Gå til innhold
Hundesonen.no

Dommerlister 09


HHC

Recommended Posts

Hvis du tilfeldigvis skal på en utstilling hvor Arne Foss er dommer for shiba (hvis han er det da?), så vil jeg i alle fall anbefale ham, snakk om hyggelig og behagelig mann altså! :icon_confused:

Helt enig. Elsker å stille for han, har alltid likt han.

Dro på valpeshow med Leah for en mnd siden bare for at det var han som dømte, og det angrer jeg ikke på for å si det sånn. :lol: Ble BIR vi. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar
Hihi - Ann Carlström er i alle fall opptatt av pels :rolleyes: Det var hun som sa at "det HER er ikke ønskelig" og nappet Amigo i pelsen som ramla av i store dotter i Danmark i sommer. Har lest kritikker fra henne på andre hunder hvor hun også vektlegger pelsen. Ellers aner jeg ikke - det er en hyggelig dame. De andre vet jeg ingenting om.

*klipp*

Pels ja... Norma har faktisk en veldig bra pels til springer å være, men hun har foreløpig litt lite "beheng" i forhold til mer voksne hunder. Pelskvaliteten er det ingenting å si på, så jeg krysser fingrene for at mengden kommer etter hvert. Mye kan jo skje på noen måneder :icon_confused:

Takk for svar, det er alltid fint med pekepinn på hva dommerne ser etter!

Sjølystutst. ble holdt i de gamle messehallene på Sjølyst, de er vel revet nå? Såvidt jeg husker var der 2 etasjer, glatt betonggulv, små ringer, og store betongsøyler som sto i veien. Men for datidens påmelingsantall var hallen OK nok, jeg kan ikke huske at der var så trangt som i Vikingskipet nå?

Jeg har mange morsomme minner fra Sjølyst, der var en spesiell atmosfære som nå er borte...

Det er i hvert fall ingen haller her nå lenger, så de er nok revet ja.. Jeg har bare bodd i dette området i 1-2 år, så det er interessant å høre hvordan det var her før :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølyst, ja... Helt fabelaktig for oss som jobbet på NKK - og fikk parkeringskort i kjelleren...

Men ringene var aldeles ufyselige - og glattere gulv tror jeg ikke jeg har sett verken før eller etter (og jeg har vært på Lillestrøm).

Men det var trangt - men det er det på Hamar også.. Dog FØRSTE året på Hamar (1998) var det værste av det værste mht plass (mangel...).

Får sette meg ned litt senere og sjekke hvordan utst.året ser ut for egen del. Skal ut med "ny" hund og håper på et tronskifte av mestvinnende i rasen for neste år.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin OT, fint å få det servert :rolleyes:

Men både Dobermennene og Schnauzerne, en dag, har samme dommer i gr. 10 som ifjor samme utstilling :whistle:

Ikke at jeg skal "klage", fikk flotte plasseringer jeg :P, men litt lite kreativt kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillinga i Salten brukshundklubb er visst flytta til Bodø og lagt til 20-21 juni.

Så nå er det ingen dommerliste der lengre.

At de har flytte den til Bodø er jo bare helt TOPP!

40 minutters flytur på forsommeren i stede for 6-7 timer i bil på vinteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillinga i Salten brukshundklubb er visst flytta til Bodø og lagt til 20-21 juni.

Så nå er det ingen dommerliste der lengre.

At de har flytte den til Bodø er jo bare helt TOPP!

40 minutters flytur på forsommeren i stede for 6-7 timer i bil på vinteren...

