Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder med sære interesser?


Fisken

Recommended Posts

Noen som har hunder som har noe "sære" interesser, eller er veldig glad i en litt uvanlig ting??

Min elsker for eksempel å vaske bilen! dvs, hun elsker å sitte inni bilen mens jeg vasker den, da storkoser hun seg, følger med på svampen, og vannstrålen, og enda bedre når jeg vasker innsiden, hun er ikke så hjelpsom da, for det ligger igjen en god del hår etter hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie liker å skremme livskiten ut av meg... Sært nok? :lol: hu beviser at hu kan fly og overleve og sånn, og jeg dør nesten på meg av skrekk.

Ellers liker hu å spise kull fra ovnen.. Om det har falt ut noe som ligger utenfor peisen, så spiser hu det når det blir kaldt. det regulerer sikkert magen hennes. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peico elsker å slikke kattene i rompa, de står stille å får sin vask. Så slikker de han på hodet mellom ørene som takk. :lol:

Han er også veldig glad i å bære, når vi er på butikken må han bære noe hjem...

Det var to ting, men han har så mange flere...

Beste han vet å spise er kålrabi, det får han som godbiter under trening f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Extra har sære interesser. Det beste hun vet er å ha skilpaddebamsen sin i munnen (som heter Skilpert), ha mobilen min mellom frembena, og sangen "Feels like fire" av Carlos Santana og Dido på rolig. Mens noen koser med hodet hennes. Da er livet topp :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerten MÅ "tørke seg" på dørmatten til naboen hver bidige gang vi har vært på tur. Selvom han er tørr og bare har vært på plenen og tisset litt. Er full rulle rundt på dørmatten deres, hehe. Et lite rituale han har lagt seg til :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke pleier å stikke av med en drue for å kaste den villt rundt i huset. finner druer overalt! samboeren min skylder på meg...hehe :lol: Får han tar i druestilken river han den i småbiter :-) Hvis han får for lite oppmerksomhet så klatrer han opp i hyller og drar ting ned med fortenna. kaster leken til guttungen rundt gjør han også. Henter ofte sko til folk som kommer på besøk og slenger dem fra seg en etter en i stua :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har truffet andre nuffe-eiere som har opplevd det samme så jeg vet ikke hvor sært det egentlig er, men når han er ute på et avgrenset område når det er snø, så dytter han snø over avføringen sin med nesen. Veldig søtt.

Han dytter med nesen inntil mennesker han søker kontakt. Det gjør det veldig morsomt hver gang jeg kommer hjem fra jobb. Da er han helt i hundre og dytter som bare det. Besøkende spør ofte hva han driver med når han følger etter dem og dytter snuten inntil dem.

Han liker å hente klær, da spesielt sokker, for å sutte og små-bite litt på det.

En siste ting er at han er svak for tørkepapir. Han pleier ikke å spise det opp, men liker å bruke det som tyggegummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siste ting er at han er svak for tørkepapir. Han pleier ikke å spise det opp, men liker å bruke det som tyggegummi.

Hehe... Søten :lol:

Bonnie elsker bittesmå ting. Sånn som perler og druer. Helst noe som triller.

Dette plukker hun forsiktig opp med munnen, tygger litt på det også kaster hun de avgårde.

Står og ser på at de ruller bortover gulvet mens hun skakker på hodet. Noen ganger legger hu seg ned å gjeter dem :lol:

Hun elsker håndklær og de får ikke lov å ligge rett ut på gulvet.

Med en gang jeg legger ut ett håndkle, hopper hun på det og sparker det sammen til en liten ball med bena.

Når hun har badet kaster hun seg inn i håndkledet for at jeg skal frottere henne.

Etter hun har spist skal hun alltid tørke seg rundt munnen.

Ligger og gnir av seg på teppet i gangen eller gresset ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganzie leter opp små steiner, løper under stuebordet og ligger og "ruller" steinen på tunga. sånn kan hun holde på lenge.

litt morsomt å se på, i grunn :lol:

må bare legge til at vi har ikke huset fullt av grus da :rolleyes: men det er da alltids noen steiner som setter seg fastunder skoa når vi har gått tur, og dem finner da alltids Ganziegull :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har fått seg en stor bamsefrosk fra Ikea. Den slenger han veggimellom.

Han vasker kattene i baken.

Drar ut undertøyet mitt, og fillerister klær når jeg holder på å rydder osv.

Trykker leker inni meg.

Han drikker vann fra strålen når jeg står å vasker håret feks. VANN som renner er tydeligvis best rett fra springen :lol:

Noe annet irriterende han gjør er å slå meg, klore meg og trykke labben i meg når han ikke får oppmerksomhet -samtidig som han snakker. Og så tråkker han på meg hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ace kan finne på å nappe med seg sko, jakker, bånd (når vi er ute og bader feks) og løper bananas rundt med disse og vil ha oppmerksomhet.

