Gå til innhold
Hundesonen.no

Morgenrutiner


Huldra

Recommended Posts

Det er vel flere av oss som er vanemennesker også på morgenen? Så hva er dine rutiner?

Jeg jobber stort sett ettermiddag/kveld, så morgenene (skrives det virkelig sånn?) mine forløper vanligvis som følger:

-skvette til av en utrolig stygg lyd i gangen

-bli sint og irritert pga den stygge lyden

-dra meg ut av senga, sint

-klatre over grinden, sint og irritert

-skru av alarmen på mobilen, og innstille de to-tre andre, alt etter som hvor mange som har ringt (jeg har fire totalt)

-hente truse, trøtt

-gå på badet, trøtt, vurderer å gå tilbake og legge meg nå som den stygge lyden er borte

-tisse

-pusse tenner og stelle meg, tenker det var sikkert bra at jeg stod opp

-kle på meg

-gå på kjøkkenet

-gi Tulla piller (det er altså snakk om piller for å få pelsen til å gro)

-lure på hva jeg skal spise til frokost, vanligvis blir det havregrøt, men når vi er tom blir det to skiver med noe ekkelt pålegg; har absolutt ikke matlyst om morgenen, men er dritsulten

-sette grøten i microen/putte skivene i brødristeren

-skru på pc'en

-ordne ferdig maten

-ta med maten bort til stuebordet og pc'en

-åpne det store nettet

-sjekke om noe har skjedd i løpet av natten; mail, stats, gjestebok, doggis

-spise mens jeg jeg sjekker

-gå på badet og ta på annen bukse som er litt mer passende å gå ut med enn en slapp joggebukse med tyggebeinmerker

-gå i gangen og rope på hundene, Tulla kommer

-rope på Aynï, Aynï løfter hodet fra kurven sin

-rope på Aynï, Aynï kommer luffende ut i inner-gangen

-rope på Aynï, Aynï strekker seg

-rope på Aynï, Aynï strekker seg en gang til

-rope på Aynï, Aynï kommer luffende til døren til vindfanget

-rope på Aynï, Aynï strekker seg

-rope på Aynï, Aynï kommer inn i vindfanget og strekker seg mens jeg lukker døren så hun ikke skal ombestemme seg

-jeg kler på meg jakke og sko

-jeg tar ned bånd

-Tulla strekker seg

-jeg tar tar på bånd

-vi går ut

-vi går samme morgenrunde som hver dag; gangstien forbi skolen, over veien og tilbake forbi flermannsboligene

-vi går inn

-Tulla setter seg og ser bedende på meg og får en tørrfôrkule

-Aynï står og ser bedende på meg og får en tørrfôrkule

-jeg tar av bånd

-jeg tar av ytterklær

-jeg slipper hundene inn

-jeg skifter bukse tilbake til slaskete joggebukse

-jeg går på kjøkkenet og finner frem hundemat

-skålene blir fylt opp

-hundene blir noen ganger satt i utstillingsposisjon, andre ganger ikke

-jeg drar frem espressomaskinen og skrur den på

-setter kopp i espressomaskinen, setter kopp under steamer for å samle opp vann/damp til oppvarming

-tar frem stort glass, tar frem liten kopp

-fyller liten kopp med 2 ts pulverkaffe, stort glass med 4 hvite sjokoladebiter og 2 mørke, 2 store ts med sjokopulver

-maskinen er klar til å steame, og jeg steamer 2 dl helmelk

-mikser ferdig kaffe moccaen

-tar med moccaen til pc'en og drikker den mens jeg surfer

-går ut i carporten og røyker to røyk

-går inn og tisser

-setter meg litt foran pc'en igjen, til jeg har funnet ut hva jeg skal bruke dagen på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe ja her er vi vanemennesker.. må det hvis jeg i det hele tatt skal få morgenen til og gå rundt..

Morgenen startet vel egentlig rundt 4-5 her... på en måte..

kl. 04-05- minste jente våkner for vil ha pupp.. sover stort sett og da legger jeg henne i sengen sin igjen..

kl. 05.50 mannen sin vekkerklokke ringer

kl. 06.10 mannen sin vekkerklokke ringer

kl. 06.15 mannen sin vekkerklokke ringer

kl. 06.45 hører mannen er på vei i gangen og tar på sko...

kl. 06.55 ligge og lure på om mannen låste ytterdøren, som regel glemt så må stå opp og låse...

kl. 0700 minste jenta våkner, mer pupp.. forhåpentligvis sover hun igjen

kl. 0745 blir vekket av at døren går opp, og der står sønnen ( snart 3 år) han sier med klar og høy stemme, MAMMA, stå opp nå! det er fint ute! *litt søt også da* jeg ber han oftest komme opp i sengen og vente litt med og stå opp..

kl. 0800 *mamma, kan vi stå opp nå.. jeg må tisse...*

- jeg ber han være stille så vi ikke vekker lillesøster, og ber han gå føre på do..

