Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater BSBK, Bønes 27. og 28. sept


mokken

Recommended Posts

Vi har prøvd oss i lp-ringen i dag for andre gang i historien, dommer for dagen var Ann Christin Sjøtun.

Forventnigene var ikke akkurat skyhøye etter debuten i august og derfor var det ekstra gøy når Birkebomsen slo til og overrasket de fleste (tror jeg) :)

Tannvisning 10

Fellesdekk 2 min 10

Lineføring 9 - noen dårlige venstresvinger

Fri ved foten 9,5 - et par trege holdter

Dekk fra holdt 10

Innkalling 7 - tjuvsart

Stå under marsj 8,5 - et par skritt ekstra og en treg nedsitt

Fritt hopp over hinder 9 - bruker litt tid fra landing til å finne plass ved foten igjen

Helhetsinntrykk 10

Sum totalt: 183,5 poeng :)

Vi er super fornøyd med dagen, behagelig dommer og en hund som fungerte utmerket i ringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd oss i lp-ringen i dag for andre gang i historien, dommer for dagen var Ann Christin Sjøtun.

Forventnigene var ikke akkurat skyhøye etter debuten i august og derfor var det ekstra gøy når Birkebomsen slo til og overrasket de fleste (tror jeg) :)

Tannvisning 10

Fellesdekk 2 min 10

Lineføring 9 - noen dårlige venstresvinger

Fri ved foten 9,5 - et par trege holdter

Dekk fra holdt 10

Innkalling 7 - tjuvsart

Stå under marsj 8,5 - et par skritt ekstra og en treg nedsitt

Fritt hopp over hinder 9 - bruker litt tid fra landing til å finne plass ved foten igjen

Helhetsinntrykk 10

Sum totalt: 183,5 poeng :)

Vi er super fornøyd med dagen, behagelig dommer og en hund som fungerte utmerket i ringen :)

Dere er kjempeflinke!!

Gratulerer!

Vi hadde vår offisielle debut i utstillingsringen i dag (Belgerklubben var arrangør men holdes sammen med BSBK) og der ble det 2. beste hannhund (av to skal det vel nevnes :)) og cert på Lunogutten! Jeg er kjempefornøyd, så får det gå som det vil i morgen!

Dere så bra ut i ringen! Få opp farten, så skal du se det går strålende! :)

Vi ble sendt ut med blått. Ace var for stor, grov og maskulin for dommeren. Men han er mors lille godgutt uansett om han vinner eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gode resultater i LP *mokken*

Milli ble BIR Dvergpinscher, med CERT. Kritikken var som følger:

"30 cm. Utmerket type, utmerket hode og utrykk. Meget god hals. Fin overlinje, velkroppet og samlet(?). Bra vinkler foran og bak. Meget gode bevegelser, men kan bli mer stabil fremme."

I Gruppen ble hun tatt ut blandt de 6 beste men ikke plassert. Jeg er kjempe fornøyd :D

Den ene tispevalpen til Milli ble BIR valp, og den andre tispevalpen ble 2BTK :D Kunne ikke gått bedre i dag for min del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birk har vært i ringen i dag, stilte for en veldig behagelig dommer, Hans Muller.

Så kjekt når de kan rasen :D

Uplassert i gruppen, ingen stor overraskelse, men det var jo noen utrolig flotte hunder der, da spesielt big1 og big 2 (groendal og briard)

Kritikken:

Nice male. Correct size and prporsions. Good topline.

Correct front. Well angulated backhand.

Feet a little turning out.

Nice masculine head. Correct bite.

Dark eyes. Good coat. Correct movement.

kval1-konk1-ck-BIR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med strålende resultater :D

Min Foxy ble BIR på Bønes i dag for dommer Petru Muntean.

I går ble hun BIR på miniatyrhundklubbens utstilling på Ågotnes, for Lisbeth Campbell.

Strålende kritikker og en mengde godord og skryt begge dager, jeg svever på skyer og må si at vestlandsturen kunne ikke blitt bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble en kanonhelg :D

bsbk:

Miss Mallory`s One And Only "Ronja" 1 kval, 1 konk, ck, cert, 2 BTK

Sukkertoppen`s Achieving Success (Bonnie) 1 kval,CK 3 BTK (søster til min ivo)

Terry 1 kval, 2 konk, ck 2 BHK(bror til min ivo)

norsk retriverklubb:

Sukkertoppen`s Achieving Success (Bonnie) 1 kval,CK 3 BTK (søster til ivo)

Terry 1 kval, 1 konk, ck, cert, 2 BHK (bror til ivo)

Miss Mallory`s One And Only "Ronja" 1 kval, 1 konk, ck, cert, 2 BTK

så det ble 2 cert til fine ronja mor ;)

1 til terry og goe resultater til bonnie. Det viser at det er et supert kull ivo kommer fra, og kanskje ivoen skal bli stilt noe neste år!?! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...