Gå til innhold
Hundesonen.no

Atarax, noen med erfaring?

Tyson

Recommended Posts

Hei.

Gråmann har vært hos veterinæren i dag pga kløe ( så mye for å velge en Gråschäfer for å slippe sykdom blant annet..) Anyway, han fikk Atarax som skal dempe, kløen samt Keflex antibiotikakur.

Ser at han kan bli trøtt av Atarax, og jeg lurer nå på: hvor trøtt blr hundene av Atarax? Helt sløva? Han skal gå på dette i 50 (!) dager, for så å komme tilbake for allergitest. :D

Gråmann trener veldig mye bruks og LP, er det sånn at han omtrent ikke kan trenes med de neste 50 dagene??

Håper noen har erfaringer å komme med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vil normalt bare være noe "redusert" de første 14 dagene. Hunden min ble ikke sånn nevneverdig slapp - ute på tur var hun sitt sedvanlige jeg, men sov litt mer enn vanlig inne. Nå har hunden min gått på Atarax i snart 3 mnd, og hun er akkurat som hun pleier! :D

EDIT: Du kan fint trene LP og bruks selv om hunden går på Atarax, men ta det litt rolig de første 14 dagene. Se an formen på hunden. God bedring til Gråmann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vil normalt bare være noe "redusert" de første 14 dagene. Hunden min ble ikke sånn nevneverdig slapp - ute på tur var hun sitt sedvanlige jeg, men sov litt mer enn vanlig inne. Nå har hunden min gått på Atarax i snart 3 mnd, og hun er akkurat som hun pleier! :D

EDIT: Du kan fint trene LP og bruks selv om hunden går på Atarax, men ta det litt rolig de første 14 dagene. Se an formen på hunden. God bedring til Gråmann!

Takk for at du svarte :rolleyes: Så du ser ikke noe problem i at han får sine daglige rutiner heller, dvs 2t tur hver dag? Han har sovet i hele kveld da, så det er urovekkende kjedelig her :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Cavalier KC her på pensjonatet iblant, han går daglig på Atarax pga kløe, og han er nesten mer aktiv enn andre Cavalierer som er her, så det er nok også litt individuelt hvordan de reagerer på det. Men det fungerer veldig bra på ham, og han er kjempeaktiv.

God bedring til Gråmann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffy fikk atarax mot kløe, uten noe som helst virkning på kløen iallefall.. Husker ikke om hu ble sløv.

Det ble nevnt atarax hos veterinæren nå i forbindelse med allergien til Bridie, men han gadd ikke vurdere å sette Bridie på det engang siden det var så få hunder som responderte på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffy fikk atarax mot kløe, uten noe som helst virkning på kløen iallefall.. Husker ikke om hu ble sløv.

Det ble nevnt atarax hos veterinæren nå i forbindelse med allergien til Bridie, men han gadd ikke vurdere å sette Bridie på det engang siden det var så få hunder som responderte på det

Men det er da verdt å prøve da? Om det er diett-fòret eller tablettene som har minsket kløen betraktelig på min hund, vet jeg ikke sikkert enda, men nå har jeg gått tilbake til det gamle fòret, og hun har ikke begynt å klø noe mer.... foreløpig :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da verdt å prøve da? Om det er diett-fòret eller tablettene som har minsket kløen betraktelig på min hund, vet jeg ikke sikkert enda, men nå har jeg gått tilbake til det gamle fòret, og hun har ikke begynt å klø noe mer.... foreløpig :D

Bridie her har blitt mye bedre etter enkle tiltak i hjemmet hu, så vi vil ikke prøve medisiner enda. Men ja, det er jo verdt å prøve for andre. For all del :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det hun bruker det for, kan jeg spørre om det? Og om det er alergi, gjør du annet for å forebygge?

hun har allergi mot husmidd og støv. Så jeg gjør såklart alt for å holde huset så støvfritt som mulig :whistle:

Også gir jeg henne sensitive skin f̀or, uten helt å vite om det er noen vits i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...