Gå til innhold
Hundesonen.no

Sære matvaner....


Debbie

Recommended Posts

Juletorsk med eggesmør og rødvin er ett must for alle som har et snev av vestlending i seg..

mølje derimot er ekkelt, det kan trønderne ha for seg selv..

Er mølje trøndersk tradisjon? Kanskje derfor jeg ikke finner så lett møljebrød i butikkene her.

Jeg har fått det hos Mor (mormor) i alle år siden jeg var liten. Hun er fra Krokstadelva :whistle:

Jeg vedder på at ingen av dere har spist dette:

Uæææh... Det så ut som testikler :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vedder på at ingen av dere har spist dette:

2n9gs5u.jpg

Det gjorde jeg for første gang på lørdag og det var faktisk ikke så gæernt på smak :rolleyes:

...så kan man jo ha en liten tippekonkurranse på hva i alle dager det er for noe....

Jeg tipper værballer og det så skikkelig ekkelt ut...! Men hva smakte det egentlig? Må jo innrømme at jeg får en bitteliten bismak i munnen, sånn helt tilfeleldig....! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper værballer og det så skikkelig ekkelt ut...! Men hva smakte det egentlig? Må jo innrømme at jeg får en bitteliten bismak i munnen, sånn helt tilfeleldig....! :whistle:

Og jeg tenkte brått på "jeg svelger ikke!" *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippi jeg er jo ikke rar...

og var det værballer???

Baller er helt korrekt! Men det er ikke værballer men ballene fra en hjort. Jeg var på jakt i Høyanger i helgen og utpå natta ble dette servert. Husk - ikke steike for lenge for da eksploderer de :whistle:

Smaken? Jo - det var faktisk ikke ille i det hele tatt. Det var verre med gutta - de så lidende ut når de skulle smake..

Det smakte som torskerogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...