Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler oppdrettere

Lunacy

Recommended Posts

Nå kjenner ikke jeg rottisene hos kimura kennel, men jeg vet oppdretterne er seriøse og flinke, og de har alvet masse bra hunder. :punk:

Eksriør messig ja ;) Men jeg har opplevd litt forskjellige hunder fra denne kennelen. Skal man ha utstillingshund, så er nok Kimura den rette plassen å gå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksriør messig ja :punk: Men jeg har opplevd litt forskjellige hunder fra denne kennelen. Skal man ha utstillingshund, så er nok Kimura den rette plassen å gå ;)

Det kan nok helt sikkert stemme ;) Du har vel møtt flere enn meg tipper jeg ;)

Hva med å sjekke raseklubben og forhøre seg der? De har helt sikkert oversikt over hvilke oppdrettere som passer deg og ditt bruk. Jeg har null kunnkskap til rasen, men vil truo at en oppdretter som setter mentalitet og bruksegenskaper høyt er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksriør messig ja :) Men jeg har opplevd litt forskjellige hunder fra denne kennelen. Skal man ha utstillingshund, så er nok Kimura den rette plassen å gå :)

Det samme har jeg sett, ganske stort sprik på hundene derfra.

Har truffet et par hunder fra Knertebo som jeg har likt veldig godt, men vet for lite om kennelen til å kunne anbefale den. Kan jo kanskje være verdt å undersøke, kommer vel litt an på hva en har tenkt å gjøre med hunden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hvis du skal ha en brukshund. Altså en rottweiler som ikke bare er en ruslebiff, så er det sånn jeg ser det 4 alternativer:

1. Ambolts kennel. Mye bra mentalt, bruksdugelig og eksteriørt riktig

2. Bittebits kennel. Mange års erfaring, om ikke de har valper selv så kjenner de alt som er verd å vite om.

3. Knertebo kennel. Kjempe oppfølging fra oppdretter

4. Magneslia. Lite oppdrett, vanskelig å få valp, men meget bra standard på hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at StarWeiler i stavanger har eksteriørmessigt veldig bra hunder, uten at jeg vet så fryktelig mye om den mentale og helse biten på hundene der. Har truffet 2 forhunder fra denne kennelen, som var meget solide ift eksteriør, mental og fysisk helse, samt en bekjent eier en eldre hanne som aldri har vert utstilt, men som har sterke nerver, svært god helse, og etter mitt skjønn kunne gjort det bra i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går på rottweilerklubben sine hjemmesider så har de en valpeliste der som oppdateres når det kommer valper. Anbefaler deg å minimum følge de kriteriene som klubben følger med tanke på helse og mentalitet.

Når det gjelder bruks så vil jeg anbefale Knertebo kennel, hørt masse bra om de sånn bruksmessig. Bittebits har jeg også hørt mye bra om men har ingen erfaring med de selv.

Jeg vet det er veldig mange bra oppdrettere som driver med bruks i Sverige.. men har ikke peiling på noen av dem dessverre.

Selv har jeg hund fra Jeppekroken og er veldig fornøyd med henne, men her avles det nok mest på eksteriør men er veldig fornøyd med min som jeg bruker til bruks og litt lydighet. Masse motor! Men her er det viktig å se på linjene..

Masse lykke til! Rottisen er en fantastisk rase :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...