Gå til innhold
Hundesonen.no

Filezilla virket ikke

Huldra

Recommended Posts

Skrevet

Jess, da kan jeg slå fast at noe er galt med Filezilla. I alle fall på min data. Fikk ikke til å koble til serveren, og etter ørten og fjørti forsøk (jeg er sint nok pga datating fra før av), lastet jeg ned SmartFTP. Fungerer utmerket, og overføringer går som det skal. Men hva er galt? Vi har, av diverse grunner installert og avinstallert Filezilla endel ganger de siste dagene, kanskje det har noe med saken å gjøre? Evt noen som har forslag til hva som er galt og hva som kan gjøres? Vil jo gjerne ha tilbake Filezilla, siden det er gratis liksom..

• 3 weeks later...
Skrevet

Har lastet ned, men samme problemet fremdeles. Smart FTP virket, på samme tid som Filezilla ikke virket, men nå har tiden løpt fra meg så utløpstiden for Smart FTP er ute. Brukte FileZilla på en annen maskin tidligere, og da virket den helt fint.

Jeg får beskjed om at "login authentication failed", men jeg bruker samme brukernavn og passord som da jeg brukte SmartFTP?? Jeg har slått av brannmuren, i tilfelle noe der, men ikke noen endring. Egentlig virker det som om programmet ikke godtar passordet mitt, og det er litt rart syns jeg.

Jeg bruker port 21, og da kommer jeg ikke igjennom altså. Bruker jeg derimot port 2082, får jeg beskjed om at jeg er logget inn, og at vi venter på velkomstmelding. Noe jeg aldri mottar, og jeg får tidsavbrudd på tilkoblingen.

Skrevet

Det var rart ja, høres ut som innloggingsfeil, men jeg regner med du har satt riktig innloggingstype, det skal stå på Normal, ikke "Anonym" eller, "Spør om Passord"...

Du har slettet Filezilla helt.? (noe som ikke er nødvendig ved normale forhold), men må prøves nå...

Skrevet

Jeg avinstallerte og slettet, deretter lastet jeg inn filezilla på nytt. Det har jeg gjort noen ganger nå, og begynner å bli litt lei av akkurat det. Fant et annet program; CoffeCup Free FTP, som fungerer greit nok for meg, sånn bortsett fra at det slår seg av sånn innimellom. Har en siste ting jeg evt kan prøve med Filezilla, men hvis ikke det funker, gir jeg opp..

Edit:

Urk. Fikk det til. Og jeg er så flau at jeg ikke vil si hva det var engang.. ;):icon_redface:

Skrevet

Bah!

Men jeg hadde ikke fått det til uten denne CoffeeCup greia! Såh, det er i alle fall ikke bare min skyld heller! Man skriver jo inn brukernavn og server og passord, og passordet er jo noe sånt som k7jie683k3gm9sl10sløytin - mao helt uforståelig, og håpløst å skrive. Så jeg klipper og limer. Skulle tro det gikk bra? Men neida, for når jeg klipper og limer passordet inn i CoffeCup (det samme passordet jeg limte inn i Filezilla), så kan jeg velge en funksjon som heter "vis passord", noe jeg tilfeldigvis velger, og vips kommer passordet frem. Ja, det vil si, passordet og en "space" (mellomrom). For da jeg skulle kopiere og klippe og lime, måtte jeg jo være sikker på at hele passordet kom med, men i tillegg fikk jeg med et mellomrom på kjøpet.. Jeg har rett og slett brukt feil passord i Filezilla, og da er det ikke så rart at man ikke kommer inn. Det som ER rart derimot, er jo at jeg har gjort det sånn før også, så hvorfor virket det da? Og hvorfor kom jeg inn gjennom port 2082, men fikk ikke velkomstmelding? Men uansett; hadde jeg ikke kunnet velge å se passordet i CoffeeCup, hadde det fremdeles vært Filezillas feil! Såh.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...