- hører det trekker i snora på do.. så hopper ut av sengen, trekker på meg morgenkåpen

- finner frem klær til sønnen ( som er så flink og kle på seg selv) og tar på meg linser ( som har økt til - 3.75 nå)

kl. 08.30 lager frokost til sønnen, han spiser mens jeg henter inn minste barnet som også har våknet..

- skifter bleie og klær på henne

- setter henne i lekegrinden

- lager mat til meg og minste jenta

kl.0845 sønnen får se på nrk 3 ,barnetv er digg!

- jeg spiser mens jeg mater lillejenta

- setter meg med pcn og slår på msn og skjekker nyheter å nett.

kl.09 setter lillejenta i lekegrinden og tusler ut på badet og tar på meg noe annet enn morgenkåpe

- setter i oppvaskmaskin/tømmer oppvask maskin...

- setter på vaskemaskin/tørketrommel

- litt mer nett, skravler med en vennine med barn på samme alder og klager over lite søvn hehe..

hundene står opp mellom 10- 11 en gang..

er stort sett akkurat slik hver eneste morgen.. til de samme tidene.. Barn har innebygde klokker er jeg helt sikker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du var før meg Huldra! :wub:

-våkne av meg selv

-ligge å vri meg og ha lyst til å sove mer

-vet det er dødfødt, så står opp

-morrakos til en logrende happy Bridie

-tusle bort, slå på pc'n

-gå på badet, tisse

-fikse hår og kle på, alternativt dusje

-tusle på kjøkkenet, gi kattene mat

-hente mat til Bridie i frysern

-snuble i Bridie på vei ut døra

-sette Bridie i bånd ute og gi henne frosset kjøtt

-tusle inn igjen til pc'n

-surfe litt

-plutselig er Bridie ferdig med å spise og sier tydelig fra <_<

-hente Bridie fordi jeg IKKE vil ha hund som bråker i nabolaget

-(hente posten om klokka er nok)

-tusle inn igjen

(-finn noe å spise om jeg føler for det)

-sette meg på nett igjen til jeg vet hva som skjer videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenrutiner varierer veldig, er ikke så rutinepreget som kvelden..

Noe som er fast uansett er at jeg tar på joggebukse og t-skjorte i senga.

-Sier hei til logrende lykkelig hund.

-Går i gangen og tar på sko og jakke. Bånd på Micko, bæsjeposer i lommen. Også går vi ut. Går litt rundt, samme rute hver morgen.. Tar ca ett kvarter. Micko bæsjer en eller to ganger.

-Inn igjen, jeg på badet, Micko får maten sin.

Det som skjer etter dette varierer etter om jeg skal på jobb eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ca likt hver morgen hvis jeg skal på jobb.

- Vekkeklokka ringer kl. seks

- Bikkja våkner, er sulten og vil ha oppmerksomhet

- jeg står opp innen halv syv, kler på meg, tisser, lager frokost som skal spises på jobb

- Blander iskaffe

- Finner mat til katta, og bikkja som endelig har roa seg

- Tar med meg iskaffen og vimenn ut på veranda'n og tar en røyk

- går på badet og ordner meg, sier hade til typen

- en gang mellom syv og halv åtte går jeg til bussen

(en sjelden gang går jeg tur med dyret, som regel gjør typen det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har lagt meg svært tidlig om kvelden, vekker Roya meg halv sju og skal ut, da er mor gretten da, men bedrer seg når hun får tatt en røyk og så kan krype ned under varme dyna igjen og ta med seg bikkja. :icon_confused:

Ellers, så piper vekkerklokka på mobilen klokka 07.30. Trykker på slumre, og sovner igjen.

Vekkerklokka piper 07.35. Trykker på slumre, og sovner igjen.

Vekkerklokka piper 07.40. Trykker på slumre og sovner igjen.

Vekkerklokka piper 07.45. Pleier da å stå opp og slippe ut Roya, ta en røyk i døra, slippe inn/ut Thomaspusen(spørs om han har vært ute eller inne om natta).

