Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som kjenner til denne dommeren?

Klementin

Recommended Posts

Tjaa... Vet faktisk ikke om jeg bør fortelle det!

EDIT; Ok da.

I 2005 var han dommer på BSBK/NRK Bergen sin dobbel utstilling. Første dagen kommer han å sier i golden ringen: I dag blir det ikke noe tispecert, for ingen av hundene er i kondisjon. Du kan tenke deg hvor mange oppdrettere som har hundene sine i skogen HVER dag som faktisk syntes det var j*vlig frekt!

Neste dag: Ingen hannhund cert på flatten fordi IKKE EN av hannhundene kunne LØPE???

Hvis noen har sett 20 flatter på samme sted som ikke kan løpe - let me know (likhuset teller ikke).

Og i valpeklassen på flat (der jeg selv stilte den dagen) ble alle i klassen skjelt ut (nærmest i hvertfall) Vi måtte ikke løpe slik fordi det så ut som alle sammen hadde AD/HD, og vi måtte ikke bruke godbiter fordi det var såå ekkelt med alle de pølsebitene mellom tenna når han så på bittet. Ok jeg tok meg ikke så nær av det, men folk på første valpeshow med valpen sin er det jo lite sannsynelig at vi ser igjen.

La meg si det slik - jeg stiller ALDRI for den mannen igjen!

Kan jo hende humøret (og mannen) er heelt anderledes i februar for alt jeg vet. Men jeg vil i hvertfall aldri mer stille for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns navnet virket kjent, ja..! Det er den beryktede dommeren som ga Tulla "støtet"! Så ikke still for han i alle fall, haha.. :D Neida, det var kødd, vi fikk både 1jk, og 1jkk vi, selv om hun var litt skeptisk etterpå. Jeg aner ikke noe mer enn akkurat det vi opplevde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B.S. vil ha stramme, velmosjonerte hunder med spenstige, sunne bevegelser. Det er det søren ikke mange retr.dommere som er nøye på!

Hmm! Det forklarer hvorfor vi fikk kommentaren "hun må ikke bli for tykk". :rolleyes: Mulig den var på sin plass uansett altså, det husker jeg ikke, men det støtter jo i alle fall inntrykket andre har av at han ønsker veltrente hunder. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B.S. vil ha stramme, velmosjonerte hunder med spenstige, sunne bevegelser. Det er det søren ikke mange retr.dommere som er nøye på!

For all del! Men mener du virkelig at det ikke finnes noen slike flatter av de minst 60 påmeldte det er omtrent hver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins helt sikkert masser av spreke flatter! Nå har jeg bare sett BS dømme labradors og goldens, da.

Ja, for personlig er jeg enig at det finnes en del (særlig lab) som kanskje ikke har så dumt av å få høre at de er litt vel tunge. Selvfølgelig kan det være et par hunder som ikke er i perfekt kondis den dagen (joda, kan sikkert finne 5 flatter på samme uts. med det problemet). Men når det plutselig er mer enn 10stk føler jeg det blir litt for dumt, om du skjønner?

Hadde ikke sagt noe på det om min hund var i godt hold og certet ble holdt tilbake av den grunn ( det er liksom noe det er lett å gjøre noe med :whistle: ) Men som sagt i en så stor sammenheng, med så mange hunder føler jeg at det blir for dumt å si det.

Ellers all respekt for at dommeren dømmer og at det er "rett" den dagen for den dommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...