Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt Oslotreff 26/10-08

Blondiemamma

Recommended Posts

Vi ønsker å tromme sammen nytt Oslotreff allerede om to helger.. Blir som det var på søndagen kl 15 på Skullerud stua.. Regner med at Rita&Corin blir med med sine to tisper og at Lill blir med med Ivy. Så da kommer det 4 hunder og fire voksne fra denne kanten..

Vi tenkte litt at vi skulle dele treffet opp i to denne gangen.. De som vi gå for å trimme hunden går i en pulje, og de av dere som bare vil rusle, skravle, ha det sosialt og bli kjent går i en annen pulje, og på denne puljen så går vi sammen og venter på hverandre.. (ikke noe vondt ment på de andre treffene, vært kjempehyggelig. men vi har med mennesker med litt helseproblemer også som ikke klarer å tråkke gjennom skogen i superfart :) )

Da slipper det å bli at noen må gå fortere en det kroppen tillater, og "trimmerene" slipper å måtte stoppe å vente :)

Så kan vi heller møtes på møtestedet og grille og kose oss med kaffe/te/kakao etterpå. .Vil gjerne at dette skal bli et "bli kjent" treff i tilegg til at vi går tur og hundene leker og har det gøy..

Noen som vil være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg lurte på hvor Skullerud stua er ?

For det hadde vært morsomt å være med.

Litt vanskelig å forklare.

Hvis du går inn på denne linken til gulesider så ser du jeg har merket av parkeringsplassen.

Plantasjen ligger også i enden av General Rugesvei.

http://www.gulesider.no/kart/map.c?marklon...actor=undefined

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åj jeg ble ikke så mye klokere men er det langt fra Skullerud t-bane stasjon.

Nei det er ikke så langt fra Skullerud T - banestasjon. Når du kommer opp til Narvesen ( du ser den når du går ut av banen, se mot venstre ) skal du nedover til venstre igjen. På høyre side i en liten sving ser du P - plassen. Nåper det var til hjelp.

Vi får ikke blitt med, vi skal trene jakt med Østlandstollerne JIPPI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann;)

Vi bor i Østfold, ca 40 min fra Oslo så vi vil veldig gjerne være på treff;)

Trenger litt sosialisering med valpene;)

Meneh.. jeg har heller ikke blitt noe klok på hvor det er .. så hvis noen kunne komme opp med en adr så har jeg gps som forhåpentligvis finner frem;)

Gleder oss;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann;)

Meneh.. jeg har heller ikke blitt noe klok på hvor det er .. så hvis noen kunne komme opp med en adr så har jeg gps som forhåpentligvis finner frem;)

Gleder oss;) ;)

Hvis du søker på General Ruges vei 109b så kommer du nok i mål.

Det er plantasjen som ligger på andre siden av veien for parkeringsplassen til Skullerudstua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann;)

Gleder oss;) ;)

Så moro.. Ja bare heng dere på.. Hvor i østfold bor du? Vi har blitt en gjeng som går endel i Askim også i tilegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...