Vekkerklokka piper igjen 07.50, fordi jeg har trykka på slumre i stedet for stopp. Går på do, kler på meg, fyller mat i skåla til Roya, fyller om matskåla til kattene, drikker litt vann, ruller en røyk, slipper inn Roya, og 07.58 går jeg ut døra, for å begynne på jobb 08.00. :ahappy:

Dette er da de dagene jeg har sovet sånn passelig mye, eller har mye viljestyrke om morran.

De dagene jeg er veldig trøtt om morran, går det for det samme fram til 07.45, da jeg igjen trykker på slumre. Gjentar det når klokka piper 07.50.

Når klokka piper 07.55, myser jeg på klokka, banner, og spretter opp og i klærne. Springer på do, ruller røyk mens jeg sitter på do, stresser ut på kjøkkenet, drikker litt vann, fyller mat i skåla til Roya, som jeg forøvrig slapp ut før jeg gikk på do, fyller i mat til kattene, hopper i skoene og drar på meg jakka, ut døra, tenner røyken, og går og henter Roya(som absolutt ikke vil inn ennå, hun har jo knapt rukket å bjeffe på sauebukkene). Står på tunet klar til jobb 07.59.50. (sånn ca).

I helgene, setter jeg stort sett vekkerklokka på 09.30(for da er luftinga ferdig så jeg kan slippe Roya ut til Leo på jordet). Eller så sover jeg til Roya vekker meg, eller til jeg våkner av meg selv. Så tar jeg en røyk etter at Roya er sluppet ut, og så daffer jeg rundt i huset, drikker litt vann, setter meg på pcen, ser evt på tv, eller sovner igjen. :D

Er aldri sulten på morgenen, eneste jeg klarer å få i meg er vann, evt en kaffekopp dersom jeg er ute av døra før fem på åtte, da pleier en av sjefene å rekke ut en kaffekopp gjennom kjøkkenvinduet. :icon_redface: Tror de synes jeg ser litt trøtt ut. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06.30 - alarmen ringer for første gang

06.39 - alarmen ringer for andre gang

06.48 - alarmen ringer for tredje gang ( :icon_confused: )

06.57 - alarmen ringer for fjerde gang

07.00 - 07.15 - mulighet for at alarmen ringer igjen, sutrer litt, og karrer meg opp av sengen (ja til et b-menneskesamfunn!)

Ca 07.15 eller deromkring løper jeg ned på do, kaster på meg klær og hiver ut guttaboys i hundegården.

07.30 ca - ordner meg klar, sjekker mail hvis jeg har tid, vurderer om jeg rekker å kaste i meg mat - hvis ikke hiver jeg ekstra brød/knekkebrød i en pose (både frokost og lunsj)

07.40 ca - henter inn guttene, sjekker at de har vann, sjekker at det ikke ligger noe spiselig tilgjengelig, setter grinda foran døren (Buster er krim på å bryte seg ut!) og går ut.

07.45 - varierer etter vær, men nå om dagen: Banner og børster + skraper av bilen og lurer på hvorfor jeg i ikke parkerte den i garasjen dagen før (lurer på det samme hver morgen egentlig. Jeg lærer aldri :icon_redface: ) og så fyker jeg avgårde så snart som mulig.

08.20-08.40 (alt etter når jeg kommer meg hjemmefra, det er ikke alltid det går så knirkefritt at tidsplanen følges) - setter meg på skolen og hiver i meg litt frokost.

08.45 - Timen starter.

Dager hvor jeg starter senere er det stort sett samme prosedyre, bare med senere tidspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svært få faste morgenrutiner, har jeg lagt merke til.. hehe

- Våkner stort sett av meg selv, hvis ikke så har jeg en klokke som ringer halv åtte (man må ikke sove hele dagen selv om man kan)

- Gå på do! Jeg MÅ på do først om morran!

- Hive på seg noen klær

- Ut med jentene i hagen

- Vente på at Nora har tid til å tisse <_<

- Gå inn

- Skru på pc'en

- Ordne meg en kopp kakao (frokosten sin det!)

- Ta dagens medisindose

- Sjekke mail og surfe en runde på doggissonen

- Gi jentene frokost

Etter det blir det litt alt ettersom hva vi skal gjøre den dagen. Har vi planlagt tur senere, er vi ute i hagen og lufter, hvis ikke så går vi tur nå. Grunnen til at de ikke får frokost før etter åtte, er at Norris MÅ på do etter at hun har fått mat, og jeg gidder ikke å gå tur samtidig som alle barna drar på skolen, for da må hun gå i bånd *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har man sine rutiner ! Og brytes den rutinen går jo hele morgendrillen i vasken og jeg kan banne på at jeg har glemt ett eller annet innen jeg drar på jobb:

- 05:30: Radioen slås på, jeg banner litt fordi det er morra'n IGJEN, hører nyhetene på NRK.

