Gå til innhold
Hundesonen.no

Bestått BH !


Calina

Recommended Posts

Da kan vi krysse av enda et mål for 2008 av kalenderen! Diezel besto sin ferdselsprøve igår, og fikk sin kjekke tittel BH. Juhuu!

Så nå er det bare å trene på utover vinteren, så de begge kan få sine IPO forprøver først og fremst (Gina må ha BH også), og så er neste mål SCHH 1 !:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Da kan vi krysse av enda et mål for 2008 av kalenderen! Diezel besto sin ferdselsprøve igår, og fikk sin kjekke tittel BH. Juhuu!

Så nå er det bare å trene på utover vinteren, så de begge kan få sine IPO forprøver først og fremst (Gina må ha BH også), og så er neste mål SCHH 1 !:-)))

Gratulerer!

Men... SchH er jo via schäferhundklubbene (kun de som får gitt ut de titlene), mens IPO er "åpen" for alle klubber (som har ipo-ansvarlige (instruktører og figuranter) som har bestått div. kurs).

Er det IPO eller SchH du skal gjennom?

(er bare nysgjerrig da jeg selv har en rase med mange SchH (fra Tyskland), IPO (div. land) samt VPG... Men å få "innpass" med rasen i slike IPO-grupper uten å ha Schäfer/Rottwiler er jo plent umulig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjon. Nå trener vi og er medlem i to klubber, hvorpå den ene en Norsk Shæferhundklubb avd. Bergen. Så å gå opp til SCHH er ikke noe problem for oss. IPO og SCHH er også to identiske programmer - det kalles to forskjellige ting fordi SCHH har vært schæfer rasens eget program,og før regel endring nå, måtte man kvalifisere seg for å gå opp til høyere prøve. Dette må man ikke i IPO. (og heller ikke nå i SCHH)

Det er det samme med VPG, som etter det jeg forstår er på vei bort.

Grunnen til at jeg tar IPO V og deretter SCHH1,VPG2 osv, er at da forsvinner ikke de tidligere titlene, u see? :icon_confused:

Tar man IPO V og så IPO1, faller IPO V vekk på stamtavlen - ja jeg er tittelkåt!

Og etter det jeg har lært, kan jeg da altså gå opp til SCHH med min dobermann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_confused::whistle::) GRATULERER SÅ MYE TIL MITT KJÆRE TANTE BARN ;);););):P

Jeg er bare såååå STOLT av dere!! :):):)

Dea hilser så mye til sin bror, hun skal opp til prøve til våren :wub::wub::wub::)

Tusen takk ! :D i gleder oss til våren kommer, når vakre søster Dea kan begynne på sine arbeidstitler også! Skal bare se vi tar ferdselsprøven sammen, ettersom jeg pinglet ut denne gang med Gina...*fnis*

KLEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye.

Kommet tilbake til bergen for godt nå eller?

Takk for det! :) Og nei - vi skal vekk igjen herfra så fort som fa****n. Jeg begriper ikke hva folk er i denne byen for, for ikke å snakk om i dette landet! Nei - sol og varme...mindre avgifter og mere fjell...mindre trafikk og mer frihet...det er tingen det! *drømme* :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :) Og nei - vi skal vekk igjen herfra så fort som fa****n. Jeg begriper ikke hva folk er i denne byen for, for ikke å snakk om i dette landet! Nei - sol og varme...mindre avgifter og mere fjell...mindre trafikk og mer frihet...det er tingen det! *drømme* :D

Enig! Bergen er en drittby :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...