Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken russebukse?

PhoNuLi

Recommended Posts

Skrevet

Jeg blir russ i år, og må innen en uke bestille russeklær og kort dersom jeg skal få det billig. Men, jeg har enda ikke klart å bestemme meg for russebukse, og vil høre andres meninger.

nr 1:

Dette er den "alle" skal ha. Jeg synes den er fin, men kanskje litt kjedelig og litt for vanlig.

nr1.jpg

nr 2:

Denne synes jeg egentlig er den fineste, og føler den passer godt til meg. Men, det er kun en til (som jeg vet om) som skal ha denne, og jeg er ikke typen som liker å skille seg ut. Mange mener det blir for mye dill dall. Slik som den er nå, så synes jeg den er kjempe fin, men er redd det kanskje blir litt mye når jeg skal begynne å male på den (men på den andre siden, så slippe jeg å male så mye på den, noe som er bra med tanke på min manglende krativitet)?

007-1-xl.jpg

Hva synes dere?

Og, en ting til. Jeg har verdens dårligste fantasi, og har egentlig null peiling på hva som skal stå på russekortet mitt. Jeg er veldig glad i musikk, og kunne tenke meg å ha en liten del av en sangtekst, eller en sangtittel (fra et band/artist jeg liker, selvfølgelig). Har gått gjennom alle sangene på i-poden og til nå funnet to muligens brukbare:

"Lying is the most fun a girl can have, without taking her clothes off"

(Panic at the disco)

"Hvis jeg var deg, så ville jeg spandert en øl på meg"

(Jokke og valentinerne)

Synes dere disse høres greie ut, eller? :blink:

Hvis noen tilfeldigvis liker noen av disse bandene, og kan noen bra sangtekster/titler fra dem, så er det bare å skrike ut :blink:

Avenged sevenfold

Bullet for my valentine

Panic at the disco

the kooks

the used

Coheed and cambria

Jason Mraz

Jokke og valentinerne

The wombats

Rage against the machine

the white stripes

Billy talent

Kom gjerne med andre forslag som ikke dreier seg om musikk også!

Skrevet

Jeg synes bukse nummer to er kjempelekker jeg:D

Jokke-sitatet er mye brukt, men det er jo kult allikevel. Det første var og morsomt. Åh, jeg er god hjelp.

Skrevet

Gå for den buksa du helst vil ha (nr. 2). Det tar ikke mange dagene før buksene ikke er så lette å se forskjell på likevel :icon_confused: Alle skiller seg litt ut i russetiden - veldig, veldig få bukser som er like..

Jeg synes Jokke-sitatet var morsomst.

Skrevet

jeg syns du skal gå for nummer 1. det er mye bedre å ha minst mulig dill dall på buksen fra før av, så kan du heller style den og gjøre den mer personlig på egen hånd. Gled deg til russetiden... jeg savner min utrolig, var russ ifjord.

Skrevet

ang sitat, så syns jeg disse er så kule.

"man kan sikkert ha det gøy uten alkohol, men hvorfor ta sjansen? Støtt forsvaret bli kanon"

"jeg blir ofte fristet til å gjøre lekser, men gud sa: led oss ikke inn i fristelser, så da lar jeg være"

Skrevet

Takk så mye for svar alle sammen :icon_confused: Er fortsatt veldig usikker på alt, men ting begynner å klarne litt ;)

Kjipt at jokke sitatet er så mye brukt da, trodde jeg var kjempe kreativ å fant på noe helt nytt nå :ahappy:;)

Skrevet

Synes nr. 2 var pen.

Hvis du vil bruke sitat av P!ATD, kan du bruke

"your eyes are the size of the moon" (eller noe lignende.. :icon_confused:) fra Nine In The Afternoon,

men nå hører jeg ikke så mye på Panic! At The Disco.

Skrevet

Jeg hadde snekker unique, jeg :yes: Helt enkel og 100% personlig dekorert. Mye morsommere det enn de som alle har - man skal liksom lage sin egen vri på det :D

Jeg kjenner jeg blir furt bare av å tenke på russetiden. Skulle gjerne vært russ hver år, jeg. Har ikke kommet over hvor moro det var ennå (russ 08), hehe. Barnslig? jeg?

Skrevet

Jeg er "kjedelig" og bestiller helt plain bukse (enten unisex snekker zipper eller unisex snekker original - har ikke bestemt meg enda). Jeg gidder ikke å ha ei bukse med massevis av norske flagg, "RUSS 2009" i store stygge glorete bokstaver og annen dritt og dilldall. Min personlige mening, altså. :yes:

Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ha frakk eller ikke enda, da. Jeg aner liksom ikke hva jeg skal ha bakpå den om jeg skal ha, men jeg syns liksom at jeg burde føre videre den eneste verdige russetradisjonen...

(Egentlig syns jeg russetida er motbydelig kommersiell og penge-, sex- og alkoholfokusert, så hvorfor jeg i det hele tatt gidder å være russ veit jeg ikke. Well well.)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...