Gå til innhold
Hundesonen.no

Merkelig og pipete hund, og eier som skal bort for helga


Aussieglis

Recommended Posts

Should I stay or should I go?

Emma er skikkelig merkelig, det begynte igår. Hun piper og piper, og gir seg aldri. Hun spiser mat og godbiter, om enn noe roligere enn før, men piper altså konstant nesten. Hun virker som en hormonklyse.

Er det løpetid? Eller innbildt?

Hun tuslet mye natt til idag før hun fant roen, og hun ble stående å grave i en bag i sikkert 2min. før hun kom tilbake til meg i senga for å legge seg ned å sove. Også piper hun som sagt, konstant... Sytete og merkelig piping.

Hun virker ikke til å ha vondt noen steder.

Jeg skal egentlig på jentetur med My idag sammen med to andre aussie-eiere for å trene og "prate skit" - men vet ikke om jeg burde dra nå som Emma er så rar? Samboeren min jobber i helgen, så Emma skal være hos moren hans mens han er på jobb- og hun har veldig dårlig anlegg for å takle pipete hunder. Hun er en sånn som "trøstesnakker" tilbake, og da piper Emma ENDA mer...

Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si, kommer vel mest an på hva du - som kjenner hunden best - vil gjøre. Går kanskje mest på samvittigheta di, vil jeg tro? Hadde iallefall jeg kverulert lenge med meg selv om, hadde det vært meg. Til slutt vil du ende opp med ett valg som enten gir deg god eller dårlig samvittighet etterpå. Får du dårlig først, bør du også huske på at det kan jo gå flott og kanskje du får bedre samvittighet etterpå :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hera får også slike rare innfall hvor hun er veldig pipete og sytete. Finner ikke helt roen. Jeg gjør ingenting annerledes pga det, men tar heller en lengere tur slik at hun blir sliten og sover. Det er nok den hormonelle kurven.

Så lenge du ikke vet at hunden har vondt noen stedet. Man kjenner jo best hunden sin. Jeg vet godt når hunden min syter unødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hera får også slike rare innfall hvor hun er veldig pipete og sytete. Finner ikke helt roen. Jeg gjør ingenting annerledes pga det, men tar heller en lengere tur slik at hun blir sliten og sover. Det er nok den hormonelle kurven.

Så lenge du ikke vet at hunden har vondt noen stedet. Man kjenner jo best hunden sin. Jeg vet godt når hunden min syter unødig.

Maja blir plutselig også urolig, sytete og pipete... Vet ikke hva jeg skal gjøre, så gjør ikke noe annerledes jeg heller... Merker også at det som oftest er unødvendig syting...

Jeg mener også du bør gjøre det som føles best for deg.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hva du skal gjøre, men det er jo du som kjenner hunden best. Hadde det vært meg og Kaiza hadde oppført seg usedvanlig rart, ville jeg nok ikke reist. Det er fordi jeg får så dårlig samvittighet og ville nok tenkt på Kaiza uansett og ikke helt klart å kost meg..men der er vi jo forskjellige :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg tror ville skjedd her og.. Hadde hun vært normal i fisken, så hadde jeg dratt på flekken! Men jeg tror jeg blir hjemme i helga ja, hadde nok blitt vanskelig for meg å konsentrere meg om My når jeg vet at Emma er så rar i hodet sitt hjemme, mens jeg er flere timer unna og ikke har bil selv så jeg kan kjøre hjem hvis det trengs.

Hun som skulle passe Emma har hatt hjerteinnfarkt og går og venter på bypass-operasjon, så jeg unner ikke henne å stresse rundt og lure på hva som feiler Emma heller. Da får jeg heller bli hjemme og passe på min egen hund, og ikke gi ansvaret til noen som allerede har nok å tenke på.

Emma kom inn på badet tidligere og peip og peip, og plutselig satte hun seg ned og tisset rett foran øynene på meg :S Hun hadde nettopp vært ute og tisset, så det var veldig snålt.

Tror vi skal ta begge hundene til vet. imorgen og få testet tisset deres for infeksjoner og UVI, og få dem til å se over Emma for å se om hun kan ha vondt noen steder. Er greit å få utelukket det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...