Ellers er han fæl å bruke labben til å få oppmerksomhet. Slenger den i ansiktet på oss eller setter den på kneet. Ikke nok med det, når vi ikke reagerer, setter han klørene i huden, som faktisk er veldig vondt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aysha er rullefiksert. Hun ELSKER å rulle rundt i alt, bortsett fra bæsj da. Det holder hun seg heldigvis unna. Ellers så graver hun ned ting under trampolinen. Spader, tyggeben, pinner ++ Nå begynner det å bli veeeldig fullt, så da gjemmer hun det mellom trærne istedenfor :lol:

Oscar er sokkefiksert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bea stjeler sokker så fort hun får sjansen. Hun plukker dem med seg og legger dem i buret, gjerne om natten eller når vi ikke er hjemme. Når vi kommer hjem går hun inn i buret, tar sokken(e) i munnen og kikker på oss med stoooore øyne.. Føler hun sier: "Haha, se hva JEG har!"

I det siste har hun også fått en irriterende vane for å stjele hårstrikkenene mine og ødelegge dem, det er visst veldig gøy. (Nå må matmor lære seg å ikke legge fra seg hårstrikker over alt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knott har sterke egne meninger. De lar hun oss høre ved høylytt knurring og prating, kombinert med at hun rygger ( ;) ). Hun slår også, slår med labbene hvis vi slutter å kose med henne. Det siste er at hun tilter totalt hvis man leker "borte, tittei" leken, med både håndbevegelser og stemme. Det trigger nok noe usikkerhet hos henne, for hun tar virkelig helt av.

Zim maler som en katt når hun blir kost med.

Gamlegutten Felix var allikevel den desidert den merkeligste hunden min. Hver gang vi kom hjem måtte han rase to runder rundt huset før han kunne gå inn, og hvis den gamle tele2 reklamen (med en kortvokst mann som hogget ved) kom på tv prøvde han å angripe skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg og min forrige schæfer var borte på besøk, kom han med mine sko når han ville hjem :rolleyes: .Og når vi hadde besøk leverte han gjestenes sko når han ville ha fred ;)

Haha :P Morsom hund!

Eira gjør vel ikke akkurat noe spesielt... Bare de vanlige tingene, ta sokker, sko osv :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruno tisser så mye at det blir oversvømmelse i badet når vi skal bade ham :ahappy:

Etter at han har bæsjet sparker han bak med bakføttene for at blader eller sand skal komme over

bæsjen. Er dette normalt eller noe bare enkelte hunder gjør?

Bikkja mi sparker bak seg når han driter han og. Men han gjør det også noen ganger etter han tisser og sånn jeg ser det er det også litt sånn markere seg/tøffe seg ting han driver med da for det er spesiellt når andre hannhunder er i nærheten =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruno tisser så mye at det blir oversvømmelse i badet når vi skal bade ham :)

Etter at han har bæsjet sparker han bak med bakføttene for at blader eller sand skal komme over

bæsjen. Er dette normalt eller noe bare enkelte hunder gjør?

Det kalles markering :ahappy:

Teddy slår med labbene samtidig som han lager "kos meg mer" lyden sin når han vil ha kos.

Ellers har han EKSTREME leke lyder, han kan rett og slett oppfattes som aggresiv for de som ikke kjenner ham, og min mor blir ALDRI vandt til det..

Han elsker og bade i gjørme ?

Betty SKRIIIIIKER når hun vil ha mat, eller oppmerksomhet <_<

Hun har også ekstreme lyder når hun leker ( kanskje hun har det fra Teddy ?)

Hun har en tendens til og "mobbe" moren sin.. Altså, Lille My(hund) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min elsker nyper av en eller anna snål grunn.Står og plukker dem rett fra busken.Ellers liker han bringebær og markjordbær.Selv plukk seff.

Etter mat MÅ han ha et tryne å rape i..Så angriper han basse (sur bamse) som blir slengt rundt i huset før han tar den med på senga si og ligger der og sutter på bassen.Da kommer sutte lyder og en form for piping..Ikke at jeg helt forstår,men jeg tror han saluterer bamsen sin.

Han må også alltid ha noe i munnen når vi får besøk.Han klarer ikke hilse uten noe i kjeften.Vi har gjemt lekene flere ganger for å se hva han gjør.Han spurter inn i stua og kikker seg fortvila rundt...Lekene mine!?!? Snålt dyr

På morran ligger han og kikker og kikker på deg..blire tur snart? Han går ikke rundt eller maser på døra..Han gjesper HØYT og har en snål lyd som han lager på slutten av gjespen.

Når vi har gjester og han er ferdig med hilsinga si...Ligger han ved siden av bordet og er på tå jakt.Han ser ut som en 60kilo forvokst kattunge med lang pels.Teiten ser en tå eller 2 som beveger seg og SMACK "fanger" den med labben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma MÅ "telle" varene når jeg har vært og handlet, eller blir det satt en veske eller sekk på gulvet så stapper hun hele hodet nedi... Tar aldri noe, hun skal bare se....

Når hun har spist, gnikkes fjes og hals på det som det kan gnikkes på, og lille Gigi har visst begynt å ta etter...

Gigi har bare to hobby'er hun... Bite på Roma, og tygge møbler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...