Gå til innhold
Hundesonen.no

Vår Boxer Toya

Just-Me

Recommended Posts

Jeg er en 8 og en halv uke gammel Boxer tispevalp som har fått navnet Toya av mine nye eiere som skal hente meg i morgen :D

De valgte meg grunnet de syntes jeg er vakker og en skikkelig tøff jente som gjerne bryner meg på faren min som vist nok er en skikkelig plugg på 45 kilo.

Jeg har 7 søsken og alle har fått nye foreldre men jeg ble faktisk valgt helt først så det bruker jeg mot guttene i gjengen her når de prøver seg "girlpower" heter det på menneskespråk tror jeg?

Min nåværende matmor tror ikke at jeg blir av de største slik min far men nett og fin og slank sies det her.

Jeg må fortelle litt om mine nye foreldre også for de liker jeg

Mamma er veldig snill og har hatt en hund før i nesten 15 år og den var hennes hele tiden fra hun bare var 10 år gammel. Den hunden var en tøffing da han var blanding av sort elghund og golden R men lignet mest på elghunden i lynnet og hadde jaktegenskaper til og med men hun elsket han og savner han enda selv om det nå har gått over et år siden han ble borte "tårer" hos den som skriver...

Nå har Mamma endelig både tid og lyst på en hund igjen og hun har alltid hatt et godt øye til Boxer da hun hadde en slik som bestevenn i mange år da hennes hyttenabo hadde en slik tispe akkurat som meg selv.

Så til Pappan min han er veldig kosete til å være så stor og så liker han veldig å leke med meg, jeg tror han er en liten luring men det skal jeg nok finne mer ut av etter hvert. Jeg liker han veldig godt og noen sa at det var kjærlighet ved første blikk mellom oss to? Pappa har også hatt hund før en Rottweiler og den var vel så tøff som Mamma sin men allikevel en snill familiehund.

Jeg er litt heldig for jeg slipper å flytte langt da nåværende matmor og mine nye foreldre bor bare 2 mil fra hverandre, vi bor i Norges største kommune som produserer korn så her har jeg mange områder hvor jeg kan løpe og rase fra meg. Det er også mye skog der jeg bor og Mamma og Pappa syntes det er koselig å gå turer der så jeg gleder meg veldig til i morgen for da skal jeg få all oppmerksomheten helt helt alene uten denne gjengen jeg har rundt meg nå :D

post-4846-1225308037_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nommen, så søt! Håper det blir mange bilder når hun kommer i hus :-)

Tusen takk verdens nydligste i våre øyne selvsagt :happy:

Ja det blir mange bilder i tiden fremover det lover jeg, nå reiser vi om 40 min for å hente tulla vår :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt Mamma jeg ble i dag :lol:

Det er ikke lett og ta bilder av en valp gitt og jeg syntes hun ser så stor ut på bildene men hun er jo bare ca 40 cm lang ;) Det ble noen nærbilder i dag og ja kvaliteten er ikke bra men jeg er bare så stolt at jeg måtte poste de alikevel ;)

post-4846-1225375851_thumb.jpg

post-4846-1225375867_thumb.jpg

post-4846-1225375881_thumb.jpg

post-4846-1225375894_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Leter med lys og lykte etter Mentalitetsboken av Ingalill og Curt Blixt, Kenth Svartberg. Noen som har den? Er også interessert i andre bøker innen språk og adferd - hundepsykologi:)
    • Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...