Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsresultater


12345

Recommended Posts

Heisann !

Her kan dere skrive de beste resultatene

dere har fått på utstilling eller hva som skjedde sist utstilling dere var på.

Da kan vi først si at de beste resultatene våre var i Haugesund i mai mnd.

Der fikk vi HP på lørdagen og CK på Søndag, da hun konkurerte i tispe klassen ble det ingen plassering.

Denne helgen var vi også på utstilling 27 og 28 sep:

-Lørdag 27 sep: Gikk kjempe fint i ringen, flink på bordet men fikk dessverre blått.

Dommeren mente at Kaisa var en kjempe fin hund, men gode detaljer osv. men fikk blått fordi

hun buet ruggen, det oppdretterene våre trodde var at hun bare var litt nervøs.

-Søndag 28 sep: Gikk kjempe fint i ringen i dag og. Det var 8 stk i junior tispe klassen (som vi konkurrerer i) I dag fikk hun heldigvis rødt og gikk videre av de åtte stk som var med. Vi var da fire stk igjen og da vi fikk en 4.plass, søssteren Kissy Poppin en 3. plass, en 2. plass til en som vi ikke kjenner og en 1. plass til søssteren Kikki.

.. Det var en SUPER helg selv om vi fikk blått på Lørdagen, men man skal jo bare ha det gøy !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg må det bli da Hampus, min Dansk / Svenske gårdshund, ble World winner i Stockholm i sommer.

Han slo 23 hanner hvorav mange holder meget høy kvalitet.

Siden han i tillegg tok CERT, ble han også Svensk champion den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Saeta har Cert fra en rasespesial, pluss 2btk, Cert, res.Cacib og championat fra NKK Drammen (80 påmeldt og 16 i åpen klasse), pluss Cacib fra NKK Orre i år. Alle er jeg veldig fornøyd med :D

Villa har 4xBIM-valp, 2btk med Cert og 2btk med Cacib. Også veldig fornøyd :D

Samt at jeg gikk med Villas tilkommende Otto på NV-07 der han ble BIM med Cacib og NV-07, og Enya som ble 3btk med Cert og championat på hovedutstillingen vår i år ;) Ikke hver dag man tar Cert der akkurat.

Det begynner å bli ganske mange gode opplevelser i ringen nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Vi har egentlig ikke så mye å skryte av i ringen vi *flir*

Orry: HP og 2. VK som junior. Dette var med de gamle reglene, hvor man gikk videre til vinnerklassen med "bare" HP.

Norma: hun ble BIR 5 ganger på valpeshow (dog skal det nevnes at tre av disse var valpeshow hvor Norma var eneste springer :D), men tok også med seg BIS-3, 2 x BIG-1 og 1 x BIG-3.

Som junior har det ikke gått superbra ennå, men det er jo ikke alltid så lett å hevde seg når det er minst 6 i juniorklassen heller... Det beste foreløpig er 2. JKK med HP, men hun utvikler seg fryktelig sent, så det er jo lov å håpe at det kommer mer etter hvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste Tulla har gjort det på utstilling, var da hun på en rasespesial fikk CK og 3BTK. Ellers tok hun en BIR på valpeshow en gang. Sist utstilling fikk vi blått, fordi Tulla syntes det var gøy å LP-trave i ringen.. :D

Aynï sitt beste resultat er BIM. Sist utstilling (i går faktisk), vant hun sin klasse, men siden hun ikke likte å løpe pent i sølepytter, ble hun slått av noen som tydeligvis gjorde det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å trekke fram ETT høydepunkt, for vi har vært velsignet med flere "stjerner" som har hatt flere moments.

Int.N.S.Uch. Latruda's Minnie Minika Laikadatter ble beste tispe på rasespesialen et år, hun ble mestvinnende tispe samme år (om jeg ikke husker feil), og hun var den første norskfødte tispa av vår rase som ble internasjonal utstillingschampion.

Men helhetlig var N.S.Uch. Pangos Movin' On en bedre utstillingshund, fordi hun hadde flere beste tispeklasseplasseringer, hun ble champion to år og et par dager gammel med sitt ellevte cert, hun fikk flere BIR, og fem-seks år på rad var hun blant de 11 mestvinnende i vår rase, uansett kjønn. Jeg husker ikke en enkeltstående utstilling med Movi, dog, bare summen av hele hennes karriere.

