Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler oppdrettere


Lunacy

Recommended Posts

Nå kjenner ikke jeg rottisene hos kimura kennel, men jeg vet oppdretterne er seriøse og flinke, og de har alvet masse bra hunder. :punk:

Eksriør messig ja ;) Men jeg har opplevd litt forskjellige hunder fra denne kennelen. Skal man ha utstillingshund, så er nok Kimura den rette plassen å gå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksriør messig ja :punk: Men jeg har opplevd litt forskjellige hunder fra denne kennelen. Skal man ha utstillingshund, så er nok Kimura den rette plassen å gå ;)

Det kan nok helt sikkert stemme ;) Du har vel møtt flere enn meg tipper jeg ;)

Hva med å sjekke raseklubben og forhøre seg der? De har helt sikkert oversikt over hvilke oppdrettere som passer deg og ditt bruk. Jeg har null kunnkskap til rasen, men vil truo at en oppdretter som setter mentalitet og bruksegenskaper høyt er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksriør messig ja :) Men jeg har opplevd litt forskjellige hunder fra denne kennelen. Skal man ha utstillingshund, så er nok Kimura den rette plassen å gå :)

Det samme har jeg sett, ganske stort sprik på hundene derfra.

Har truffet et par hunder fra Knertebo som jeg har likt veldig godt, men vet for lite om kennelen til å kunne anbefale den. Kan jo kanskje være verdt å undersøke, kommer vel litt an på hva en har tenkt å gjøre med hunden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hvis du skal ha en brukshund. Altså en rottweiler som ikke bare er en ruslebiff, så er det sånn jeg ser det 4 alternativer:

1. Ambolts kennel. Mye bra mentalt, bruksdugelig og eksteriørt riktig

2. Bittebits kennel. Mange års erfaring, om ikke de har valper selv så kjenner de alt som er verd å vite om.

3. Knertebo kennel. Kjempe oppfølging fra oppdretter

4. Magneslia. Lite oppdrett, vanskelig å få valp, men meget bra standard på hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at StarWeiler i stavanger har eksteriørmessigt veldig bra hunder, uten at jeg vet så fryktelig mye om den mentale og helse biten på hundene der. Har truffet 2 forhunder fra denne kennelen, som var meget solide ift eksteriør, mental og fysisk helse, samt en bekjent eier en eldre hanne som aldri har vert utstilt, men som har sterke nerver, svært god helse, og etter mitt skjønn kunne gjort det bra i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går på rottweilerklubben sine hjemmesider så har de en valpeliste der som oppdateres når det kommer valper. Anbefaler deg å minimum følge de kriteriene som klubben følger med tanke på helse og mentalitet.

Når det gjelder bruks så vil jeg anbefale Knertebo kennel, hørt masse bra om de sånn bruksmessig. Bittebits har jeg også hørt mye bra om men har ingen erfaring med de selv.

Jeg vet det er veldig mange bra oppdrettere som driver med bruks i Sverige.. men har ikke peiling på noen av dem dessverre.

Selv har jeg hund fra Jeppekroken og er veldig fornøyd med henne, men her avles det nok mest på eksteriør men er veldig fornøyd med min som jeg bruker til bruks og litt lydighet. Masse motor! Men her er det viktig å se på linjene..

Masse lykke til! Rottisen er en fantastisk rase :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...