Gå til innhold
Hundesonen.no

Rar løpetid


Recommended Posts

Da har jeg endelig funnet en mikroskopisk blodflekk etter Symra. På fingeren min faktisk, etter å ha prøvd å fange opp løpetidsbevis på hvitt dopapir. Jeg begynner å tro at hun er en av de tispene som omtrent ikke blør. Ingen merker på dopapiret, ingen på lakenet vårt eller andre steder hun bruker å ligge. Og jeg har hatt mistanke om løpetid i et par uker. Hun har vært skikkelig hoven der bak siden før Kongsvinger. Pippin er mer stressa enn vanlig, men totalt uinteressert i henne, snuser ikke på henne en gang. Hun ligger mye og slapper av, og vasker seg der bak omtrent hele tiden, det har hun gjort i minst et par uker. Jeg har prøvd å sjekke med hvitt dopapir mange ganger, men ikke så mye som en flekk.

Jeg blir nesten litt paranoid. Kanskje hun og Pippin har avtalt å late som ingenting, og så slår de seg løs når de er alene? :shocked: Jeg vil ikke ha en gjeng softcoated bearded wheaten collie terriere!

Utypisk løpetid burde vært forbudt når man er noens første tispe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Dobbelpostmasing*

Jeg lurte altså på om noen hadde erfaring med "tørr løpetid"? Og med hannhund uten interesse for løpetispe som han bor sammen? I dag morges fant jeg forresten en ørliten blodflekk der hun har sovet i natt (i fotenden til far).

Skulle så gjerne ha visst hvor hun er i løpetiden, jeg aner rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt mer blod nå, klarte å fange opp litt på dopapiret nå nettopp. Kanskje det er nå først det braker løs. Pippin er fortsatt uinteressert, ingen sniffing på stumpen hennes.

Bra at Sara er i ferd med å få seg leilighet, kanskje han kan være hos henne noen dager snart. (Veldig hyggelig å ha henne boende altså! ;))

En av mine nødløsninger når Symra har løpetid var å ha henne i bur på kontoret mitt. Nå er jeg jo sykemeldt. Når Sara samtidig flyttet hjem for en periode hadde jeg ikke så mange løsningsmuligheter. Hvordan ordner folk seg? Siri f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytter denne fra Akkurat-nå-tråden. Det er jo her den hører hjemme.

Nå har Symra sin første normale løpetid. Har funnet en dråpe her og der på gulvet, og må vaske av henne av og til. Fortsatt blør hun lite da, men hun blør. Pippin er fortsatt helt uinteressert i henne, og virker ikke stresset heller. Jeg tipper at hun nærmer seg den farlige perioden nå.

Så her kommer tusenkronersspørsmålet: Kan de plutselig bare "hoppe på hverandre", eller vil man bli advart ved at de blir gradvis mer interessert i hverandre? De er selvfølgelig ikke alene hjemme sammen nå, men vi har jo ikke øynene naglet til dem hele tiden her hjemme heller. Jeg gidder liksom ikke sette igang noen drastiske tiltak før det er nødvendig, samtidig som jeg absolutt ikke har tenkt å ta noen sjanser.

Dette ble visst en masete tråd :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok forvente deg at de driver med telepati og planlegger uhumskheter. For mens du sitter og koser deg med Nytt på Nytt, bråvåkner begge bikkjene som til nå har ligget og slumret. De hopper opp i lufta, møtes midt i svevet, og plutselig sitter de bare sammen. Du er nå blitt en ufrivillig oppdretter, blandingshundoppdretter til og med! Vanæren kommer til å henge lavt over deg resten av ditt liv, og folk kommer til å tiske og hviske "der var hun som ikke klarte å passe på hundene sine når tispen hadde løpetid..!" :icon_confused:

Neida, de starter nok med å snuse, så leker de kanskje litt, kanskje ikke. Men med en gang du ser tendenser til at hannhunden vil opp på ryggen, ville jeg nok skilt de. Eller om du ser Symra legge halen til side/gjøre merkelige halebevegelser (Tulla stakk sin hale rett opp en gang, som en cairn terrier, og jeg trodde ikke det var fysisk mulig for en springer).

Hvor lenge har hun blødd nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at hun snart har blødd i ti dager. Fant en bitteliten bloddråpe 19 okt, men da hadde hun vasket seg veldig der bak i noen dager allerede. Normalt ville jeg ha sendt Pippin til Sara nå, hun flytter i egen leilighet snart, men vet foreløpig ikke eksakt dato. Altså er det litt spenning i hverdagen her! :shocked:

Men foreløpig viser han altså ikke noe interesse. Følger nøye med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

(Tulla stakk sin hale rett opp en gang, som en cairn terrier, og jeg trodde ikke det var fysisk mulig for en springer).

