Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi leter etter tispevalp!


coco:)

Recommended Posts

Takker for alle gode tips!

Retrivere har vi snust litt på ja - mange som anbefaler den el blanding med mye retriver i, det sies de er stabile og rolige..

Vi har også snust litt på Huskyrasene(Alaska el Sibirsk)....noen med erfaring med de som familiehunder?

Det er jo så utrolig mange muligheter! spennende dette :whistle:

Vi har en alaska husky, ei litta tispe. Hun er en drøm å ha i hus ligger rolig og slapper av.. Noe mer pes å ha løs ute. Da trenger hun 5 minutter på å løpe fra seg før vi kan tenke på å få tak i henne. Alltid klar for tur og gøy, liker å trene lp. Selv om hun ikke har blitt spesielt god så digger hun det.

Det er en fin rase. Men litt for selvstendige hvis du vil ha en treningskompis til konkurranse bruk, lp, bruks ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Guest Gjeteren
Vi har også snust litt på Huskyrasene(Alaska el Sibirsk)....noen med erfaring med de som familiehunder?

Jeg synes hele gleden ved å ha hund blir borte dersom man ikke kan ha dem løse, og dersom du velger en polarhund, er vel sjansen stor for at nettopp det blir et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er ikke enig med overstående om at retrieveren blir stresset og hyper. Vi har en og passer på tre , to hanner og en tispe og det ligger ikke til goldenen vil jeg si. De er hengivne, kjærlige, glade i sine eiere og elsker å være ute.

Synes det høres ut som en flott rase for dere med tanke på størrelse, tur mengde og pels.

Det er mange flotte oppdrettere som er godkjent av norsk retiever klubb (http://www.retrieverklubben.no/)

Ellers så synes jeg finsk lapphund også var et kjempe godt forslag. En vakker og herlig rase som bare blir mer og mer populær. Men kanskje litt mer pelsstell enn retrieverne, det skal jeg ikke si med sikkerhet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så synes jeg finsk lapphund også var et kjempe godt forslag. En vakker og herlig rase som bare blir mer og mer populær. Men kanskje litt mer pelsstell enn retrieverne, det skal jeg ikke si med sikkerhet.

Lykke til!

Pelsstellet på Lapphund er en forholdsvis enkel affære, blir de skitne er det bare å la dem tørke og alt ligger igjen i en haug. Grer gjennom pelsen en gang eller to pr uke, holder i massevis her i allefall :icon_confused:

Syntes igrunn det var mer jobb med den langhårete Schäferen vi hadde.

Hva de drar med seg inn pga pelsen er noe helt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...