Gå til innhold
Hundesonen.no

Stakkars kanin!


Wilma

Recommended Posts

Dere skriver "Ikke for og være frekk" men jeg opfatter dette som frekt.

Vi snakket faktisk med dyrelegen på telefon og hun sa vi ikke trengte og komme. Bilde er ganske gammelt, det er

tatt samme dagen som han kom, og han har blitt mye bedre.

Han får vitaminer vær dag, og han har blitt mye kvikkere. Han liker og hoppe, og han TRENGER jo faktisk mosjon!

- Og vi var ikke hos veterinæren i dag, fordi han har blitt så mye bedre, og dyrelegen sa at vi ikke trengte og komme!

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar
Når jeg så på ham var han jo i elendig form. Det rant fra øynene hans, han hadde mange floker, masse bæsj under magen, ikke noe pels på høyre lår, lange klør, alt for lange klør, og grusomme tenner og tannkjøtt. Tannkjøtte var helt rosa, og tennene der nede hadde kommet så langt opp at tennene som er oppe hadde blitt most inn. Så de er kjempe lange nede, og korte oppe. Han så rett og slett grusom ut.

se selv hva du har skrevet Wilma.. Tror du dette blir bra av seg selv??? Jeg vet du er ung og sikkert ikke har egne penger, men er tennene og tannkjøttet på denne kaninen så ille som du skrev tidligere, så blir det ikke bedre av kjærlighet og godt stell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsjen er borte, ja.

Men vi har snakket med dyrelegen og hun sa jo at vi ikke trengte og komme. Og Kristin (Brennan her inne) hvet at han har blitt mye bedre. Vi skal til dyrelegen snart, og kastrere ham, og da får vi jo hvite om har lidd så mye dere skal ha det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott at du hjelper kaninen og jeg tror han har det bedre hos deg enn han hadde det tidligere. Men jeg ble litt skremt av alt som du skrev at han led av da du fikk han overlevert til deg fra tidligere eiere. Derfor kan jeg jo forstå at folk reagerer at du ikke tar han med til dyrlegen. At kaninen ennå ikke har fått noen form for medisinsk behandlig er jo faktisk litt å bekymre seg over. Uten at du faktisk har fått en vetrinær til å undersøke kaninen for hva som egentlig feiler den. Synes i grunnen ikke den vetriæren du bruker har en god bedømmelse over situasjonen når han etter alt det du sa kaninen feilte ennå ikke ville ta kaninen inn til sjekk. Det kan jo være skjulte ting som også plager den den har jo vært i dårlig form i lengre tid.

Dette er ikke ment som kritikk,men håper du kan se saken fra en annen side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå prøver jeg ikke engang å pakke det pent inn her ;) Etter hva jeg kan telle så er det 9 (!) stykker her som i denne tråden sier at du må komme deg til veterinæren, og enda så påstår du at alt er bra med kaninen?? NEI den er ikke bedre om du ikke har fått klippet tennene på den. .den kan sulte ihel om du ikke får fikset det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå prøver jeg ikke engang å pakke det pent inn her ;) Etter hva jeg kan telle så er det 9 (!) stykker her som i denne tråden sier at du må komme deg til veterinæren, og enda så påstår du at alt er bra med kaninen?? NEI den er ikke bedre om du ikke har fått klippet tennene på den. .den kan sulte ihel om du ikke får fikset det!

Ehh, ro ned! Han spiser godt og får sunn og næringsrik mat, han får også grønnsaker.

Han sulter ikke ihjel, den første dagen er vel de fleste kaniner litt skeptiske til maten,

og om det er trygt å spise den osv. Men nå spiser han kjempemye og det virker

som om at han føler seg tryggere!

Og til ALLE andre også; Slutt å være så frekk med Wilma, derehar gitt henne mange råd, men

sånn frekkhet skal det ikke være om Wilma sier det er i orden nå !

