Gå til innhold
Hundesonen.no

Knerten spiser kattebæsj!

ella.sh

Recommended Posts

Knerten fant for et par dager siden ut at det pusene la igjen i kattedoen var snacks. Har tatt han et par ganger i å ta det ut av doen og spise det! :)

Han har også hatt det veldig festlig med å "grave det ned" i senga, i sofaen osv...

Hvorfor gjør han dette? Har lest om teorier som sier både det ene og det andre. Alt fra at han mangler noe i kosten sin, til at det rett og slett bare er fristende. Mener også å ha hørt at kattesand kan være giftig for hunder?

What to do?! Det er riktig så ekkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett at kattebærsj helt enkelt smaker godt for en hund!

Alle mine var ville etter det når vi hadde katt, og det er et av de mest vanlige problemene man hører folk har med sine hunder - at de finner og spiser kattebærsj ute...

Så flytt kattekassen til et hundesikkert sted, og den ekle uvanen blir slutt.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonnie har også vært ram på kattebæsjen.

En dag klarte jeg å ta henne på fersken. Hadde fulgt etter henne ute med en flaske sitron i hånda.

Akkurat når hun skulle bite tak så dryppet jeg noen dråper sitron på snuta hennes og bæsjen.

Prøvde å gjøre det slik at hun ikke så det var meg som gjorde det.

Hun synes sitronen var forferdelig ekkel og gikk bort på gresset og gned den av.

Etterpå returnerte hun til kattebærsjen og skulle til å sette tenna i den men fikk ett merkelig utrykk i ansiktet og

gikk bort fra bæsjen igjen :whistle:

Etter det har hun vel prøvd noen ganger men kattebæsj er ikke på langt nær så attraktivt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer vel knerten inn det lille hullet og da, siden han er en chihuahua? :)

Nettopp :) Har nemlig vurdert sånn kasse med en liten dør i. Men han er jo like stor som kattene, så eneste måten det kunne funket på var hvis han var for dum til å skjønne hvordan han kom seg inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Marco synes også det er kjempe spennende med kattebæsj, katta vår er ikke innekatt men hu har vel no god lukt og kanskje litt mer igjen i rompa for der synes Marco det er kjempe spennende å sleike.. :)

Hehe, bra det ikke bare er mine to puser som får grundig rompevask av bikkja hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...