Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei, hei - Nok et nytt medlem


Petitè

Recommended Posts

Jeg er ei dyrekjær jente på 17 år, bor for øyeblikket på Tasta i Stavanger etter at vi flyttet fra Tasta (indre) og før det fra Ålgård. Flytte to ganger på et år tar ganske mye tid og krefter - det har jeg fått erfart :P Ikke noe jeg kommer til å gjøre igjen med det første.

Men nok boligpjatt. Elsker som nevnt dyr, og håper å få meg en utdannelse innenfor dette her da, men det finnes jo så uendelig mye å velge mellom om man åpner øynene litt så det skal ikke bare være enkelt å finne noe som passer. Jeg brenner vel dog mest for å ta dyrepleierutdannelse og eventuellt hundemassørutannelse på si. Blir det ikke noe av det, er jeg ganske sikker på at barnesykepleier kan være et yrke for meg.

Har for øyeblikket to fugler, rettere sagt undulater. Flottere skapninger skal man lete lenge etter, bare synd de ikke oppfyller hele hverdagen min. Mitt største ønske er nemlig å få dele hverdagen min sammen med en hund, og etter alt å dømme tror jeg ikke det er så lenge til denne drømmen går i oppfyllelse. Har vært på utkikk etter valp i over et år nå, men har liksom aldri funnet den helt rette, og når det er snakk om et dyr man skal leve sammen med i mange, mange år fremover så er det viktig å være 100 % sikker, selvom jeg må innrømme at når man sitter der med en liten valp i armene så er det veldig vanskelig å være realistisk. For meg er det iallefall ganske vanskelig, for jeg vil jo bare ta med meg knøttet hjem.

Ellers er det vel ikke så mye å si om meg, annet enn jeg har gått glipp av nesten et helt skoleår på grunn av sykdom, en fryktelig vond sykdom. Sliter enda og det kommer jeg vel til å gjøre i lang tid fremover, men jeg jobber da mot en bedre hverdag. Nå får jeg tilrettelagt skolen litt og det passer fint, viktig å ikke overanstrenge seg, spesielt når man har et såpass svakt hjerte.

Nuvel, nok snakk om meg, tror kanskje jeg har sagt litt mye allerede, men det vår nå være inntil videre.

Det skal bli veldig hyggelig å bli kjent med dere alle, og selvfølgelig med dyrene deres :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være!

Høres veldig fornuftig ut at du ikke kaster deg på "impulskjøps- lysten" når det gjelder valp.

Er sikker på at du finner den perfekte valpen med nøye planlegging. Du får sikkert litt råd her om du legger ut en tråd om hva du ønsker deg -dersom det er rase du er usikker på.

Fuglene dine hørtes iallefall herlige ut :ahappy: Undulater er nå søte! Har hatt et par selv igjennom oppveksten, men nå går det kun i hund.

Håper vi får se mer til deg her etterhvert. Alltid koselig med nye folk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig velkomst :ahappy: Jeg må jo si det at det har vært "nære på" noen ganger, men har holdt meg i nakkeskinnet. Dessuten må jeg være helt sikker grunnet det faktum at jeg er syk, men igjen og igjen og etter masse råd fra leger, sykehus, familie, bekjente og ukjente forumister har jeg kommet frem til at en hund bare vil hjelpe. Men likevel så er det en ekstremt stor avgjørelse og jeg vil absolutt ikke at en fremtidig hund skal ha det vondt eller lide på noen som helst måte på grunn av min egen dumhet eller mangel på erfaring. Ser så altfor mange annonser rundt om kring der folk ikke kan ha hundene sine fordi de ikke har tid eller plass, eller hva det nå måtte være :P Blir provosert og irritert, og samtidig veldig trist.

Ellers så er jeg jo godt i gang med forarbeid. Blitt masse lesing på sykehuset og jeg har vel kommet opp i 13 bøker nå, kun om hun. Så bokhylla mi begynner å fylle seg opp kan man si :) Har også alt tenkelig av utstyr egentlig, så når rette vovven kommer så er jeg iallefall litt forberedt.

Her er forresten et bilde av fuglene, litt uklart, spesielt av Labello, men det får nå gå inntil videre :)

jsn8lw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raser ja.. Jeg er en altelsker :P :P Hadde egentlig bestemt meg forBichon frisè, men nå har jeg falt for både Cairn terrier og Chinese Crested (Puff) også. Og sheltie, og og og. Har også en enorm forkjærlighet for Irsk ulvehund og Aussie, men det blir nok for krevende for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! Nydelige undulater du har :blink: Jeg hadde undulat før jeg fikk meg hund. Han var utrolig tam og kosete. Jeg hadde også vært syk i flere år før jeg fikk meg hund. Da jeg endelig fikk riktige medisiner kunne jeg fungere bra nok til at jeg kunne skaffe meg hund, og det ble et kjempeløft i hverdagen! Men det er viktig å ha et godt nettverk rundt seg som kan trå til om man trenger litt avlastning.

Jeg hadde også i utgangspunktet mest lyst på en større og mer krevende rase. Ville ikke ta sjansen på det og i stedet skaffet jeg meg en mindre rase som ikke krevde så mye, men som likevel var aktiv og som kunne brukes til mye. Har ikke angret på det. Det blir spennende å se hva du ender opp med! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...