Gå til innhold
Hundesonen.no

Groenendaelen Lilli - Imagecopy Dancing Engine

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Skrevet

La meg presentere vakreste groenendael jenta i by'n

Lilli

Imagecopy Dancing Engine

Født 12. februar 2008

Farge - sort

.....er søster til Stitch sin Stitch

Fire uker gammel

aIMG_2629.jpg

7,5 uke gammel

aIMG_7391.jpg

...og sånn omtrent nå dro Lilli til fôrvert, som dessverre ble syk og dermed flyttet Lilli ut til en god venninne og var der halvannen måned før jeg hentet henne hjem. Mens hun var i eksil rakk vi ett valpeshow, debuten var på Nes 22. juni - hvor frøken vill og vakker ble BIR og BIG3 - og den dagen gikk hun fra å være Lilla til å bli Lilli også. 4 måneder og 10 dager gammel var hun da og vakker vakker vakker.... (helt objektivt sett selvsagt)

aIMG_6595.jpg

Hun har vært på flere valpeshow da - og gjort det bra, og hele tiden har hun vokst seg vakrere og vakrere............

aIMG_2505.jpg

aIMG_3762.jpg

aIMG_3874.jpg

....og siden vi gleder oss til fortsettelsen og det helt sikkert ikke kommer til å bli mindre bilder av frøkna etterhvert så avslutter vi bare med siste bildet fra forrige helg da hun igjen ble BIR valp og BIG2 - så ser vi frem til NKK Hamar

aIMG_4388.jpg

Skrevet

Lilli er vakker!

Gleder meg til å se henne i ringen på Hamar, jeg og Supra skal heie og være duskedamer *fnis*

Skrevet

Lilli/Lilla er herlig :huh: Alltid moro å treffe henne, den hunden er kul! Norma er forøvrig helt enig *flir*

Skrevet

Jeg er fortsatt imponert over at den lille, yndige tøtta der har kommet ut av dunderklumpen til mor! *flir* Fineste Lilli!

Skrevet

Hvor er valpen?

Seriøst, jeg har problemer med de hundene som "kommer" til forumet når de er valper, jeg forventer at de aldri skal bli voksne :P

Kjempeflott er hun ;)

Guest Belgerpia
Skrevet

....og når man har nye bilder så har man nye bilder..... og da bør man oppdatere tråden visst har jeg hørt, så da gjør jeg det.

Det er jo sånn at enkelte mener at sånne utstillingsavlede belgere de har ingenting de, slappe, dorske, ubrukelig og mangler kamp og lekelyst osv.

Jeg er veldig glad for at Lilli ikke har lest den boka, frøkna har mer enn nok av både det ene og det andre og hun ER vanvittig pen, nå gjelder det vel egentlig mest at jeg får litt interesse for bruks kanskje.... så vi kan bruke det til noe vettig.

Nye bilder fra playdate i går

aIMG_4171.jpg

aIMG_4210-2.jpg

Kan henge og slenge i luften jeg så.......... vil ikke slippe for tenk..

aDSC_4716.jpg

Alt det gode kommer ovenifra.........

Skrevet

Dere er jammen kjempeteite!

Sånn på siden så er det en PEN hund du har, gleder oss til å se dere i brukskonkurranser da, ser jo ut som hun har lekelyst iallefall. :P

Skrevet

*sukk* om jeg skulle hatt svart, hadde det blitt en Lilli :whistle:

Apropos manglende lek og kamp i utstillingslinjer...DET har vi IKKE sett her i heimen.... :ahappy:

Selv lille pingle-Gigi har mer enn nok kamp og lek i seg.... hehe...

Gratulerer med en stilig jente iallefall... Håper på å få treffe disse barna snart :P

• 2 months later...
Guest Belgerpia
Skrevet

11 måneder gammel - og man vokser opp og gir f.. i hvordan man blir seende ut *ler*

Den er litt hektisk denne hunden og sliter pittelitt med konsentrasjonen, men morsom er hun - det skal hun ha for - dog fremstår hun som litt mer evneveik enn husets andre firfotinger - jeg misstenker imidlertid at det ikke er helt sånn.

Fiiiiineste Lillitingen

aIMG_6597.jpg

aIMG_6611.jpg

Skrevet

Si med viktigper-stemme: "Hunden fremstår som noe blånd".

Nei, jeg tror ikke hun er så evneveik. Det er lov å prøve seg, det syns mora hennes også :)

Guest Belgerpia
Skrevet
Si med viktigper-stemme: "Hunden fremstår som noe blånd".

Nei, jeg tror ikke hun er så evneveik. Det er lov å prøve seg, det syns mora hennes også :)

Hun er rar er hva hun er *ler* Rar og vakker.......

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...