Wilma er utrolig lei seg for alt dette dere har skrevet og jeg håper at de fleste at dere kan si noe hyggelig til

henne, eller i allefall sagt unskyld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, ro ned! Han spiser godt og får sunn og næringsrik mat, han får også grønnsaker.

Han sulter ikke ihjel, den første dagen er vel de fleste kaniner litt skeptiske til maten,

og om det er trygt å spise den osv. Men nå spiser han kjempemye og det virker

som om at han føler seg tryggere!

Og til ALLE andre også; Slutt å være så frekk med Wilma, derehar gitt henne mange råd, men

sånn frekkhet skal det ikke være om Wilma sier det er i orden nå !

Wilma er utrolig lei seg for alt dette dere har skrevet og jeg håper at de fleste at dere kan si noe hyggelig til

henne, eller i allefall sagt unskyld !

hvem skal roe ned hvem?? Hun skriver jo selv at fortennene var "most inn" av de altfor lange undertennene.. Så enten så har denne kaninen seriøse problemer, eller så får Wilma slutte å smøre så tjukt på i innleggene sine. .Dere forstår vel at vi faktisk reagerer på det hun skriver? Vi tar jo det hun skriver for god fisk. .og slik hun beskrev kaninen sin, så hørtes det rimelig ille ut...

Mulig Wilma prøvde å skrive et "jeg redder en stakkars kanin" historie her. .Men her sitter det en gjeng med voksne mennesker som er glad i dyr. .og i de fleste av våres øyne, så er det første man gjør med et sykt dyr, er å ta det til veterinæren. Klart kjærlighet og godt stell også er viktig. Men det kommer faktisk i andre rekke hvis dyret har medisinske problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)

Jeg skulle få en Hermelin gutt som var 4-5 år, jenta som eide ham, brydde seg ikke om han lenger, og jeg skulle få ham gratis med bur og mat. De kom og leverte ham, og når de hadde dratt tok jeg en kikk på ham. Burde jo selfølgelig ha sjekket ham før de hadde dratt, men de sto bare i døra og dro så fort at jeg fikk liksom ikke tid. Når jeg så på ham var han jo i elendig form. Det rant fra øynene hans, han hadde mange floker, masse bæsj under magen, ikke noe pels på høyre lår, lange klør, alt for lange klør, og grusomme tenner og tannkjøtt. Tannkjøtte var helt rosa, og tennene der nede hadde kommet så langt opp at tennene som er oppe hadde blitt most inn. Så de er kjempe lange nede, og korte oppe. Han så rett og slett grusom ut. Stakkars kanin. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre men jeg satt ham i et hundebur inne. Ga ham mat og vann og håpet på at han skulle bli litt bedre. Neste dag sjekket jeg ham før jeg dro på skolen, han så bedre ut, men fortsatt var han jo i elendig tilstand. Jeg blir så provusert på sånne folk som skaffer seg kanin, og så klarer de ikke ta vare på dem.

Hva skal jeg gjøre?

Bilder kommer senere.

Se hva jeg har uthevet her. dette er tilstander som trenger veterinærsjekk, det bedrer seg ikke selv! Beklager om du blir lei deg, men kaninen trenger hjelp. tennene må antakgelig klippes/files, han har mest sansynlig pelsmidd, og siden øynene renner har han enten tette tårekanaler eller øyekatarr. (mest sansynlig det første)

Vi som "er slemme mot deg" vil faktisk bare kaninen sitt beste, vi er ikke ute etter å såre noen.

Og dersom veterinæren mener at dere ikke trenger å komme innom, vel, skaff en annen veterinær! for dersom det er dette dere fikk beskjed om, så gjør ikke vedkommede jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kanin med ukorrekt bitt har store smerter! Kaniner skjuler smerte veldig godt, så selvom den ser helt normal ut er det ikke sikkert den er det. Dra til dyrlegen og få klipt tennene ned! Mange dyrleger kan veldig lite om kaniner, og jeg snakker av egen erfaring - så dra til en annen dyrlege du, hvis dyrlegen sier at det ikke er nødvendig å komme.

