Gå til innhold
Hundesonen.no

Skal få meg hund


Hundeelsker666

Recommended Posts

Jeg må si meg litt enig med trådstarter.. det er ikke noe hyggelig å få sarkastiske svar og kritikk tilbake når man spør om råd..

Hva så om han vil ha en blanding? det er kanskje ikke "godt" nok for dere andre, men han må da få velge det hvis han vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om han vil ha en blanding? det er kanskje ikke "godt" nok for dere andre, men han må da få velge det hvis han vil?

Det handler ikke om at han vil ha en blanding. Men blandingen, boerboel og heftig bc kan bli litt i meste laget... ergo tror vi h*n tuller, og foreslår at h*n leser en rasebok, og kommer med litt mer så det er lettere å gi råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke så rart at folk kjøper den første og beste valpen de kommer over? for så å gi den tilbake fordi den enten var for ung til å dra fra moren eller at kjøper ikke var fornøyd? .....Tror ikke det hjelper å svare på den måten...

Nå mener jeg ikke alle som har skrevet i denne tråden, bare så det er sagt.

Jeg håper at Hundeelsker666 tenker nøye igjennom på hvliken rase han vil ha, og at han går valpekurs og noen kurs etter det. Uansett hva man mener og hva man kan om hund og hunde hold, så er det aldri dumt med et kurs. Det er veldig sundt for valpen og man lærer alltid noe nytt selv. Prøv å ta kontakt med f.eks NKK så de kan henvende deg videre til en raseklubb for den rasen du ønsker deg. Vil du ha blandingshund så er det mange hunder som trenger et godt og aktivt hjem, selv om de kanksje ikke er borboel/border colle som blir de nok en like god turkamerat de også. Lykke til :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe, kanskje han skulle få seg en blanding av BC fra rene gjeterlinjer, boerboel fra "rene afrikanske linjer", litt bruksschäfer og litt Setter/Vorsteh i hele blandinga :whistle: DET hadde nok vært en knall hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i mine ører hører jeg noen viske "troll", da denne hundeelskeren i den ene tråden (denne) sier at han ønsker seg hund og ikke har så mye erfaring fra før, og i en annen tråd; "hva har du gjort med hunden din i dag?" så sier han at han har gått tur med hunden sin...

I tillegg vil han ha en blanding av boerbol og bc - for all del - rådet mitt er enkelt: kjøp en av hver, han vil da forhåpentligvis få sin blanding etterhvert <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ber om tips og det eneste jeg får er kritikk!

Alle som tuller på denne linken kan bare stikke hunden sin opp i r*vholet sitt!!!111!

Hehe! Kritikk må du tåle om du vanker på diskusjonsforum.

Jeg har ingen idè om å stikke hunden min oppi rumpa mi, nei. Slike uttalelser har jeg mine tanker om for å si det sånn.

Men nok om det.

Litt om Boerboel:

http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=375

Og litt om BC:

http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=8

Gå gjerne inn på oppdretterlinkene og se hva oppdretterne skriver om sine hunder og sånt.

De er de rette folkene å prate med om du vil ha informasjon om det å ha disse rasene i dagliglivet og litt om historikk, tips til oppdragelse... Alt mulig. Prat med noen som kan faget før du skaffer deg noen av disse hundene. Både for deg selv og for hunden sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du må slutte å tro så stygt om andre! Vi vet da at du ikke er noe troll! (..eller..?)

Kan det hende at du egentlig er et troll, siden du hopper til så fort noen nevner ordet? :whistle:

*flirer*

Tenker ikke stygt om andre. Lurte bare på om jeg lot web-camen stå på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent mye rare blandinger, men et stykk mulig noe usikker 80kg boerboel med sterkt gjeterinstinkt som førstegangshund høres ut som et nokså heftig prosjekt.

Tar denne tråden med en klype salt desverre, men kunne gjerne tenkt meg å hørt om eieres erfaring av en slik blanding da jeg aldri har hørt om det før.

Også nysgjerrig på hvorfor akuratt valget falt på boerboel og bordercollie. Og hvorfor velge en blanding der BC har rene gjeterlinjer når en med stor sannsynlighet ikke får noe som helst positivt ut av det. Jeg er kun realistisk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...