Oj, takk for at du sa fra - jeg var i ferd med å undersøke og bestille billetter... :shocked:

Jeg tror byttet blir bra - hallen i fjor var trang og ekkel, og jeg ser fram til å få sett litt av Lofoten samtidig - det er mer sjarmerende og idyllisk i juni enn februar. Dommerne i februar var riktignok veldig bra, men de kan jo bli bra i juni også. Og jeg drar vel egentlig mest for å treffe familie, ikke bare stille... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, takk for at du sa fra - jeg var i ferd med å undersøke og bestille billetter... :shocked:

Jeg tror byttet blir bra - hallen i fjor var trang og ekkel, og jeg ser fram til å få sett litt av Lofoten samtidig - det er mer sjarmerende og idyllisk i juni enn februar. Dommerne i februar var riktignok veldig bra, men de kan jo bli bra i juni også. Og jeg drar vel egentlig mest for å treffe familie, ikke bare stille... :P

Yeah, right! :P *flire*

Hmm.. lurer på om jeg må nordover neste år jeg også. Har ikke vært nord jeg, så det er vel på tide. Kanskje litt mer morsom konkurranse også for alt jeg vet? :D Noen som vet hvilken kvalitet det pleier å være på springerne som stiller der oppe? Eller hvor mange som pleier å være påmeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, right! :P *flire*

Hmm.. lurer på om jeg må nordover neste år jeg også. Har ikke vært nord jeg, så det er vel på tide. Kanskje litt mer morsom konkurranse også for alt jeg vet? :D Noen som vet hvilken kvalitet det pleier å være på springerne som stiller der oppe? Eller hvor mange som pleier å være påmeldt?

Hvis det er som flatten (noe som jeg tror kan være representativt for de største rasene i gr 8) så er det blandet kvalitet, av og til med innslag av svensker (og langt nord finner), men generelt sett en del middels kvalitet (ihvertfall hos oss) og lave påmeldingsantall i forhold til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er som flatten (noe som jeg tror kan være representativt for de største rasene i gr 8) så er det blandet kvalitet, av og til med innslag av svensker (og langt nord finner), men generelt sett en del middels kvalitet (ihvertfall hos oss) og lave påmeldingsantall i forhold til her.

Hmm.. njo.. Nå synes jeg kanskje å innbille meg at flat har en god del høyere påmeldingstall enn springer, i alle fall i forhold til her i trøndelag. Her er det ikke så vanlig med 30 på en utstilling, som jeg ser er ganske så vanlig andre steder (dvs østlandet og kanskje Bergensområdet).

Men takk for opplysningen i alle fall! Middels kvalitet liker vi! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, right! :P *flire*

Hmm.. lurer på om jeg må nordover neste år jeg også. Har ikke vært nord jeg, så det er vel på tide. Kanskje litt mer morsom konkurranse også for alt jeg vet? :D Noen som vet hvilken kvalitet det pleier å være på springerne som stiller der oppe? Eller hvor mange som pleier å være påmeldt?

Har du tilgang til DogWeb, kan du jo se antall påmeldte og hvilke hunder det er snakk noen år tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tilgang til DogWeb, kan du jo se antall påmeldte og hvilke hunder det er snakk noen år tilbake.

Åå..! Det visste jeg faktisk ikke. Hvordan sjekker jeg det? Jeg kan bare å søke på rase og navn jeg, og å se de forskjellige tingene om den enkelte hund.. :D Ja, og så laget jeg en fiktiv stamtavle en gang, men mer kan jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå..! Det visste jeg faktisk ikke. Hvordan sjekker jeg det? Jeg kan bare å søke på rase og navn jeg, og å se de forskjellige tingene om den enkelte hund.. :D Ja, og så laget jeg en fiktiv stamtavle en gang, men mer kan jeg ikke!

søk oppdateringe fra i dag og et år tilbake f.eks, så kommer de opp under "utstillinger". Eller søk på hunder du like/som ligner din og se om de har noen resultater fra de utstillingene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søk oppdateringe fra i dag og et år tilbake f.eks, så kommer de opp under "utstillinger". Eller søk på hunder du like/som ligner din og se om de har noen resultater fra de utstillingene :P

Takk, takk! Da oppdaget jeg en ny funksjon gitt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk! Da oppdaget jeg en ny funksjon gitt! :D

Og da så du sikkert at det er en god del færre påmeldte oppe i nord :P Kvaliteten skal jeg ikke si så mye om, da jeg ikke har sett de hundene som stiller der annet enn på bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, takk for at du sa fra - jeg var i ferd med å undersøke og bestille billetter... :shocked:

