Gå til innhold
Hundesonen.no

slitt pels før utstilling.

MarieR

Recommended Posts

i november skal vi på utstilling. men på grunn av halsbåndet er pelsen på nakken ganske slitt og ødelagt. med børsting ser det bedre ut, men pelsen er fremdels ødelagt. noen tips til hvordan jeg kan"redde" pelsen hans?

er det forresten noen med hunder med ca samme pelstype som ask, som har erfaringer med balsam? gir det blankere og penere pels på såpass kort hårede hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i november skal vi på utstilling. men på grunn av halsbåndet er pelsen på nakken ganske slitt og ødelagt. med børsting ser det bedre ut, men pelsen er fremdels ødelagt. noen tips til hvordan jeg kan"redde" pelsen hans?

er det forresten noen med hunder med ca samme pelstype som ask, som har erfaringer med balsam? gir det blankere og penere pels på såpass kort hårede hunder?

Bruk band minst mulig nå frem til utstillingen. Har du prøvd å spraye minkolje på pelsen? Da blir den blank og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he av med halsbånd og på med sele

halsbåndet skal ikke være på når hunden er inne og er du på tur med hann så bruk sele istedet.

Astrix var kortklippet rundt halsen når vi fikk han men nå er det som var klippet(grunnet strupelenke av kjetting) blitt bedre og har nåblitt halvparten så lang som resten av kragen rundt halsen hanns. så nå er altså pelsene på vei ut igjen og det er grunnet lite og helst ikke halsbåndbruk i det hele tatt og sele på han i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he av med halsbånd og på med sele

halsbåndet skal ikke være på når hunden er inne og er du på tur med hann så bruk sele istedet.

Astrix var kortklippet rundt halsen når vi fikk han men nå er det som var klippet(grunnet strupelenke av kjetting) blitt bedre og har nåblitt halvparten så lang som resten av kragen rundt halsen hanns. så nå er altså pelsene på vei ut igjen og det er grunnet lite og helst ikke halsbåndbruk i det hele tatt og sele på han i stedet.

det var lurt! :D skal reparere selen hans etterpå jeg! bruker allerede minimalt med halsbånd.

ricco: hvor får jeg tak i det da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var lurt! :D skal reparere selen hans etterpå jeg! bruker allerede minimalt med halsbånd.

i dyrebutikker selger de slikt men det koster litt da. men det funker, det har jeg sett(bruker ikke selv da men har sett andre bruke det). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det i dyrebutikker. Det jeg gjer er å spraye det på rett før hun skal i ringen og så bruker jeg et pusseskinn og drar det over pelsen etter spraying...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei! da kjøper jeg det på onnsdag! :) tusen takk! men den nye regelen da? " hun hvor snute' date=' pels eller hud berhandlese med produkter som forandrer farge eller struktur, tillates ikke på utstillinger". er minkolje tillat? :?[/quote']

Det forandrer jo hverken farge eller struktur i pelsen.... (vi bruker det, og mange med oss. Har ikke hørt noe galt enda...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...