Gå til innhold
Hundesonen.no

Middel mot "ekstrem" røyting?


amazon

Recommended Posts

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre mot røyting,min toller på ca 20 mnd slutter aldri å røyte. Og den røyter MYE, børster 2 ganger om dag og har mellom en halv og en full bærepose med hår i løpet av en uke. Har prøvd diverse fiskoljer og tabletter uten virkning.(han vil ikke ha mat med olje over heller da:)

Har hørt snakk om noen som har et middel som skal dryppes i nakken på hunden???? Noen som vet noe om det???

Hva med en Vitamin B sprøyte hos dyrlegen???

Har noen efaringer med den???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre mot røyting,min toller på ca 20 mnd slutter aldri å røyte. Og den røyter MYE, børster 2 ganger om dag og har mellom en halv og en full bærepose med hår i løpet av en uke. Har prøvd diverse fiskoljer og tabletter uten virkning.(han vil ikke ha mat med olje over heller da:)

Har hørt snakk om noen som har et middel som skal dryppes i nakken på hunden???? Noen som vet noe om det???

Hva med en Vitamin B sprøyte hos dyrlegen???

Har noen efaringer med den???

Hvilket fòr bruker du? Fungerer hunden bra på dette ellers? Er avføringen fin osv.? Mye røyting kan være et tegn på dårlig ernæring. Hvor lenge brukte du Omega-3 olje? Må nesten bruke det en liten periode for å se forbedring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Royal canin for... Hunden har noe som dyrlegen kaller kronisk tander mage så vi har prøvd diverse for før vi endelig fant Retriver foret til RC som han vil ha. Tran/omega tabletter og oljer prøvde jeg i ca 1 mnd uten at det hadde noen særlig virkning. Skal til vetrinæren på onsdag nå, de lurer på om de skal ta noen hudprøver av han og sjekke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har toller selv og kjenner til prob, tolleren røyter mye spes om høsten og våren. Siden den har underull hjelper det ikke bare og børste overpelsen. Bruk en kam som tar underulla også!

Har man en toller må man nok gre nesten hver dag til tider, men da blir det også mindre røyting.

Jeg forer med Vom og hundemat + fiskeoje, etter det syns jeg at det har blitt mindre røyting. Du sier du ikke så noen effekt etter en mnd med tran/omega (menneske tran skal ikke hunder ha), du må nok prøve over lenger tid for å se full effekt. I starten er det også lurt og dobble dosen.

Hva bruker du tolleren din til? En kjent sak er at tollere som ikke får jobbe blir stresset. Stress kan også føre til røyting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...