Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund avlivet uten grunn


Artemis

Recommended Posts

Men kjære vene, da.. Unnskyld meg - men bare fordi at en politiman sier sånt så må man liksom LØPE og avlive hunden sin samme dag??

Sikkert synd for både den ene og den andre, men ustyrtelig dumt av hundeeieren, synes jeg.

(Godt han ikke sa at hun måtte selge huset elelr gi bort ungene sine, liksom..)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene, da.. Unnskyld meg - men bare fordi at en politiman sier sånt så må man liksom LØPE og avlive hunden sin samme dag??

Sikkert synd for både den ene og den andre, men ustyrtelig dumt av hundeeieren, synes jeg.

(Godt han ikke sa at hun måtte selge huset elelr gi bort ungene sine, liksom..)

Susanne

Der tok du ordene ut av munnen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene, da.. Unnskyld meg - men bare fordi at en politiman sier sånt så må man liksom LØPE og avlive hunden sin samme dag??

Sikkert synd for både den ene og den andre, men ustyrtelig dumt av hundeeieren, synes jeg.

(Godt han ikke sa at hun måtte selge huset elelr gi bort ungene sine, liksom..)

Susanne

Det tenkte jeg også. Var da ikke måte på ansvarsfølelse, før saken i det hele tatt er undersøkt.

Men forferdelig trist da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg også. Var da ikke måte på ansvarsfølelse, før saken i det hele tatt er undersøkt.

Men forferdelig trist da...

nok et eksempel på barn som blir "bitt av hund", men som ,ops, det var vist ikke sånn likevel..

Grr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo ha gått skrekkelig fort? Det er lite sannsynlig at de har venta i flere timer med å undersøke jenta som var "angrepet", og så har de rukket å avlive hunden før det? Skjønte ikke den jeg? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene, da.. Unnskyld meg - men bare fordi at en politiman sier sånt så må man liksom LØPE og avlive hunden sin samme dag??

Sikkert synd for både den ene og den andre, men ustyrtelig dumt av hundeeieren, synes jeg.

(Godt han ikke sa at hun måtte selge huset elelr gi bort ungene sine, liksom..)

Susanne

Tenkte det samme. Om min hund hadde bitt noen, hadde jeg nok ikke akkurat løpt til vetten, men hunden.

nok et eksempel på barn som blir "bitt av hund", men som ,ops, det var vist ikke sånn likevel..

Grr!

Ja. Typisk altså. Vet om ett barn som var veldig redd hunder, og hadde fått en hund "etter" seg. Hunden hadde løpt etter barnet (fordi barnet løp) og barnet hadde da påstått av hunden bet han. Heldigvis ble det funnet ut at barnet løy og hunden ble selvfølgelig ikke avlivet. Derfor jeg holder hunden min LANGT borte fra unger. Vet aldri hva dem finner på <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Typisk altså. Vet om ett barn som var veldig redd hunder, og hadde fått en hund "etter" seg. Hunden hadde løpt etter barnet (fordi barnet løp) og barnet hadde da påstått av hunden bet han. Heldigvis ble det funnet ut at barnet løy og hunden ble selvfølgelig ikke avlivet. Derfor jeg holder hunden min LANGT borte fra unger. Vet aldri hva dem finner på <_<

Jeg tror ikke unger bevisst lyver om hundebitt med hensikt å få hunden avlivet, sånn for å være slemme. Unger som ikke har daglig omgang med hunder vet vel neppe at konsekvensen er nettopp avlivning heller. Og de samme kan sikkert bli vettskremte når to store hunder hopper på dem, samme om hundene leker eller angriper. Og når man blir redd er det kanskje ikke så greit å få med seg akkurat hva som skjer heller.

Synes ikke ungen er å klandre i slike tilfeller (vet jo ikke akkurat hva som skjedde her da). Dersom jeg hadde opplevd noe sånt hadde jeg ventet til bittet ble dokumentert på noe vis før jeg avliva hunden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke unger bevisst lyver om hundebitt med hensikt å få hunden avlivet, sånn for å være slemme. Unger som ikke har daglig omgang med hunder vet vel neppe at konsekvensen er nettopp avlivning heller. Og de samme kan sikkert bli vettskremte når to store hunder hopper på dem, samme om hundene leker eller angriper. Og når man blir redd er det kanskje ikke så greit å få med seg akkurat hva som skjer heller.

Synes ikke ungen er å klandre i slike tilfeller (vet jo ikke akkurat hva som skjedde her da). Dersom jeg hadde opplevd noe sånt hadde jeg ventet til bittet ble dokumentert på noe vis før jeg avliva hunden..

Nei, jeg har ikke hørt om barn som sier hunden har bitt med hensikt å få dem avlivet, de vet nemlig ikke at det er konsekvensen. Har hørt en del ganger om barn som fortller at, nei de ble ikke bitt, eller ehm jeg kasta stein på hunden først, like før eller etter at de har blitt avlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står i artikkelen at det var ei syv år gammel jente.
*flirer* Sorry, ser nå at startartikkelen sier "Ulsetskogen skole" , hodet mitt omformulerte dette grovt til ungdomsskole... *flire seg ihjel!*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok noen voksne som har overreagert når jenta fortalte om de "skumle" hundene, som prøvde å bite henne. Så har typisk foreldre vert frustrerte og kontaktet politiet.

Men synes også det var rart at hun bare avlivde hunden sin, etter en anklage sånn som det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...