- Slenger beina ut av senga - hilser på hundene (Babs er klar som et egg - Willy mer søvnig), slår på radioen på kjøkkenet

- Tusler i trusa inn på badet, hvorpå Babs går på stua og venter, Willy blir med inn på badet og legger seg foran vasken

- Brøyter meg veg fram til vasken og tar medisin hvorpå Willy legger seg foran do

- Ber Willy fløtte seg 20 cm så jeg får plass til beina på hver side av doen

- Går i dusjen, hvorpå Willy brøyter seg med inn

- Ber Willy gå UT av dusjen, han tusler ut, men står fortsatt med HODET inn i dusjen

- Skrur på vannet - og Willy DRIKKER såpevann i dusjen :icon_confused:

- Ut av dusjen - og må be Willy fløtte ræva si fra plassen foran vasken

- Tørke seg og kle på seg dagens antrekk (yeyy - det hørtes veldig fint ut)

- Dra på seg sko og jakke, slenge med hodelykta og tusle ut med hundene på luftetur i skogen (viktig at Willy får bæsje - Babs bare tisser)

- Inn igjen - Willy får mat (Babs et par godbiter) - og jeg føhner håret tørt

- Jeg fikser matpakke til meg selv (frukt, grønt og et par knekkebrød)

- Babs får ett eller annet mer godis i hundesenga på kjøkkenet, mens jeg lokker Willy med meg ut i gangen hvor jeg tar på meg ytterjakken, knepper båndet på Willy og putter bilnøklene i jakkelomma.

- Åpner døra og lar Willy gå ut.

- Låser ytterdøra og ber Willy gå pent nedover den bratte bakken fra huset og ned i bilen

- Åpner bakluka på bilen, Willy hopper inn - og får en godbit eller to.

- Smekker igjen bakluka, setter meg i bilen og durer avgårde på jobb.

.... og fra jeg har stått opp til jeg er i bilen har det nok gått rundt 3 kvarter - 1 time... nei, jeg er ikke spesielt kjapp og effektiv på morra'n kjenner jeg :icon_redface:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06.00 klokka ringer.. Opp og rett i dusjen. Kle på seg, sminke seg og ordne seg. Lufte dyret. Vekke minstebarnet på 4 år.. Sette på barnetv og finne frem klær til han.. Lage matpakker om det allerede ikke er gjort kvelden før (pleier å lage det kvelden før for å slippe å styre med 4 matpakker om morgenen) Pakke barnehagesekken. Vekke eldtebarnet på 11 år. Han skal ikke på skolen før 9, men liker å vite at han er våken og oppe av senga før vi reiser.. Kler på oss ytterklær og setter oss i bilen. Kjører til barnehagen. Kl er nå 06.55. Kjører så til jobb, spiser matpakka mi i bilen (lunsj får vi på jobben, så matpakka er frokosten :icon_confused: ) Er på jobben 07.50 Jobben begynner 08.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rutiner? njææ... holder på med Baceloroppgave for tiden, så det er litt sløvt med rutinene. Står opp en gang mellom 8-9.30 stort sett. Snubler over et par bikkjer som ligger på ryggen og snorker utenfor soverommsdøra, for så å se om jeg finner noen klær på badet, gå på do, sette håret i en hestehale og sprute vann i ansiktet, ferdig. Åpner ytterdøra så hundene får gå på do, setter på te-vannet mens hundene er ute. Så kommer katta løpende inn og foteller meg hva som har skjedd i løpet av natta, mjau-prr-weuuUu-auu-prr-hrrrr-maju, han skravler fælt den pusen, før han løper opp trappa for å spise. Her har man morgentrøtte hunder, som tasser ut å gjør det de må for så å pile inn i varmen igjen. Setter meg på gulvet eller i sofaen og koser med hundene og forteller de hvor fantastisk fine, gode og søte de er alle sammen. Tenner opp i ovnen. Så lager jeg frokost til meg og til hudene. Frokosten min (med te, det er viktig altså) intas ved mac'en, og der sitter jeg stort sett resten av dagen for tiden. Men om en mnd, når skolen er over og ut, DA må jeg vel ha litt mer faste rutiner. det skal bli godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi har morgenrutiner her også.

