Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeansvarsforsikring?

SFX

Recommended Posts

Jeg snakket med noen danske venner, som fortalte om en hundeansvarsforsikring de hadde - hvis en hund ødela noe, dekket forsikringen det. For eksempel tissing i naboens madrass eller lamper som knuser når de logres ned var konkrete eksempler de kom med.

De måtte tegne en forsikring for hver enkelt hund, de kunne ikke ha en for hele flokken. Hvorfor har ikke vi det i Norge? For vi har ikke det? I og for seg for sent, når skader til estimerte 20.000 er gjort, men ble litt misunnelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Jeg snakket med noen danske venner, som fortalte om en hundeansvarsforsikring de hadde - hvis en hund ødela noe, dekket forsikringen det. For eksempel tissing i naboens madrass eller lamper som knuser når de logres ned var konkrete eksempler de kom med.

De måtte tegne en forsikring for hver enkelt hund, de kunne ikke ha en for hele flokken. Hvorfor har ikke vi det i Norge? For vi har ikke det? I og for seg for sent, når skader til estimerte 20.000 er gjort, men ble litt misunnelig...

Du har det, skader din hund forårsaker dekkes av din innbo forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har det, skader din hund forårsaker dekkes av din innbo forsikring.

Gjør den? Oj, det må jeg ringe i morgen og sjekke! Takk, har ikke tenkt på innboforsikringen knyttet opp til dyret.

Edit: Forsikringsselskapet var fremdeles åpent, og vår forsikring dekker det ikke fordi det gjelder leilighet i annen bolig. Det kan gå på huseiers bygningsforsikring, om han har en. Så da må vi høre om han har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...