Gå til innhold
Hundesonen.no

Tyver...!


-sheriff-

Recommended Posts

lurer på om jeg skal det.

Jeg får de aldri igjen, men bare for å vise de som har gjort det at jeg gjør noe med det og at jeg vet at noen har vært der.

Nå har jeg fire igjen bare. heldigvis ruger disse på egg nå, så det bør ikke være lenge til det kommer småtroll igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skjønner det ikke selv...det er helt utrolig.

Det er stygt nok gjort at de stjeler hunder og sånn, men hvem bryter seg inn i hønsehus for å stjele høner og kyllinger?

Det må jo være samlere av noe slag :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da var resten av hønene borte også.... Det har vært et dyr som har kommet seg inn til hønene og tatt de siste fire jeg hadde.

Blir sprø jeg.

På tre måneder har jeg mistet tre katter og 23 høner.

Det er ulempen med å bo litt ute på¨landet.

Rev og grevlingen lusker rundt hvert hjørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så trasig , hvordan kan noen gjøre noe sånt? :-o

så dårlig gjort :P

for noen år siden fikk vi okså stjelt ei høne , det kom i avisen.

det var en tyv som hadde stjelt ho for å selge ho virdre

men heldigvis ble tyven tatt og vi fikk høna tilbake :P

dverg cockin er jo en kjempe fin rase har selv to stykker

og 9 blandinger mellom mille flour og dverg cockin

en ren rasa mille flour og en blanding

håper du får dem tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så trist!

Jeg elsker dverg cokhin!

Jeg hadde to stk før som jeg fikk til bursdagen av pappa :D De var så nydelige! Men den ene døde når den bare var en bebiss og den andre ble tatt av måren sammen med resten av hønesflokken. Har prøvd å overtale Pappa til å kjøpe nye men han syns de er så små.

Men til sommern skal han bygge nytt hønsehus med mange forskjellige "avdelinger" og da SKAL han ha nye krem fargede cokhiner!!! Love

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har desverre ikke bilde. De er små med mye fjær.og (slengbukser) Mye fjær på beina. Også får du de i mange forskjellig farger :D

De er kjempe fine.

Ja kommer nok til å ha igjen men ikke før nærmere sommerstid, for ellers blir det så mye styr med frossent vann og varmelamper og greier.

Kyllingene skal jo ha 37 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...