Gå til innhold
Hundesonen.no

Anbefaling av staffordshire bullterreier oppdretter


Guest Luckyliten

Recommended Posts

Guest Luckyliten

heisann! :ahappy:

er det noen av dere som kan anbefale noen oppdrettere av staffordshire bullterrier?

er på utkikk etter valp, men er så mange oppdrettere å sette seg inn i...veit nesten ikke hvor jeg skal begynne.

har lest endel om hva en bør være obs på osv...men syns likevel det er litt vanskelig...håper derfor på litt hjelp herfra...

send gjerne en mail på; tonje_austad@hotmail.com og del dine erfaringer med den aktuelle oppdretteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gå inn på www.staffordshirebull.no

Der finner du en del oppdrettere, og kanksje de mest seriøse her i landet.

Ellers så har jeg 2 staffer selv, og kan godt sende deg en mail om du gir meg noen minutter her.

Må bare våkne først... Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Luckyliten

takk for svar...

har vært inne og tittet der tidliger...og har egentlig lurt på om det blir valp fra jahvestaff eller bravestaff...fordelen med jahvestaff er at de er i samme fylke...lettere å holde kontakten med oppdretter osv, men kjenner jo ikke til noen av oppdretterene.

noen flere som har erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner ikke jeg til noen av de oppdretterne du nevner her, men det er tanke at det er ikke bare valpekjøper som velger oppdretter, det er i stor grad oppdretter som velger valpekjøper når det kommer til stykket. Staff er jo blitt en meget populær rase for tiden og jeg har forstått det sånn at det er ofte lange ventelister. Så hadde jeg vært i din situasjon så ville jeg kontaktet flere oppdrettere og forhørt meg, bedt om å få kommet og hilst på hundene dems og bli kjent med både mennesker og hunder.

Lykke til med valpekjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Luckyliten

takk for gode råd...

hvordan finner man ut om oppdretteren er seriøs? det er jo så mange av dem...og får jo ikke dratt innom alle...derfor er det er fordel at de er på østlandsområdet...blir mye lettere å få hilst på eiere og foreldredyr på den måten. for det viktigste for meg er at oppdretteren er seriøs og kan stille opp ved eventuelle spørsmål osv...også etter at vi har tatt over valpen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde dra å besøke så mange kenneler du kan og møte så mange staffer og staffe eiere du kan.

Ved å hilse på folk i real life og treffe hundene dems gir mye bedre inntrykk enn å bare lese på en hjemme side, er dem seriøse så vil dem nok hilse på deg også før det blir bestemt om du kan få valp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen gode tips til flinke oppdrettere å komme med, siden jeg stort sett bare får høre om det negative oppdretterne driver med. Det gjør at jeg ikke finnes objektiv. Men håper du setter deg godt inn i rasens svakheter og spør og graver masse før du bestemmer deg for en oppdretter og et kull. Rasen sliter med alt fra Demodex til dårlig gemytt og mye stress.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudproblemer, sånn kort fortalt. Her står det litt om det: http://www.canis.no/ekspertpanel/spmsvar.p...&spmid=9321 Finnes masse om du søker på demodex + hund eller demodex + staff. Desverre så virker det som endel oppdrettere ikke tar dette seriøst, eller bare fortier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et par oppdrettere som skal ha valp i 2009. kan se hvem som planlegger, så får du snakke med deg. har sett igjennom alle oppdretterne, men jeg har jo bestemt meg for å satse på Kennel Nutricula, som jeg har snakket med mye siden tidlig mai måned. Nå er valpene født og jeg venter spendt på å få besøkt dem igjen snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Luckyliten

Så spennende...

jeg harr nå vært i kontakt med celuna og bravestaff til nå...

begge har planer om kull vår/sommer 2009...skal innom å hilse på foreldrehundene og slå av en prat etterhvert...

noen her som har hunder fra disse oppdretterne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg harr nå vært i kontakt med celuna og bravestaff til nå...

Har sett på og vurdert dem jeg også, men jeg som deg ønsket å ha oppdrettere som befinner seg i nærheten slik at man kan møtes i helgene eller en ettermiddag.

Ønsker deg lykke til! Er syv uker til jeg får knøttet mitt i hus, så jeg gleder meg som en mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...