenk så mye nyttig jeg skal lære i løpet av uka!

Når jeg skal øve på prøve:

  • Tenk så fint det blir å bli ferdig!
  • Gode karakterer er viktig!
  • Tenk så glad jeg kommer til å bli når jeg får igjen prøven med en god karakter!
  • Selve prøven blir mye morsommere når man kan stoffet.
  • Jeg kan bli best i klassen på denne prøven (Ja, jeg er lite stolt over den tanken der :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en helt forjævlig dag i dag, for jeg er ganske sjuk, sånn delvis forkjøla og så svir jeg noe fantastisk i øya om dagene, ikke hele tiden, bare sånn i perioder. Gjerne mer når jeg er ute i frisk luft enn inne. Så jeg går jo da og bekymrer meg for om jeg er allergisk eller noe(selv om jeg vet at det mest sannsynlig ikke er det, jeg er bare sliten i øya om dagene, har hatt detta før), og har en fantastisk hodepine, blir svett og sliten av å gå 50 meter.

Så jeg har rett og slett tvinga meg gjennom arbeidsdagen i dag, det har vært en hard kamp mellom viljestyrke og aktuell fysisk styrke(som ikke var på topp i dag).

Men, de positive tingene:

Jeg er kjempefornøyd med at jeg fikk gjort alt jeg skulle i dag, så det ikke ble noe ekstra arbeid på sjefene.

Jeg fikk masse god trening, ble jo 5 ganger så svett av å møkke bokser som vanlig!

Selvtilliten er på topp, for jeg vet at jeg KAN hvis jeg vil!

Jeg fikk sove 3 timer på sofaen etter jobb, mens middagen gjorde seg selv klar(pinnekjøtt - nam!)

Roya er skikkelig forståelsesfull og ligger pent ved siden av i sofaen og bare slapper av.

Jeg får synes synd på meg selv!

Jeg eier ikke matlyst annet enn på pinnekjøtt, så jeg er iallefall ikke usunn, vil ikke engang ha sjokolade.

Jeg fikk ut litt aggresjon i løpet av dagen, på diverse møkkagreip, koster, trillebårer og bøtter(de fløy veggimellom i blant, fordi jeg var så sliten og frustrert og sint).

Og nå får jeg skrive om det her, så alle får se hvor kjip en dag jeg har hatt! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip*

Man får hørt nytt fuglesangen og skogens sus- for tv, pc, radio og andre støykilder er slått av.

*snip*

Da jeg leste denne kom jeg på MIN negative ting, som ikke har vært de siste dagene, heller de siste årene...

Jeg er så forbannet møkk lei av å bo så sentralt at det ALDRI er stille! enten bråker det i biler på veien, toget på jernbanen, sus fra fabrikken, bråkete naboer eller annet. Jeg er så lei av å ikke høre fuglesang eller skogens sus osv... Men, jeg har klart å leve med det, fordi det faktisk finnes NOEN få positive sider...

-man slipper problemer med mygg og andre veldig plagsomme insekter

-det er kort vei på butikken om man har glemt noe eller bare er sugen på snop

-man trenger ikke være mørkredd, det er jo lys hele døgnet

-man trenger ikke være redd for "silent moment" det bråker jo hele tiden

-man er aldri alene, nok å gå en tur på verandaen for å se folk

Men, det er vel nå jeg ikke skal være negativ å finne 5 negative ting ved hver av de positive eller? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det er vel nå jeg ikke skal være negativ å finne 5 negative ting ved hver av de positive eller? :D

jada, så lenge du finner 5 positive ting med hver negative så :whistle:

Men, det er vel nå jeg ikke skal være negativ å finne 5 negative ting ved hver av de positive eller? :D

jada, så lenge du finner 5 positive ting med hver negative så :P

Men ser faktisk greia.. Jeg er en sånn snåling som bor alene nedpå stranda, og trives som plomma i egget :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med halsbetennelse og påbegynnende influensa:

- Jeg trenger ikke å ha på meg mye klær på jobb når jeg har feber. Det er varmt uansett.

- Siden jeg ikke treffer på så mye folk, så er det ingen som legger merke til om jeg er litt snørrete eller feberblank i øynene

- Det er faktisk ganske deilig å nyse

- Jeg kan spise så mye is som jeg bare vil

- Man blir veldig sliten etter 1,5 mil, så da sover man ganske godt når man kommer hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drit vonde armer i dag, sånn fra skuldra og ned til fingrene.. 5 positive ting med det:

- Jeg slipper å gjøre husarbeid

- Jeg slipper å være kresen på hva slags tøy jeg skal ha på meg, for det må være noe som ikke skal dras over hodet

- Jeg er glad for at jeg har en greie med strikkajakker, så jeg har noe å ha på meg

- Jeg får brukt mye av de fancy hjelpemidlene den hyggelige hjelpemiddelmannen kom med

- Jeg kan bestille pizza til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drit vonde armer i dag, sånn fra skuldra og ned til fingrene.. 5 positive ting med det:

- Jeg slipper å gjøre husarbeid

- Jeg slipper å være kresen på hva slags tøy jeg skal ha på meg, for det må være noe som ikke skal dras over hodet

- Jeg er glad for at jeg har en greie med strikkajakker, så jeg har noe å ha på meg

- Jeg får brukt mye av de fancy hjelpemidlene den hyggelige hjelpemiddelmannen kom med

- Jeg kan bestille pizza til middag!

Det hørtes egentlig ut som en kjempekul dag, utenom de vonde armene da. :sleep: :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt oppe i eksamenstid nå og det jeg har funnet ut som er positivt er:

- At jeg blir utrolig godt strukturert av å ta opp fag som privatist

- Etter eksamene vil jeg føle meg utrolig letta

- 1 mnd med ferie etter eksamen!

- Folka rundt meg blir stolt av meg

- De fagene jeg tar eksamen i (og står i) vil aldri noensinne være fag som jeg har igjen!

+ masse annet. Må vel være positiv til eksamen når det kun er meg selv som har bestemt at jeg skal ta de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med halsbetennelse og påbegynnende influensa:

- Jeg trenger ikke å ha på meg mye klær på jobb når jeg har feber. Det er varmt uansett.

- Siden jeg ikke treffer på så mye folk, så er det ingen som legger merke til om jeg er litt snørrete eller feberblank i øynene

- Det er faktisk ganske deilig å nyse

- Jeg kan spise så mye is som jeg bare vil

- Man blir veldig sliten etter 1,5 mil, så da sover man ganske godt når man kommer hjem

Det ække så rart, for man får faktisk 1/8 orgasme hver gang man nyser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...