07.45:

* Klokken ringer

* Vekke eldstesønn og få han på badet

* Ta med yngstesønn ned og sette på Nick JR (takk for tv)

* Smøre matpakke til eldstesønn og samtidig frokost til yngste

* En kjapp tur ut med Cesar så han får tisset

08.00:

* Sambo kommer og henter eldstesønn til barnehagen

* Setter meg sammen med yngstesønn, han ser tv, jeg er på doggis

09.30:

* Ut en ny tur med Cesar

* Opp på badet og dusje

* Føne håret og sminke seg litt

* Kle på meg og yngstesønn

12.00:

* Pakker yngstemann i vogna, og bikkja i bånd for å ta den daglige turen med min mor og hennes kleinspitz

Når man tenker over at resten av dagen også er ganske satt så lever vi i en verden uten mye spontanitet..hehe :icon_confused:

Og siden jeg for tiden er hjemmeværende så skulle jeg vel hatt all mulighet til å være litt mer spontan, men neida... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi står opp tidlig:

07.15 vekkerklokka ringer, slumre

07.25 vekkerklokka ringer, slumre

07.35 vekkerklokka ringer, slumre

07.45 vekkerklokka ringer, slumre

07.55 vekkerklokka ringer, slumre

08.05 vekkerklokka ringer, vurdererer slumring.. velger enten slumring eller stå opp

08.15 Vekkerklokka ringer, enten fordi jeg trykket slumre uten å sove, eller fordi jeg slumret en gang til

Under hele denne prosessen ligger bikkja med mage og bein i været, langt inni drømmeland

08.15/ 8.05 Vandrer på badet, drikker vann og går på do

-tasler deretter tilbake på rommet for å ta på meg noen klær. Bikkja ruller seg tilbake i stilling med hodet først og lurer på -hva i all verden jeg gjør oppe så tidlig. Kan vi ikke sove videre? *trøtt blikk og tilbake i drømmeland*

- frokost, brød, korn eller havregrøt med tran, vitaminer og frukt ved siden av:P

- Pakker sekk (all romstering og frokost forstyrrer ikke bikkja, han sover videre)

- Spør Rex om han skal være med ut? Klirrer i halsbåndet på hodet som løfter seg og lurer på hva jeg mener med det spørsmålet

- Han skjønner hva jeg mener. Strekker seg på vei ned fra stolen

- strekker seg på vei ut døra, i gangen og på vei ut i yttergangen

- Setter seg ned og begynner å mase om at jeg må komme. Nå er han våken og vil UT!

- jeg har fått på meg jakke og sko, bånd på bikkja og vandrer ut døren

- går inn igjen for å hente nøkler

- går inn igjen for å hente bæsjeposer

- Vandrer runden vår rundt kvartalet

-Gir bikkja mat og lukker han inne på rommet, sier han en fin dag

- går til bussen

- snur i døra for å hente enten bankort, nøkler eller busskort.. evt sekk

09.05 tar bussen til skolen:)

Når vi står opp sent er rutinen:

- alarmen ringer en 4-5 ganger før jeg står opp, innen den tid har Rex satt seg ved siden av sengen og nistirrer

- jeg blir lei av stirringen til Rex, våkner, klapper bikkja og sier god morgen

- Slenger på meg klær, går på do

- frokost

- luftetur

- mat til hunden

- fortsetter dagens gjøremål.. skole, rydde, luftehund, jobb ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Gubben står opp, forer hester, lufter bikkjer og slipper katta inn på soverommet sånn i 7 tiden)

Våkne med katten på hodet

Stå opp

gå på do

kle på seg

ta en røyk

kle på varmedress(vinter)/kjeledress (sommer)

gå ut og slippe ut hund

Slippe ut og fore hester ute.

(kjøre vann til hester)

gå inn og spise litt

Surfer

Så bestemmer man hva dagen bringer.. Da er klokka ett eller annet sted mellom 09-11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skrive en sånn før- og etter tråd.

Er et elendig vanemenneske hvor alle mine rutiner skjer på minuttet, ellers er det krise!

Før valp:

Klokka ringer 06:30

Jeg står opp

Går inn på badet

Går på dass

Pusser tenna

Sminker meg

Børster håret

07:00

Smører niste

07:10

Kler på meg yttertøyet i en helvettes fart for å nå bussen.

