Gå til innhold
Hundesonen.no

Runderingsstevne på Klepp

Carina

Recommended Posts

Skrevet

Etter å ha vært sååå nærme opprykket på forrige stevne, gikk det i helgen rette veien. Etter at 4 A-hunder og 1 B-hund hadde gått, var det INGEN som kom ut med alle figurantene. Jippi tenkte jo selvsagt jeg, det var jo det vi trengte siden jeg ikke hadde nerver nok fra før. Ingen grunn til bekymring, Cane fant alle - inkludert den samme som de andre mistet, og fikk dagens beste karakter i runderingen. :)

Så nå er Cane i klasse B i rundering! :)

Vi prøver oss på opprykket i spor i november, men Cane er skikkelig fluehue og snusemus for tiden - en av gledene med hannhunder som kommer i en viss alder, så har vel ikke de største forventningene.

Skrevet
Etter å ha vært sååå nærme opprykket på forrige stevne, gikk det i helgen rette veien. Etter at 4 A-hunder og 1 B-hund hadde gått, var det INGEN som kom ut med alle figurantene. Jippi tenkte jo selvsagt jeg, det var jo det vi trengte siden jeg ikke hadde nerver nok fra før. Ingen grunn til bekymring, Cane fant alle - inkludert den samme som de andre mistet, og fikk dagens beste karakter i runderingen. :)

Vi prøver oss på opprykket i spor i november, men Cane er skikkelig fluehue og snusemus for tiden - en av gledene med hannhunder som kommer i en viss alder, så har vel ikke de største forventningene.

Grattis! Dere er såå flinke :D

Skrevet
Etter å ha vært sååå nærme opprykket på forrige stevne, gikk det i helgen rette veien. Etter at 4 A-hunder og 1 B-hund hadde gått, var det INGEN som kom ut med alle figurantene. Jippi tenkte jo selvsagt jeg, det var jo det vi trengte siden jeg ikke hadde nerver nok fra før. Ingen grunn til bekymring, Cane fant alle - inkludert den samme som de andre mistet, og fikk dagens beste karakter i runderingen. :D

Så nå er Cane i klasse B i rundering! :D

Grattis! :):) Ikke dårlig!

*ønsker at vi også kunne ha spor stevne i november*

Skrevet

Igjen, gratulerer så mye :D:D

Skrevet
Grattis! :):P Ikke dårlig!

*ønsker at vi også kunne ha spor stevne i november*

Du får komme hit til oss og stille da. :)

Tusen takk! Er kjempefornøyd med totten, han fikk både oksepenis, grisehale og tørket kylling som takk for innsatsen og jeg feiret med en Dollypizza. :P

Skrevet
Grattis så mye ! Det var jo veldig flott - og vi lar oss imponere her på Holter !

Takk for det! Det er jo ikke de voldsomme poengsummene (foreløpig :) ), men til å være en drøyt 1 1/2 år gammel belger hannhund synes jeg han klarer seg veldig bra - til tross for at eieren hans er på sin første egne hund. :P Pirke kan vi gjøre på de viktige øvelsene etterhvert. :)

Skrevet
Gratulerer, dere er flinke. Og Cane er jo både vakker og smart :D

Takk for det, og jeg er selvsagt helt enig! :P Du har ikke vurdert å komme til oss og rundere med rottisen da? :P

Skrevet

Jeg har det, og nå som runderingskurset og valpekurset er ferdig, så vil jeg gjerne være med :D Er det tirsdager dere trener?

Skrevet
Jeg har det, og nå som runderingskurset og valpekurset er ferdig, så vil jeg gjerne være med :D Er det tirsdager dere trener?

Tirsdager og torsdager fra 18.00 til ca. 21.00. Nå er det jo selvsagt begrenset hvor mye rundering vi får til i og med at det er bekmørkt klokken 19.00, så da fokuserer vi på felt (vi har litt lys i skogen ved banen) og på lydighet som selvsagt er like viktig som skogsøvelsene. Lørdager derimot trener vi fra ca. 11.00 og utover, og da er det mulighet for å få trent på skogsøvelsene spor og rundering. :P

Skrevet
Tirsdager og torsdager fra 18.00 til ca. 21.00. Nå er det jo selvsagt begrenset hvor mye rundering vi får til i og med at det er bekmørkt klokken 19.00, så da fokuserer vi på felt (vi har litt lys i skogen ved banen) og på lydighet som selvsagt er like viktig som skogsøvelsene. Lørdager derimot trener vi fra ca. 11.00 og utover, og da er det mulighet for å få trent på skogsøvelsene spor og rundering. :P

Høres bra ut :whistle: Jeg kan sende deg pm heller, det ble litt OT dette..

Skrevet

Her på klepp!?

Jeg vil være med å se på slikt og heie på tantehunden!!

Gratulerer sååå mye vakre, intelligente cane! (og eier :icon_confused::yes:)

Skrevet
Her på klepp!?

Jeg vil være med å se på slikt og heie på tantehunden!

Jepp! Du har muligheten i november igjen, den 2., da stiller vi på sporstevne på Klepp. :angry:

Gratulerer sååå mye vakre, intelligente cane! (og eier :wub::P)

Ja, nå mente du selvsagt at eieren også var vakker og intelligent?? :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvilke hunderaser kan jeg sammenligne med Chodsky Pes? Er de sånn som langhåret og korthåret Collie?
    • Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...