Gå til innhold
Hundesonen.no

Loke & Embla.

Floke

Recommended Posts

Hei hei.

Her er da litt om mine hunder.

Loke, lille djevelen i huset, er en rottweiler hann av den mindre og ganske kompakte typen. Han ble født 14.02.06 og kom til oss 15 april fra Bergen. Han var minst i kullet og var også den de andre hakket mest på. Dvs, de 5 søstrene hans herset med han. Så når vi hentet han, hadde han en hårløs flekk ved siden av munnen + ett arr der, og sånn ser han ut ennå. Barske gutten. Han var også første bikkja eg har hatt, og fjerde bikkja til samboeren min. De første dagene vi hadde han, var han veldig rolig og sov mesteparten av tida. Det varte ikkje lenge gitt. Plutselig var han turbo og herja rundt i leiligheten vår, fant på masse tull. Slik fikk han navnet sitt :-) Veldig glad og sta gutt. Eneste minuset med han er at han drar noe sinnsykt når vi går på tur. Han er ikkje registrert da, men spiller egentlig ingen rolle for meg. Loke er en ordentlig pappa-gutt, så selv om han egentlig var "min", er han pappa sin nå.

IMAG0372-1.jpg

I hagen vår, slutten av april tror eg...

IMAG0028.jpg

Bilde av Loke og tante, er ca 3 mnd på bilde.

PICT0147-1.jpg

I fjor sommer.

PICT0143.jpg

Embla er en amerikansk bulldog jente fra Danmark. Født 03.07.08. Fikk henne flydd inn sammen med oppdretter 3 september, og henta ho på Flesland. Veldig selvstendig jente ho her. Brydde seg ikkje en døyt om at ho blei tatt vekk fra oppdretteren og med oss istede. Ho var mer nysgjerrig på alt det nye ho, satt å kikka ut vinduet mesteparten av de 3 timene det tok hjem. Det ble naturligvis litt tull da ho fikk treffe Loke, siden han blei litt over-opphissa av ny hund i huset. Veide rundt 9 kg den 10 september, og 16 kg den 9 oktober.

Ho veit hva ho vil, og er fæl til å kjefte når ho ikkje får viljen sin. Lille tøsen :-) Utrolig glad i andre hunder, ser ho en annen hund vil hun bort å leke med den. Litt skeptisk om vi treffe folk ute, men sniker/springer bort om de setter seg ned på huk eller prate til ho. Sosial :-) Embla, i motsetning til Loke, er registrert i dkk, og har stamtavle. Har vurdert å stille hun ut, eller prøve meg med en eller annen form for konkurranse (agility kanskje??), men vi får se.

Her er noen bilder::

3.jpg

klaptve11.jpg

klaptve21.jpg

Flere bilder og slikt kommer senere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLERE BILDER, takk :)

Hehe :-) Coming up soon. Er ikkje heilt lett å få ta bilder av ho, sitte nesten aldri i ro.

Søt bullejente du har.. :icon_redface:

Ser dere kanskje på neste års rasespesial?

Tja, kanskje det :-) Spørs på hvor det er, og når det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww! For ei søt litta bulldog-jente! Har hatt to Amerikanske Bulldogger selv, så jeg er ganske svak for rasen! :)

Følg Josephines råd, Bulldog spesialen er stappfull av moro og masse aktiviterer. Ikke minst får du møtt mange andre bulldog-eiere og en haug av flotte hunder!

Embla, i motsetning til Loke, er registrert i dkk, og har stamtavle.

Ikke for å være kjip, men siden Amerikansk Bulldog ikke er FCI godkjent så kan de ikke registreres i DKK (Dansk Kennel Klubb). Kanskje du mener ABTD, ABRA eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Takker :console:

Hehe, har lyst på en til eg og. Men sambo sier nei, pluss eg har vel mer enn nok med Embla for øyeblikket.

Men til neste sommer kanskje...

Da har vel Embla roa seg nok til at eg kan få en litt mindre hund i huset uten at den blir lekt i stykker. Er litt vill den frøkna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...