Gå til innhold
Hundesonen.no

Siste kurskveld (+ å ta hunden)


Mirai

Recommended Posts

Ja, i går var siste kurskvelden!

Vi var bare tre stykker, og i den forbindelse at det var siste kvelden ble det ikke så mye trening. Vi trente på dekk og bli, og til tross for lite trening ellers var Mona kjempeflink!

Også hadde vi apellinnkalling, Mona spratt ut første gangen :oops: det er aller første gangen hun har gjort det! ble flau jeg, men det er jo min egen feil siden jeg ikke har trent på det så mye i det siste...

Så droppa vi den siste halvtimen, fikk utdelt kursbeviser og spiste kaker :) veldig koselig :)

Tenkte jeg skulle nevne noe om å ta hunden. Den ene bikkja tulla veldig, så han mannen la den i bakken, for den hadde visst biti han i hånda eller noe (altså, ikke et ordentlig bitt, men sånn valper holder på når de blir heite i toppen) og jeg vil bare si det at den hunden fortsatte å pipe i ti sekunder etter at han hadde sluppet den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den er på alder med Mona.. En dogo-ett-eller-annet! Kanskje litt yngre tror jeg.

Snakker du om en Presa Canaria nå...? De har byttet navn på den til Dogo Canario eller noe i den duren..

Jeg har bodd et år på Gran Canaria og det er masse av de hundene der, og jeg lover deg at de fleste er ikke helt gode..... De trenger en fast hånd, men kanskje ikke så fast av valpen piper lenge etterpå....! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diplom!

Grattis :D

Stakkar valp...

Sikkert enda en idiot som har lest at valpen trenger en bestemt eier og misforstår..En fast hånd betyr ikke at man skal ta de fysisk ;) !

Får håpe ikke idioten får skada valpen mentalt da..

mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det var koselig på siste kurskvelden da :D

Synd det med den hunden da ;)

Hvordan er det meningen hunsden skal reagere ved apellinkalling?

( :oops: )

Appellinnkalling er når du har hunden i utgangsstilling (altså den sitter ved min venstre side). Jeg kommanderer BLI, går med ryggen til hunden 15 skritt vekk eller noe (bare ti meter eller noe, en liten avstand) så snur jeg meg og venter til jeg får signal av treneren, og da roper jeg Mona, PÅ PLASS og roser veldig når hun kommer, og får henne til å gå rundt meg og sette seg på min venstre side igjen før hun får godbit og masse ros ;) Morsom øvelse når det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...