Hennes nevø N.Uch. Latruda's Even Long Shots Make It vant gruppa som valp, etter å ha blitt BIR-valp blant 16 bernere, og da var jeg utrolig glad! Det å vinne gruppe 2 er ikke bare-bare... Jeg gråt av glede da han fikk sitt championat, så jeg husker jo den dagen veldig godt... Og jeg ble realt rørt da han for noen uker siden nesten ti år gammel vant veteranklassen på en rasespesial, med CK. Ti år er veldig, veldig gammelt på berner, og han vant i følge dommeren på grunn av bevegelsene.

Også lille store håpet som stilles aktivt nå, JWW-08 Xkumle X-Faktorer av Hiselfoss - der er det få ting som kan toppe at hun blant 36 påmeldte juniortisper ble juniorverdensvinner i Stockholm for to måneder siden - gråt da og, gitt. Hun har gjort det veldig bra i sommer, og jeg er ambisiøs nok til å tro at hun er bra nok til at vi kan få flere morsomme opplevelser i ringen. Vi har allerede hatt mye moro i ringen i sommer, men ingenting kommer opp mot JWW så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aris debuterte i AUK med 1AUK, 1AUKK, HP, 5VK - BIR og BIS2 Unghund. Han var noen få dager inn i ungundklassen, stilte mot bare hunder som nærmet seg 2 år, regnet med å havne sist i klassen, men endte opp som BIS2 ungdhund (Bak BIS hunden som og var unghund)

Men fremdeles står BIS-veteran i Uddevalla med lånt hund (CH. Heirofia's Swift lotto) høyt. Spanieloppdretter som dommer. Slo ut alle spaniels (inkl en ES som har vunnet myye som veteran på SKK) for denne spanieloppdretteren - og fikk veldig fine premier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... ikke så lett, men

BIS avlsklasse NKK Fredrikstad glemmer jeg aldri.

Eikou beste junior på Japanske kennelklubbens spesial i Helsinki, Japansk spesialdommer

Makka en av 12 tisper (51 deltok) med Excellent og Beste veterantispe for Japansk dommer, Shiba-no-Kai i Stockholm

Makka BIR og Norsk vinner -00 for Christen Lang (Spesialdommer og oppdretter)

Kita BIM og Nordisk vinner 2002 (Første gang både BIR og BIM har vært black&tan på vinnerutstilling i Europa)

Avkom:

Ak-inu-bas Ch-Ima Taibou ble BIS begge dager i Mo/Mosjøen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også det er vanskelig å trekke frem bare et høydepunkt i ringen... :happy:

Armani har i en alder av 13 og en halv mnd nå 9 cert.. Hvorav 4 store, 4 små også fikk han svensk cert på verdensspesialen i Stockholm i sommer og ble BIM.. ;)

Han ble også dobbelt cruftskvalifisert i Drammen i år, når han tok både juniorkvalifiseringen og ble BIR...

Armani leder også hannhundmestvinnerlista og han har kun vært junior siden 23. mai... Han har blitt stilt 11 ganger som junior og av de har han blitt BIR eller BIM 9 ganger... :P

Det som er ekstra moro er jo at vi nesten alltid har kjempemange påmeldte.. Vi har blitt en kjempestor rase! :shocked: Men det er med kjempestor forskjell på eksteriøskvalitet også da... :rolleyes:

OM jeg skal trekke frem noe spesielt må det bli da han ble BIR, BIG og BIS 4 på Våler i år... Kun 9 mnd og 1 uke..

Ekstra moro var det også på Bjerke, hvor han ble BIM, kun slått av sin halvsøster Cola, der hadde vi 89 påmeldte kinesere... Weeeeeeee...

I går også kjente jeg det bobla litt ekstra da han slo til og ble plassert i gruppa på NKK-utstilling.. Da blir det vel kanskje Vinnergalla`n på Hamar neste da... :P

:P Vakreste lille bebisen min... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...