Bussen går ca. 7:20

08:00

Ankommer skola

Setter meg på doggis resten av dagen, med mindre vi får oppgaver. (Ok, da Peech, SELV om vi har oppgaver)

*setter opp glorien med stål-vaiere*

Etter valp:

(må komme senere siden jeg skal hente ham i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06:30 ringeklokken ringer *slumre*

06:39 ringeklokken ringer *slumre*

06:48 ringeklokken ringer *slumre*

06:57 ringeklokken ringer *slumre*

07:07 ringeklokken ringer *slumre*

07:16 ringeklokken ringer *slumre*

07:25 ringeklokken ringer ,- jeg banner og steiker, for NÅ har jeg dårlig tid, OG må stå opp... ;)

- går på do

- slipper ut hundene oppe

- henter inn hundene oppe

- slipper ut hundene nede

- tar en røyk

- henter inn hundene nede

- går inn

-steller meg

- spiser en skive med MASSE nugatti

- drikker en hel mengde pepsi Max

- pusser tenner

- går på do en siste gang

- pakker tingene mine

- kler meg

- går ut i bilen med tingene

- sjekker at alle hundene har vann

- åpner porten

- kjører, ca 07:45

- ankommer skolen ca 07:55

wohooo, morninger er gøøøy!! <_<

Må si jeg misunner dere som kan ligge og slakke til dere våkner selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06:30 ringeklokken ringer *slumre*

06:39 ringeklokken ringer *slumre*

06:48 ringeklokken ringer *slumre*

06:57 ringeklokken ringer *slumre*

07:07 ringeklokken ringer *slumre*

07:16 ringeklokken ringer *slumre*

07:25 ringeklokken ringer ,- jeg banner og steiker, for NÅ har jeg dårlig tid, OG må stå opp... ;)

Yey, noen som er verre på slumring enn meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dager jeg begynner til vanlig tid på skolen (08.15):

06.28 - ringeklokka ringer, jeg karrer meg opp for å skru den av og sitter på gulvet i to minutter for å våkne

06.30 - går på do og ordner meg mens jeg hører på p3 og prøver å våkne

06.47 - lager matpakke og frokost

07.01 - spiser frokost og leser avisen

07.15 - sminker meg, pusser tenner og sjekker at jeg har med alt jeg trenger til skoledagen

07.25 - tar på sko og yttertøy, og prøver å kose litt med hunden (som gjør et desperat forsøk på å komme seg unna)

07.30 - går til bussen

07.34 - setter meg på bussen og (om det er ledige seter) sover til jeg kommer fram, eventuelt pugger til prøve eller gjør andre lekser jeg burde ha gjort kvelden før

07.57 - ankommer sentrum og rusler opp til skolen

08.00 - stopper ved Narvesen for å se på dagens aviser

08.02 - kommer til skolen og henger der til timen begynner 08.15

Pappan min er kjempesnill og fôrer/lufter bikkja for meg på morgenen de dagene jeg begynner 08.15 (dvs. tre dager i uka).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

05:45 klokka ringer

05:50 klokka ringer igjen og jeg bestemmer meg for at jeg eeeegentlig ikke trenger være på jobb før sånn senest 08 når jeg tenker meg om..

06:45 klokka ringer...

06:50 klokka ringer igjen...

06:55 klokka ringer igjen og jeg finner ut at det fungerer bra å begynne 09 i dag.. Sikkert ikke så mye info å putte i avismailen etc..

07:45 klokka ringer

07:50 klokka ringer

07:55 klokka ringer igjen

08:00 klokka ringer og jeg står opp

08:01 tisser

08:02 dusjer

08:20 kløner med å feste halsbåndet på en trøtt Loke som i beste fall velter seg over på rygg, i verste fall legger seg flat

08:21 drar litt i halsbåndet til Loke i mens jeg sier "ut å tisse!"med morsom stemme.

08:22 Loke er ute i hagen og tisser forhåpentligvis..

08:30 ferdig sminket og påkledd, sko og allting...

08:35 røyker og drikker te

08:40 roper inn Loke som ligger ute og sover. Regner det så kommer han med en gang, er det fint vær må jeg taue han inn.

08:43- 44 fòrer dyret og tar av halsbåndet i mens jeg forteller han at han ikke får være med.

08:45 Loke har kikket surt på maten og lagt seg opp i sofaen for å sove videre, imens går jeg rundt meg selv 4-5 ganger og lurer på hva jeg kan ha glemt.

08:50 jeg stresser til toget...