Og jo. Du må tåle kritikk når du ikke drar til dyrlegen med en syk kanin. Basta! Ikke hopp med den, men la den stå i en stor utegård hvor den kan gå som den vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ba om var vell egentlig råd om hva jeg kunne gjøre SELV..

- Dere sier at jeg skal tåle kritikk, men jeg synes det virker som om dere mener at det er jeg som misshandler kaninen..

JEG SMØRER IKKE TJUKT PÅ DET JEG SKRIVER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ba om var vell egentlig råd om hva jeg kunne gjøre SELV..

- Dere sier at jeg skal tåle kritikk, men jeg synes det virker som om dere mener at det er jeg som misshandler kaninen..

JEG SMØRER IKKE TJUKT PÅ DET JEG SKRIVER!

Pust med magen ;)

Vi sier ikke at du mishandler kaninen, men har man et sykt dyr, så er man pliktig i å sørge for at dyret får hjelp. Tennene, pelsen og øynene må du få sjekket.

Du sier det jo selv, at du smører ikke tykt på, og derfor vil jeg anbefale at du finner en flink vetrinær asap, og drar dit med kaninen.

Dersom den har tannfeil, så må de klippes/slipes regelmessig hos vet, ellers er det snillere å avlive kaninen.

Forrsten så er kaninen helskjønn, og jeg håper den får den hjelpen den trenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ba om var vell egentlig råd om hva jeg kunne gjøre SELV..

- Dere sier at jeg skal tåle kritikk, men jeg synes det virker som om dere mener at det er jeg som misshandler kaninen..

JEG SMØRER IKKE TJUKT PÅ DET JEG SKRIVER!

Du smører ikke tjukt på, du skriver du skal til vetrinæren, 9-10 mennesker repeterer flere ganger til deg at du MÅ komme deg til veterinæren, men nå er den plutselig blitt bedre?? Sorry, men det henger ikke helt på greip for meg :P

Du mener nok ikke denne kaninen noe ille, men som flere over her skriver så lider kaniner i stillhet, og når SÅ mange råder deg til å dra, så synes jeg nesten det er på kanten til mishandling ja...

Og som jeg skrev tidligere her, så mente jeg ikke å angripe deg eller å være stygg mot deg i mitt første innlegg. men når du svarer på denne måten tilbake, og i tilegg ikke tar ansvar for kaninen din, så kjenner jeg at jeg blir fryktelig sint på kaninen din sin vegne :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kanten til misshandling ?! Ja, jeg kan jo levere tilbake kanin, hvis det du absolutt vill!

Tar jeg ikke ansvar for kaninen min?! Unskyld ordbruket, men hvordan i F kan du hvite det?!

Han skal jo til veterinæren jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kanten til misshandling ?! Ja, jeg kan jo levere tilbake kanin, hvis det du absolutt vill!

Tar jeg ikke ansvar for kaninen min?! Unskyld ordbruket, men hvordan i F kan du hvite det?!

Han skal jo til veterinæren jo!

Så bra :lol: men det var ikke det du skrev over her.. Da skrev du at han var blitt så bra at han ikke skulle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ba om var vell egentlig råd om hva jeg kunne gjøre SELV..

- Dere sier at jeg skal tåle kritikk, men jeg synes det virker som om dere mener at det er jeg som misshandler kaninen..

JEG SMØRER IKKE TJUKT PÅ DET JEG SKRIVER!

Du sier at du spør om råd til ting du kan gjøre selv,

men når du har en kanin som har såpass med ting som ikke er på stell,

så er faktisk det beste du kan gjøre og gå til vetrinæren.

Vi har ikke ment noe frekk, vi har bare gitt råd om hva du skal

gjøre og spurt om det er lurt og hoppe med kaninen når den er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med han nå?

Huff, synes synd på han, jeg. Ikke ment til deg, men pga de forrige eierne. Jeg synes det er bra at du har tatt han til deg og gjør så godt du kan med å hjelpe han! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...