Gå til innhold
Hundesonen.no

Nysgerrig ang. trening


Tina

Recommended Posts

Jeg trener feltsøk ca et kvarter, pause for å løpe seiersrunda, også et kvarter til. Veksler så av med synlig markeringer (dummies som hun ser falle) eller vannapport et kvarter. Alt i alt trener jeg 1-2 timer med noen små pauser innimellom til kos og lek.

Hun begynner å bli riktig flink til å opprettholde konsentrasjonen hele veien, det er moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss jeg feks. trener lydighet på værandaen, holder jeg på i 10-15 minutter, så går jeg en runde, eller venter noen timer før vi trener utstilling, tannvisning og sånt. da holder jeg heller ike på noe mer enn ti minutt, jeg vil at han skal synns og løpe i utstillingslinen er gøy.

de dagene jeg ikke trener "ordentlig" så går vi gjennom mesteparten av øvelsene i løpet av en dag uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis trener jeg 5-15 minutter på en eller to ting, så tar jeg en pause hvor vi enten leker litt, går et lite stykke osv. Blir hun for stresset opp (noe hun har lett for å bli når vi trener) binder jeg henne fast til et tre og lar henne få noen minutters pause hvor hun kan roe seg ned.

Det er veldig forskjellig hvor mye vi trener i løpet av en dag, men som oftest blir det vel rundt en halvtime til en time. Da er det fordelt på alt fra tre til femten treningsøkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener vel 10- 15 minutter, i flere økter, noen ganger bare en økt om dagen... Men hun pleier å få litt hjernetrim i tillegg, og tar pause hvis hun begynner å bli sliten...

Varierer veldig fra dag til dag hvor mye vi trener, noen ganger har vi mange økter mens andre ganger trener vi bare litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi har kurs trener vi ca. 20-25 min. Så tar vi en pause på ca. 10 min før vi igjen trener i 20-25 min. Etter trening får hundene springe fritt å leke sammen. I pausen må de stå i bånd eller bli satt i bilene. Ingen leking da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...