Gå til innhold
Hundesonen.no

Orkanger november

xxx12345

Recommended Posts

Skrevet

15springere, og 13 cairn valper. Kunne jo vært verre (og det blir det jo på Hamar), men 15 voksne springere var kanskje litt over forventet til denne utstillingen, med tanke på at det var noen færre på Støren i sensommer. Lurer på hvor de kommer fra alle sammen..? Noen som vet noe om Leif-Herman Wilberg, oppdretter av corgi? Googlet han, men fant så lite syns jeg. Vet han er opptatt av krysset, og at handler er viktig. :rolleyes:

Cairn er jo en tallrik rase, og det visste jeg jo, så 13 var vel som forventet.

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Nei, desverre, det hadde jeg tenk å be om å få selv.

Hvis du vil ha det så får du komme hit å smiske selv!

Men det blir spennende å se om det blir Bø-tur på meg eller ikke..

Duh, vi hadde avtale om Kongsvinger - du skulle få cert'et, jeg skulle gi deg lett konkurranse. Og vi la oss uten nærkontakt i første runde - ikke min feil at ikke du fulgte opp!

*finne kontonummeret til JJ*

Skrevet

Tror jeg skal stille lille Marve (Cavalier) for Kabi. Det blir hans første valpeshow. Han er iallefall meldt på, så detta skal bli gøy :lol:

Skrevet
Duh, vi hadde avtale om Kongsvinger - du skulle få cert'et, jeg skulle gi deg lett konkurranse. Og vi la oss uten nærkontakt i første runde - ikke min feil at ikke du fulgte opp!

*finne kontonummeret til JJ*

Jeg tok det neeesten da.. :lol: Var godt på vei i alle fall! Men jeg kom på at Bella kommer til å være totalt nedrøytet til NKK Bø, så du kan få det der likevel.. Kan ta det på Hamar jeg!

Jeg lurer på hvilken hannvalp Hilde skal stille.. Hun sendte meg melding i sted å lurte på om jeg kunne stille Victor, og Compiz skal ikke stille. Og jeg kan ikke komme på flere hannvalper fra henne i nærheten. Kanskje det kommer en langveis fra?

Skrevet
4 collievalper ser jeg på PM. Vet av to, men hvem er den siste mon tro? :lol:

Den som lever får se ;);)

Gubben kommer oppover med noe , herfra i allefall: mor . sønn , og sønnesønns datter hihi ;)

Skrevet
Jeg tok det neeesten da.. :lol: Var godt på vei i alle fall! Men jeg kom på at Bella kommer til å være totalt nedrøytet til NKK Bø, så du kan få det der likevel.. Kan ta det på Hamar jeg!

Jeg lurer på hvilken hannvalp Hilde skal stille.. Hun sendte meg melding i sted å lurte på om jeg kunne stille Victor, og Compiz skal ikke stille. Og jeg kan ikke komme på flere hannvalper fra henne i nærheten. Kanskje det kommer en langveis fra?

Skal Trude stille? ;)

Skrevet
15springere, og 13 cairn valper. Kunne jo vært verre (og det blir det jo på Hamar), men 15 voksne springere var kanskje litt over forventet til denne utstillingen, med tanke på at det var noen færre på Støren i sensommer. Lurer på hvor de kommer fra alle sammen..? Noen som vet noe om Leif-Herman Wilberg, oppdretter av corgi? Googlet han, men fant så lite syns jeg. Vet han er opptatt av krysset, og at handler er viktig. :rolleyes:

Cairn er jo en tallrik rase, og det visste jeg jo, så 13 var vel som forventet.

15 springere er jo INGENTING da! Laveste antallet vi har hatt hittil er rett over 30, men på Kongsberg er det faktisk "bare" 28 påmeldte... Du er bortskjemt, og jeg må flytte nordover ;)

Skrevet
15 springere er jo INGENTING da! Laveste antallet vi har hatt hittil er rett over 30, men på Kongsberg er det faktisk "bare" 28 påmeldte... Du er bortskjemt, og jeg må flytte nordover :P

Haha! ;) Som sagt; jeg GRUER meg til Hamar, jeg! :rolleyes:

Skrevet
Haha! ;) Som sagt; jeg GRUER meg til Hamar, jeg! :rolleyes:

Jeg er spent på Hamar jeg også, men jeg blir verken sjokkert/forundret/skremt om det er over 50 påmeldte... :P Det kommer sikkert en del svensker, og Hamar er jo alltid en liten "gulrot" for utstillere... Så lenge det ikke er like mange påmeldte som på hovedutstillingen i mai er det greit, da var det ca 65 påmeldte :P

Skrevet
Jeg er spent på Hamar jeg også, men jeg blir verken sjokkert/forundret/skremt om det er over 50 påmeldte... :P Det kommer sikkert en del svensker, og Hamar er jo alltid en liten "gulrot" for utstillere... Så lenge det ikke er like mange påmeldte som på hovedutstillingen i mai er det greit, da var det ca 65 påmeldte ;)

Jeg forventer en hel haug på Hamar altså, men mener jeg hadde sett det lå på noen-og-førti de siste årene? Jaja, førti eller femti, tror ikke jeg merker noen forskjell.. :rolleyes:

Var det ikke på hovedutstillingen at Loke til Vanja ble BIS?

Skrevet
Er det noen som er her kl 9 på Søndag? Ønsker meg bilder av Leah i ringen. ;)

Kanskje ... :P

Og hvis det blir slik at jeg drar, kan jeg ta bilder av mange doggis'er :P

Skrevet
Jeg forventer en hel haug på Hamar altså, men mener jeg hadde sett det lå på noen-og-førti de siste årene? Jaja, førti eller femti, tror ikke jeg merker noen forskjell.. :rolleyes:

Var det ikke på hovedutstillingen at Loke til Vanja ble BIS?

Joda, stemmer det ;)

Skrevet
24 voksne cavalierer og 10 (!) Valper. Lurer på hvem alle valpene er. :icon_confused:

En av valpene er jo lille Marve. (Kabi på doggis sin valp) Tror jeg skal stille han. Også tror jeg en av kullsøskene hans skal stilles. Du stiller også valp?

Skrevet
En av valpene er jo lille Marve. (Kabi på doggis sin valp) Tror jeg skal stille han. Også tror jeg en av kullsøskene hans skal stilles. Du stiller også valp?

Ja, jeg stiller valp. :icon_confused: Tispe her da. :whistle:

Skrevet

Fikk nettopp beskjed at "handleren" min som egentlig skulle stille Ganzie for meg ikke kunne alikevel. :)

Da må jeg gjøre det selv da. Gud, kommer til å dø på meg :shocked:

Siste liten tips for hva jeg skal/ikke skal gjøre i ringen?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...