Gå til innhold
Hundesonen.no

Cesar - vår lille Jack Russel Terrier

Linda Kristin

Recommended Posts

Skrevet

Etter mange år uten hund bestemte vi oss for å kjøpe en igjen. Valget landet på en Jack Russel og vi har fått klarsignalet om henting til mandag.

Gjett om vi gleder oss.

Cesar er en 11 uker gammel hann. Jeg ville helst ha hann da løpetid og det som følger med høres veldig kranglete ut. Dette sikkert bare fordi vi aldri har hatt tisper før. :punk:

Legger ut bilder o.l om nurket når han kommer.

Mvh Linda

Skrevet

JRT er en kul rase ja.. :punk: Gratulerer med hund, og gleder meg til bilder kommer.

Kan jeg spørre hvor han kommer fra? Kjenner noen som driver med oppdrett av de, så det er morsomt å vite.. ;)

Skrevet

Huff, huff, når unga våkner tidlig og ikke vil sove lengre er ikke bra dager..hihi...

Nå sitter vi her i stua og Alexander, min ynste sønn, ser på Bernard brannbil mens jeg prøver å våkne. Kan fortelle dere at jeg egentlig er best fungerende etter klokken 08.00 om morgenen og til tross for at klokken nå er 08.03 så måtte jeg flytte meg fra den gode varme sengen da klokken var 07.35!! Grusomt. :rolleyes:

Idag er også dagen da vi skal hente Cesar. Drar herifra klokken 10.00 så det var kanskje like greit at vi sto opp nå. Eldste sønn er i barnehagen og sambo er på jobb. Nå må mor bare støvsuge, kle seg og ynstemann også er vi klare.

Nå sier dere sikkert...STØVSUGE??? Vel, det er nå slik at jeg er støvsugerfanatiker. :)

Da sier jeg hade for nå og kommer på igjen etter at Cesar er hentet.

Ønsk meg lykke til folkens.

Mvh Linda

Skrevet

Klokken ti dro vi fra Askim og vendte nesen mot Uddevalla. Spente og full av iver raste vi over grensen. Klokken 13.00 møtte vi oppdretter og Cesar var endelig min. Nydelige gutten.

Legger ved noen bilder av gullet.

DSCF0879.jpg

DSCF0881.jpg

DSCF0886.jpg

Skrevet

Takker alle sammen.

Gleder oss til å bli turkamerater med dere.

Nå ligger Cesar og koser seg i kurven sin. Han fant plassen med en gang og elsker ungene.

Kunne ikke gått bedre.

Mvh Linda

• 1 month later...
  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...