Bortsett fra at jeg NOEN ganger klarer å få meg på jobb til 07 (stort sett bare når det er tidlige møter) er de fleste morgenstunder rimelig like.... Viljestyrke hadde vært kjekt når man har "flexitid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg virker ikke om morgenen, så her slumres det somregel til jeg MÅ opp. Fra 5 min til en time, alt etter hvor god tid jeg trodde jeg trengte kvelden før. Når jeg da planter beina i gulvet så går det somregel noe sånt som det her:

-surre ut av soverommet, skyver opp døra mens bikkja ligger som en potetsekk på andre siden og lar seg skyve på gulvet.

- mumler noe som skal minne om god morgen til bikkja, før jeg labber inn på badet

- do'er, vasker hender, pusser tenner, hopper i klær - hender en sjelden gang jeg dusjer med en gang, men sjelden.

-skyver opp døra med bikkja liggende foran som overhodet ikke har tenkt til å flytte seg

-krangler med grinda inn til stua

-snubler i tverrstanga nede

-lukker grinda delvis igjen

-bråsnur meg og fanger K i farta

- dytter K ut i gangen igjen

- lukker grinda helt mens jeg mumler noe om at jeg ønsker meg dør til jul

- finner noen gobiter jeg stapper i lomma

-fyller vann i vannkokeren + trykker ned bryteren

-skrur på lysbryteren på vei ut i gangen igjen, sånn at vannkokeren har strøm

-venter til bikkja setter seg pent og venter før jeg tar på henne bånd

- tar på sko og jakke, sjekker lommene for poser

- tar av fremstykket på øverste skuffen og fisker frem en pose eller to mens jeg minner meg selv på å lime skuffen snart

- stapper nøklene i lomma

- belønner K for å fremdeles sitte stille

- dobbelsjekker at jeg har nøkla i lomma

- åpner ytterdøra og ber K gå ut

- går etter K ut i gangen

- sjekker igjen at jeg har nøkla i lomma (smekklås på døra - skumle greier)

- finner heisen, kommer meg ned og ut så K får gjort sitt

- inn igjen

- henger nøkkel på kroken på døra

- belønner k for at hun sitter fint

- fikser kaffe til meg

- setter meg ved pcen

- dusje etter dagens første kaffe er innabords

Så går resten av tiden til jeg må gå til å enten fore bikkja eller surfe eller planlegger resten av dagen om jeg ikke skal noen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06:40- vekkeklokken ringer første gang, jeg slår den av og sover videre

06:50- vekkeklokken ringer igjen, jeg slår den av og sover videre

07:00- vekkeklokken ringer IGJEN, jeg slår den av og slår på lyset for å holde meg våken.

07:01- jeg sover på nytt

07:08- mamma kommer trøtt inn fra naborommet og spør om jeg kan få den hersens vekkeklokka til å slutte å ringe

07:10- jeg spretter inn i dusjen, glemmer meg, og dusjer alt for lenge

07:30- ut av dusjen, ser på klokka og kommer på at jeg har det skikkelig travelt, men finner ut at det er så kaldt at jeg legger meg under dyna noen minutter i stede for å sminke meg

07:45- kommer på at jeg har det travelt etter en liten avslappning med den trøte morgengretne hunden jeg har i senga, så setter på meg pysjen min og går på kjøkkenet.

08:00- endelig ferdig med å spise de kjedelige brødskivene som jeg egentlig ikke har lyst til, og setter igjen maten på bordet fordi jeg sikkert skal tilbake og lage skolematen.

08:01- kommer på at jeg faktisk må ha på meg noe annet enn pysj, så går inn på rommet og bruker 10 min på å finne ut hva jeg skal ha på meg og kler på meg.

08:10- løper inn på kjøkkenet og mikser mat til bikkjedyrene, og gir Vanilla tablettene sine. Ikke minst så må jeg stå å passe på i 5 min så det ikke blir noen krangel om maten. (Bonzo får nemmelig bedre mat enn Vanilla og omvendt :rolleyes: )

08:15- går ut med bikkjene.

08:35- kommer inn, pakker ned skoletingene mine (som oftest glemmer jeg noen bøker litt her og der), rydder inn maten på kjøkkenet fordi jeg aldri rakk å lage meg mat, og tar med meg penger til den dyre kantina...

08:40- finner ut at jeg har 2 min til å sminke meg såvidt på, slenger på litt maskara og plutselig er klokken kvart på.

08:45- mamma roper at vi må dra nååå, jeg setter på radioen til hundene og løper ut med munnskyld i munnen fordi jeg ikke rakk å pusse tenner.