Jeg tror byttet blir bra - hallen i fjor var trang og ekkel, og jeg ser fram til å få sett litt av Lofoten samtidig - det er mer sjarmerende og idyllisk i juni enn februar. Dommerne i februar var riktignok veldig bra, men de kan jo bli bra i juni også. Og jeg drar vel egentlig mest for å treffe familie, ikke bare stille... :D

Da kan du jo fleske til med ei ekstra uke i Nord-Norge og se Tromsø kombinert med dobbelutstilling 13-14 juni... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå..! Det visste jeg faktisk ikke. Hvordan sjekker jeg det? Jeg kan bare å søke på rase og navn jeg, og å se de forskjellige tingene om den enkelte hund.. :D Ja, og så laget jeg en fiktiv stamtavle en gang, men mer kan jeg ikke!

søk oppdateringe fra i dag og et år tilbake f.eks, så kommer de opp under "utstillinger". Eller søk på hunder du like/som ligner din og se om de har noen resultater fra de utstillingene :P

Eller søk på hunder som bor i nord, for å se hvilke utstillinger de har vært på og hvor mange som deltok.

Da kan du jo fleske til med ei ekstra uke i Nord-Norge og se Tromsø kombinert med dobbelutstilling 13-14 juni... :P

Ei uke ekstra, eller noen dager i hvert fall, ser det ut til at det kan bli. Jeg har bodd i Tromsø i halvannet år, så jeg føler jeg har sett en del av byen - kommer gjerne tilbake! Men vurderer å kombinere med dobbeltutstilling i Trondheim helga etter... Kjøre Oslo-Trondheim, fly Trondheim-Bodø-Trondheim, kjøre ned igjen - blir det mye kjas og mas tro? Jaja, har jo noen månder å planlegge dette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På SKK:

"Verksamhet" - Kalendarium - Utställningar (midt på siden) - og vips kommer utstillingene opp. (Men for deg med beardis er siden www.gertie.se mye bedre da. Når den kommer for 2009 står alle utst + alle dommere ramset opp der...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På SKK:

"Verksamhet" - Kalendarium - Utställningar (midt på siden) - og vips kommer utstillingene opp. (Men for deg med beardis er siden www.gertie.se mye bedre da. Når den kommer for 2009 står alle utst + alle dommere ramset opp der...)

Susanne

Ja, jeg vet (omsider) hvordan man finner utstillingene på SKK, men hvor finner man dommeroversikt? Gerties side er flott, den er jeg innom rett som det er (en gang dumpet jeg til min store overraskelse over et bilde av Symra og meg der også :icon_confused:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hihi - Ann Carlström er i alle fall opptatt av pels :rolleyes: Det var hun som sa at "det HER er ikke ønskelig" og nappet Amigo i pelsen som ramla av i store dotter i Danmark i sommer. Har lest kritikker fra henne på andre hunder hvor hun også vektlegger pelsen. Ellers aner jeg ikke - det er en hyggelig dame. De andre vet jeg ingenting om.

PS: Fra og med 2009 og fire år fremover er Lillestrøm stedet for norsk vinnerutstilling og ikke Hamar. Dette står å lese på den nye hundesiden Hunden.no

Når du mener vektlegger pels, betyr det at hun liker masse pels, lang pels, pels av spesielt god kvalitet, ikke røytende pels, pels som er blank...??

Lurer også på om noen kan fortelle litt om Heliane Maissen-Jarisch (Østerrike), Grethe Bergendahl og Tarmo Viirtelä (Finland)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry - "mistet" denne tråden litt, jeg..

Dommerlistene på SKK finner du ved å klikk på navnet til hver enkelt av disse arrangørene. Da kommer man på den resp. kennelklubbens hjemmeside, og der finner man dommerlisten(e). I alle fall de som er klare...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tilfeldigvis skal på en utstilling hvor Arne Foss er dommer for shiba (hvis han er det da?), så vil jeg i alle fall anbefale ham, snakk om hyggelig og behagelig mann altså! :whistle:

Litt OT kanskje, men jeg har stilt for Arne Foss 2 eller 3 ganger (cavalier og papillon). Snakk om hyggelig, pratsom og positiv mann! Aldri møtt en dommer som han *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...