Hvor lenge har hun blødd nå?

Noe OT: Du, det kommer an på halefestet og haleføringen generelt det :icon_confused: Orry sin hale står rett opp ofte den... Norma har også artig hale under stådagene... Opp, ned, høyre, venstre *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe OT: Du, det kommer an på halefestet og haleføringen generelt det :D Orry sin hale står rett opp ofte den... Norma har også artig hale under stådagene... Opp, ned, høyre, venstre *flir*

Tuller du? :D Jeg har bare sett det en gang, og da kom det en kjekk kar (les: hannhund) løpende mot henne. Hun var i ståperioden, og da plutselig gikk halen rett opp. Helt likt en cairn, jrt,eller andre hunder med halen til værs, og jeg trodde ærlig talt ikke det var mulig? Men Orry sin står vel ikke såå rett opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du? :D Jeg har bare sett det en gang, og da kom det en kjekk kar (les: hannhund) løpende mot henne. Hun var i ståperioden, og da plutselig gikk halen rett opp. Helt likt en cairn, jrt,eller andre hunder med halen til værs, og jeg trodde ærlig talt ikke det var mulig? Men Orry sin står vel ikke såå rett opp?

Orrys hale står ofte 90 grader i forhold til ryggen, så jeg vil si den står ganske rett opp jo :D Dog er jo dette en "feil" på rasen da, halen deres skal jo egentlig ikke bæres over rygglinjen...

Her er eksempel, men halen er ofte mer "oppover" enn dette også... Bilde. Eneste bildet jeg fant akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytter denne fra Akkurat-nå-tråden. Det er jo her den hører hjemme.

Nå har Symra sin første normale løpetid. Har funnet en dråpe her og der på gulvet, og må vaske av henne av og til. Fortsatt blør hun lite da, men hun blør. Pippin er fortsatt helt uinteressert i henne, og virker ikke stresset heller. Jeg tipper at hun nærmer seg den farlige perioden nå.

Så her kommer tusenkronersspørsmålet: Kan de plutselig bare "hoppe på hverandre", eller vil man bli advart ved at de blir gradvis mer interessert i hverandre? De er selvfølgelig ikke alene hjemme sammen nå, men vi har jo ikke øynene naglet til dem hele tiden her hjemme heller. Jeg gidder liksom ikke sette igang noen drastiske tiltak før det er nødvendig, samtidig som jeg absolutt ikke har tenkt å ta noen sjanser.

*ler* Lyng opplever sin første løpetid på "nært hold" nå, Zima på 12mnd har fått sin første Han har vært uinteressert siden hun fikk den 15.oktober, men i dag ser han vist på henne med nye øyne. De har sovet delt siden 15. og da vi slapp de ut av hvert sitt rom i morrest var han helt klar for å "ta henne med storm", og hun var helt klart med på notene. Nå håper jeg, for hans del, at stådagene ikke varer så lenge;) Det holder med en dag eller to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de nesten kun adskilte nå (det var de ikke før i går, da sov de kun adskilt). Zima har stua/kjøkkenet, og Lyng har gang, yttergang, bad og arbeidsrom å tusle på. Har grind forran innganen til stua og når han sitter ved grinda, noe han stortsett gjør, så sitter han 3m fra sofaen og 5-6m fra kjøkkenbenken bare så han er ikke helt adskilt fra flokken.

Lyng er litt stresset, og Zima gjør det ikke noe bedre ved å gå og flekke rumpa si til ham i tide og utide;) På kveldene, når vi ser på tv og slapper av, så får han være med i stua. Da sover Zima på sjeselongdelen på sofaen og han på gulvet nedenfor. Hundene er mer rolige selv da og vi er jo rolige så det er vel naturlig:)

Jeg er nå mest glad for at Lyng sov i natt. Hadde ham inne på soverommet og da tok det bare 15min før han sovna. Det er kaldt og gjevn tilstrømming av frisk luft der, og da var vist Zima glemt :whistle: Nå sittern stakkarn og peser som bare det. Rister og har ørene på topp.. Zima har jeg satt fast lengst unna grinda, for hun skulle helst ligge oppi ham :rolleyes: Alt i alt går det veldig greit, er mest synd på Lyng'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...