Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasekatter

Line_

Recommended Posts

Skrevet

Hvam rasekatter kunne du tenkt deg hvis du skulle hatt en (til)?

Jeg kunne tenkt meg:

Siam (mamma og bestemor drev oppdrett)

Oci

Norskskog katt

Maine Coon

Birma

Og maaaaange andre :)

her er et bilde av barnebarna til Mon mors katter..

beatrice.jpg

Kattene til mamma het CH Elvis av Rubicon(mangla 1 int. cert for å bli INT CH.) og Barcarole(mangla 1 cert for å bli NUCH).

Barcarole ble beste avlshunn orientalsk korthåret i 1981 og elvis ble beste avlshann -81!! :)

Skrevet

hellig birma

britisk korthår

siameser

skipskatt

men jeg liker nå aller best den gode gamle orginale huskatten jeg da :)

en rase jeg ikke kunne hatt vile blitt perser..liker dem ikke. no affence! :)

Skrevet

Jeg vil ha en ragdoll hanne.

rettere sagt en vakker dag så SKAL jeg ha en ragdoll hanne, de er bare såå nydelige(må ha bare må ha :) ).

Skrevet
Flotte katter' date=' men skal jeg være helt ærlig skjønner jeg ikke at noen gidder å betale flere tusen for ei katte..[/quote']

Tror nesten det er mange katte eiere som sier det samme om oss... (min katt var gratis) :)

Skrevet

En hund koster fler tusen det også da :wink: Man betaler for det man önsker seg vettu , selv har jeg betalt 14 tusen til sammen for mine katter !og dem er värt hver eneste krone :mrgreen: Hunden min var gratis da :roll:

Skrevet

Hehe, ja... Men hadde jeg betalt for en katt hadde jeg ikke turt å ha den ute engang, og mange rasekatter lever hele livet inne, gjør de ikke det? Det er sikkert sosialt og koselig, men... Jeg føler at man kan gjøre litt mer med en hund enn med en katt som bare gir f i deg ;)

Må bare nevne at jeg har tre katter selv, så det er ikke sånn at jeg ikke liker katter ;)

Skrevet

Katter er vel mer selvstendig enn dem gir F ! Rasen MCO er mer som en hund enn katt , den er vel sånn midt i mellom :wink: Har en perserblanding her hun er meget selvstendig med di 2 andre er totalt avhengi av mamman sin.

Skrevet
Jeg kunne godt ha hatt en Bengaler! :D

bengaler.jpg

Og så liker jeg veldig godt Birma og skogskatt!;) NYDELIG!!!!

Jeg liker katter bedre enn hunder, og kunne heller ha tenkt meg katt enn hund.

ååå den glemte jeg! De er så nyyyydelige! ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...