Gå til innhold
Hundesonen.no

snutebind/"munnkurv"

Recommended Posts

Hei

Håper dere kan hjelpe meg litt. Vet dere om hvor jeg kan få tak i og hvilke typer som finnes av snutebind/"munnkurv"? (helst nettbutikk) Min Labrador spiser alt han kommer over når han er løs (noe som er viktig for avkobling siden han er førerhunden min) Han er ekstremt sensitiv i magen så han blir ekstremt dårlig med diarè og oppkast i lange tider når han har spist noe han ikke burde... Så jeg trenger noe å ha på han rundt munnen så han ikke får mulighet til å spise ting når han springer løs. Har dere noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte munnkurv til min hund av samme årsaker som deg, men husker desverre ikke hvor jeg kjøpte den fra, engelsk nettested tror jeg.. Munnkurven jeg kjøpte var av plast og med "gitter". Passformen var desverre ikke helt god så den løsnet fort. Om du kjøper på nett husk å si at du har labrador da de aller fleste med munnkurver med gitter er laget for mynder som er mye smalere rundt snuten enn andre raser.

Skal du slippe hunden din løs med munnkurv på så må det være av "gitter" typen, som den de selger på Greyhoundklubbens salg side

ikke denne typen. Hunden må kunne drikke og evnt kunne kaste opp uten selv med munkurv på.

Lykke til. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de drikke gjennom den med gitter?

men ja, jeg tenker også at den med gitter er mye bedre, da kan hunden bevege munnen mye mer enn med den i tøy.

Vær obs på at hunden kan trenge litt tilvenningstrening, den vil kanskje bli veldig passiv i starten når den har den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophus klarte å drikke med munnkurven på, men det var riktignok fra en full 10 liters bøtte som sto i hagen.. Jeg vil tro at det er vanskeligere å drikke fra vanlige vannskåler?

I bunn og grunn har jeg begrenset erfaring med munnkurv, den ble bare brukt et par ganger og ikke over lang tid. Munnkurven var mer til irritasjon og mas enn hjelp i mitt tilfelle, mye fordi den ikke satt riktig på, jeg var også redd den kunne henge seg fast i kvister og busker når han var løs.

God passform er viktig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...