Jump to content
Hundesonen.no

Hundepensjonat

Clint

Recommended Posts

Hei og hå!

Jeg skal til Tokyo i 10 dager om en måneds tid og må dessverre min lille basenji på hundepensjonat i allefall 1 uke. Bor i Oslo og lurer på om noen kan anbefale et sted til det lille vesenet :whistle:)

Har hørt om både Trofast Dyrepensjonat og Drøbak Hundehotell. Kan godt være et sted i Østfold også. Viktig at det i allefall er varmt og godt der de skal sove. Basenji-gutt er ikke spesielt glad i kulde.

Takk på forhånd..

Må han være på et pensjonat eller er du intr i at han kan være hjemme hos en privat person også? Min venninne (som kaller seg Gina&Corinher inne) tar ofte på seg hundepass. Hun har en pomeranian og en japansk spisshund (tisper) og da får hunden din være en del av hennes familie. Være i stua sammen med dem hele tiden, og hun går 3-4 turer daglig med hundene.. og er hjemme med hundene hele dagen. Bare et lite tips :whistle:

Det stedet jeg har hørt desidert mest positivt om er Trofast. De tar ikke inn så mange hunder og du får individuell behandling av hunden.

Standal er sikkert stort og fancy, men etter å ha tilbrakt 4 uker rett opp bakken fra Kennelen og hørt på såre hundebjeff 24 timer i døgnet ville ikke jeg satt hunden min der nei..

Vi bruker Trofast og er veldig fornøyd. Fibi starter pistringa når vi tar av fra hovedveien, full av forventninger og gidder ikke å se etter oss når vi drar, engang. De har det veldig fint der og får flere turer i skogen hver eneste dag. Det er varmekabler i gulvet og du tar med tepper/seng hjemmefra. Ta en telefon til Merete da vel.

Må han være på et pensjonat eller er du intr i at han kan være hjemme hos en privat person også? Min venninne (som kaller seg Gina&Corinher inne) tar ofte på seg hundepass. Hun har en pomeranian og en japansk spisshund (tisper) og da får hunden din være en del av hennes familie. Være i stua sammen med dem hele tiden, og hun går 3-4 turer daglig med hundene.. og er hjemme med hundene hele dagen. Bare et lite tips :)

Takk for fine ord om meg, koselig å høre..

Ja det er bare å ta kontakt med meg om noen skulle ønske hundepass hos oss,

vi passer hunder i helger/ukedager, ta kontakt for mere info:)

Les om oss på vår hjemmeside

http://www.pet.no/mybeautys

post-4291-1221165465_thumb.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

• Create New...