Gå til innhold
Hundesonen.no

Loke & Embla.

Floke

Recommended Posts

Skrevet

Hei hei.

Her er da litt om mine hunder.

Loke, lille djevelen i huset, er en rottweiler hann av den mindre og ganske kompakte typen. Han ble født 14.02.06 og kom til oss 15 april fra Bergen. Han var minst i kullet og var også den de andre hakket mest på. Dvs, de 5 søstrene hans herset med han. Så når vi hentet han, hadde han en hårløs flekk ved siden av munnen + ett arr der, og sånn ser han ut ennå. Barske gutten. Han var også første bikkja eg har hatt, og fjerde bikkja til samboeren min. De første dagene vi hadde han, var han veldig rolig og sov mesteparten av tida. Det varte ikkje lenge gitt. Plutselig var han turbo og herja rundt i leiligheten vår, fant på masse tull. Slik fikk han navnet sitt :-) Veldig glad og sta gutt. Eneste minuset med han er at han drar noe sinnsykt når vi går på tur. Han er ikkje registrert da, men spiller egentlig ingen rolle for meg. Loke er en ordentlig pappa-gutt, så selv om han egentlig var "min", er han pappa sin nå.

IMAG0372-1.jpg

I hagen vår, slutten av april tror eg...

IMAG0028.jpg

Bilde av Loke og tante, er ca 3 mnd på bilde.

PICT0147-1.jpg

I fjor sommer.

PICT0143.jpg

Embla er en amerikansk bulldog jente fra Danmark. Født 03.07.08. Fikk henne flydd inn sammen med oppdretter 3 september, og henta ho på Flesland. Veldig selvstendig jente ho her. Brydde seg ikkje en døyt om at ho blei tatt vekk fra oppdretteren og med oss istede. Ho var mer nysgjerrig på alt det nye ho, satt å kikka ut vinduet mesteparten av de 3 timene det tok hjem. Det ble naturligvis litt tull da ho fikk treffe Loke, siden han blei litt over-opphissa av ny hund i huset. Veide rundt 9 kg den 10 september, og 16 kg den 9 oktober.

Ho veit hva ho vil, og er fæl til å kjefte når ho ikkje får viljen sin. Lille tøsen :-) Utrolig glad i andre hunder, ser ho en annen hund vil hun bort å leke med den. Litt skeptisk om vi treffe folk ute, men sniker/springer bort om de setter seg ned på huk eller prate til ho. Sosial :-) Embla, i motsetning til Loke, er registrert i dkk, og har stamtavle. Har vurdert å stille hun ut, eller prøve meg med en eller annen form for konkurranse (agility kanskje??), men vi får se.

Her er noen bilder::

3.jpg

klaptve11.jpg

klaptve21.jpg

Flere bilder og slikt kommer senere :-)

Skrevet
FLERE BILDER, takk :)

Hehe :-) Coming up soon. Er ikkje heilt lett å få ta bilder av ho, sitte nesten aldri i ro.

Søt bullejente du har.. :icon_redface:

Ser dere kanskje på neste års rasespesial?

Tja, kanskje det :-) Spørs på hvor det er, og når det er.

Skrevet

Aww! For ei søt litta bulldog-jente! Har hatt to Amerikanske Bulldogger selv, så jeg er ganske svak for rasen! :)

Følg Josephines råd, Bulldog spesialen er stappfull av moro og masse aktiviterer. Ikke minst får du møtt mange andre bulldog-eiere og en haug av flotte hunder!

Embla, i motsetning til Loke, er registrert i dkk, og har stamtavle.

Ikke for å være kjip, men siden Amerikansk Bulldog ikke er FCI godkjent så kan de ikke registreres i DKK (Dansk Kennel Klubb). Kanskje du mener ABTD, ABRA eller noe annet?

Skrevet

Jepp. Den ligger en eller annen plass.

Her er noen flere bilder av sjarmtrolla mine, nye bilder av Embla og noen eldre bilder av Loke. Som når han var en nusselig liten dunball :D

DSC_0115.jpg

DSC_0105.jpg

DSC_0090.jpg

DSC_0039.jpg

DSC_0036.jpg

DSC_0023.jpg

DSC_0069.jpg

IMAG0388.jpg

Bilde017.jpg

PICT0126.jpg

IMAG0338.jpg

IMAG0356.jpg

Skrevet

:huh:

Embla (aka Matheos Mira) er naturligvis ikkje registrert i DKK, men i ABTD (amerikansk bulldog team danmark).. Er bare eg som surra litt, as usual.

• 3 weeks later...
Skrevet

Flere bilder.

DSC_0027.jpg

DSC_0026.jpg

DSC_0014.jpg

Trøtt i tryne.

DSC_0007.jpg

Nett våkna etter sin ettermiddags lur, også ble hun jaggu jaga ut dørene for å tisse. Det var slemt gjort.

DSC_0013.jpg

Nibbler.

DSC_0041.jpg

DSC_0046.jpg

DSC_0054.jpg

Skrevet

Pen rottis :console: Embla er bare superskjønn, har SÅÅÅ lyst på... men må klare å styre meg noen år til. Har mer enn nok med mine to bøllefrø, for tiden. Men en dag... *sukk*

Skrevet

Takker :console:

Hehe, har lyst på en til eg og. Men sambo sier nei, pluss eg har vel mer enn nok med Embla for øyeblikket.

Men til neste sommer kanskje...

Da har vel Embla roa seg nok til at eg kan få en litt mindre hund i huset uten at den blir lekt i stykker. Er litt vill den frøkna.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...