Gå til innhold
Hundesonen.no

snutebind/"munnkurv"

Recommended Posts

Hei

Håper dere kan hjelpe meg litt. Vet dere om hvor jeg kan få tak i og hvilke typer som finnes av snutebind/"munnkurv"? (helst nettbutikk) Min Labrador spiser alt han kommer over når han er løs (noe som er viktig for avkobling siden han er førerhunden min) Han er ekstremt sensitiv i magen så han blir ekstremt dårlig med diarè og oppkast i lange tider når han har spist noe han ikke burde... Så jeg trenger noe å ha på han rundt munnen så han ikke får mulighet til å spise ting når han springer løs. Har dere noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte munnkurv til min hund av samme årsaker som deg, men husker desverre ikke hvor jeg kjøpte den fra, engelsk nettested tror jeg.. Munnkurven jeg kjøpte var av plast og med "gitter". Passformen var desverre ikke helt god så den løsnet fort. Om du kjøper på nett husk å si at du har labrador da de aller fleste med munnkurver med gitter er laget for mynder som er mye smalere rundt snuten enn andre raser.

Skal du slippe hunden din løs med munnkurv på så må det være av "gitter" typen, som den de selger på Greyhoundklubbens salg side

ikke denne typen. Hunden må kunne drikke og evnt kunne kaste opp uten selv med munkurv på.

Lykke til. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de drikke gjennom den med gitter?

men ja, jeg tenker også at den med gitter er mye bedre, da kan hunden bevege munnen mye mer enn med den i tøy.

Vær obs på at hunden kan trenge litt tilvenningstrening, den vil kanskje bli veldig passiv i starten når den har den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophus klarte å drikke med munnkurven på, men det var riktignok fra en full 10 liters bøtte som sto i hagen.. Jeg vil tro at det er vanskeligere å drikke fra vanlige vannskåler?

I bunn og grunn har jeg begrenset erfaring med munnkurv, den ble bare brukt et par ganger og ikke over lang tid. Munnkurven var mer til irritasjon og mas enn hjelp i mitt tilfelle, mye fordi den ikke satt riktig på, jeg var også redd den kunne henge seg fast i kvister og busker når han var løs.

God passform er viktig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...