Så kan dere jo bare tenke dere til resten av dagen... hmpf, tror jeg må begynne å bli rutinemenneske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig (uheldig?) at jeg kan velge selv når jeg skal jobbe, så spesielt i det siste har jeg vært litt (veldig) sløv om mårran... Står opp i, tja, 10-tiden, drar avgårde i 12-tiden.. :whistle: Men sånn skal det egentlig være;

08.00: Står opp, dusjer

08.30: Spiser og leser avisa (jeg spiser, ehm, saakte, ok? :blush:)

09.25: Tar bussen til jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

05.30 våkner jeg til "fire pils og en pizza" :whistle:

Rusler inn på badet og blir der en halvtime. Så er det gutta sin tur. Jeg irriterer meg over trang gang,to dekken og kobbel som ikke vil samarbeide,men kommer da ut døra etterhvert. Går en runde på ca 20-25min,så er inne igjen i 06.30-tida. Da ordner jeg litt frokost til hundene,henter bia beden fra soverommet og ut i stua,legger zalo-duken min over stuabordet og skifter vann til bikkjene. Så hiver jeg innpå en yoghurt og litt sjokkomelk før jeg går ut og tar en røyk. Så er det en tur på do,hente ting å tang jeg skal ha med meg(bilnøkler,mobil osv),sette på radioen og si "kommer snart" til gutta før jeg går. Da er klokka blitt 06.45. Klokka 07.00 parkerer jeg på jobb og en ny arb.dag kan begynne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 06.45 - Prøver etter beste evne å drepe vekkerklokka.

Firbeint krapyl, tydeligvis en A-hund, syns vi har sovet lenge nok for flere timer siden og ligger og slår beina i burveggen (som skrangler verre enn vekkerklokka) Gleder meg til dyret slutter å spise vegger og demontere elektriskanlegget. Så han kan gjøre det hunder bør gjøre om natten - være fotvarmer. Det buret ødelegger hele morgenen min...

ca 06.55 - Gir opp alle forsøk på å sove videre og står opp, tussler på do, hopper i klær, småjogger innom kjøkkenet, slår på kaffetrakter og pc, møter hunden i gangen - på med band - tussler ut.

Gleder meg forøvrig og til han blir flinkere til å holde seg så jeg kan gå litt saktere om morgenen. Ned på åkeren, slipper dyret og tar en røyk.

Står og hutrer og prøver å virke 100% innaktiv så ikke morrafuglen skal tro vi er her for å ha det gøy eller trene, og dermed glemmer å gå på do (og gjør det inne istede) Røyker opp røyken. Hutrer meg hjem igjen.

ca 07.10 - Slår floker for å få tilbake litt varme. Fyller litt tørrfor i aktivitetsballen til morrafuglen.

Går på badet.

ca 07.25 - Fyller kaffe i koppen, tar en røyk, dormer foran pc'en så lenge som mulig, spiser frokost etterhvert. Dyret holder på å dø av kjedsomhet og står i vinduskarmen og spaner etter katter, eventuelt spaner etter noe han kan ødelegge. Overtaler han til å tro at bein er helt fint å ødelegge - og pus ikke er mat.

ca 08.15 - 11.00 - alt ettersom hvor lat jeg følte meg - tussler en litt lengre tur med bikkja på jordene så han får løpe av seg litt. Starter bilen så den har litt lunk før jeg skal dra, pakker skolesekk og laptop. Hunden i bilen, kjører til forelesning eller lesesal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vil bare si at husk at valper er helt egne individer, og kan variere enormt i hvor fort det går, og hvor trygge de er. Min er snart 4 mnd, og kan ikke være alene  enda mer enn fire timer.
    • Vi har hatt noen tøffe døgn. Izuba ble bitt av hoggorm,og ble skikkelig dårlig. Ble innlagt med væske og medisiner- herregud så uheldig ho er.. Formen er bedre, men for en utrolig vanskelig og tøff opplevelse.. Har dere hatt hunder som er bitt??  Ho virker ok, og det ser ut som det går bra.  Men ho var husrein, det er ho ikke lenger... kan det være en sammenheng??
    • Ja ikke sant! Kjekt å ha greit med plass uten å måtte kjøre kassebil.  Jeg gjetter at en passe ny Caddy med 4x4 ligger på 0,6-0,7l på mila, blanda kjøring.  RAV4 kom vel som hybrid for en god del år siden, nå er de fleste plug-in, tror jeg, mulig jeg tar feil!  Gubben har en 21mod plug-in, meget god bil, men ikke av de billigste å kjøpe. 
    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
×
×
  • Opprett ny...