Gå til innhold
Hundesonen.no

Filezilla virket ikke


Huldra

Recommended Posts

Jess, da kan jeg slå fast at noe er galt med Filezilla. I alle fall på min data. Fikk ikke til å koble til serveren, og etter ørten og fjørti forsøk (jeg er sint nok pga datating fra før av), lastet jeg ned SmartFTP. Fungerer utmerket, og overføringer går som det skal. Men hva er galt? Vi har, av diverse grunner installert og avinstallert Filezilla endel ganger de siste dagene, kanskje det har noe med saken å gjøre? Evt noen som har forslag til hva som er galt og hva som kan gjøres? Vil jo gjerne ha tilbake Filezilla, siden det er gratis liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har lastet ned, men samme problemet fremdeles. Smart FTP virket, på samme tid som Filezilla ikke virket, men nå har tiden løpt fra meg så utløpstiden for Smart FTP er ute. Brukte FileZilla på en annen maskin tidligere, og da virket den helt fint.

Jeg får beskjed om at "login authentication failed", men jeg bruker samme brukernavn og passord som da jeg brukte SmartFTP?? Jeg har slått av brannmuren, i tilfelle noe der, men ikke noen endring. Egentlig virker det som om programmet ikke godtar passordet mitt, og det er litt rart syns jeg.

Jeg bruker port 21, og da kommer jeg ikke igjennom altså. Bruker jeg derimot port 2082, får jeg beskjed om at jeg er logget inn, og at vi venter på velkomstmelding. Noe jeg aldri mottar, og jeg får tidsavbrudd på tilkoblingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rart ja, høres ut som innloggingsfeil, men jeg regner med du har satt riktig innloggingstype, det skal stå på Normal, ikke "Anonym" eller, "Spør om Passord"...

Du har slettet Filezilla helt.? (noe som ikke er nødvendig ved normale forhold), men må prøves nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avinstallerte og slettet, deretter lastet jeg inn filezilla på nytt. Det har jeg gjort noen ganger nå, og begynner å bli litt lei av akkurat det. Fant et annet program; CoffeCup Free FTP, som fungerer greit nok for meg, sånn bortsett fra at det slår seg av sånn innimellom. Har en siste ting jeg evt kan prøve med Filezilla, men hvis ikke det funker, gir jeg opp..

Edit:

Urk. Fikk det til. Og jeg er så flau at jeg ikke vil si hva det var engang.. ;):icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah!

Men jeg hadde ikke fått det til uten denne CoffeeCup greia! Såh, det er i alle fall ikke bare min skyld heller! Man skriver jo inn brukernavn og server og passord, og passordet er jo noe sånt som k7jie683k3gm9sl10sløytin - mao helt uforståelig, og håpløst å skrive. Så jeg klipper og limer. Skulle tro det gikk bra? Men neida, for når jeg klipper og limer passordet inn i CoffeCup (det samme passordet jeg limte inn i Filezilla), så kan jeg velge en funksjon som heter "vis passord", noe jeg tilfeldigvis velger, og vips kommer passordet frem. Ja, det vil si, passordet og en "space" (mellomrom). For da jeg skulle kopiere og klippe og lime, måtte jeg jo være sikker på at hele passordet kom med, men i tillegg fikk jeg med et mellomrom på kjøpet.. Jeg har rett og slett brukt feil passord i Filezilla, og da er det ikke så rart at man ikke kommer inn. Det som ER rart derimot, er jo at jeg har gjort det sånn før også, så hvorfor virket det da? Og hvorfor kom jeg inn gjennom port 2082, men fikk ikke velkomstmelding? Men uansett; hadde jeg ikke kunnet velge å se passordet i CoffeeCup, hadde det fremdeles vært Filezillas feil! Såh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...